2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
طرز تهیه کتلت عدس چگونه است

طرز تهیه کتلت عدس چگونه است

کتلت عدس یک غذای گیاهی فوق العاده است که می تواند گزینه مناسبی برای شام محسوب شود.

دوات آنلاین -شاید انتخاب یک غذای ساده و سالم برای شام کمی سخت به نظر برسد. اگر شما هم در تصمیم گیری مردد هستید پیشنهاد ما این است که کتلت عدس درست کنید.

 

مواد لازم برای کتلت عدس

به نوشته همشهری شما برای تهیه اسن غذا به مواد زیر نیاز دارید:

عدس 1لیوان

سیب زمینی 1عدد بزرگ

پیاز 1عدد کوچک

تخم مرغ 3عدد

پودر سیر 1قاشق چایخوری

آرد سوخاری ۳ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

ماست 1قاشق غذاخوری

طرز تهیه و دستور پخت کتلت عدس را یاد بگیرید

دستور پخت کتلت گیاهی عدس

عدس را از چند ساعت قبل در آب خیس کنید.عدس خیس‌خورده را داخل قابلمه بریزید و 2تا 3لیوان آب به آن اضافه کنید. در قابلمه را ببندید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزد.

 

فیلم: دستور تهیه شامی کباب خوشمزه

 

پس از اینکه آب آن کشیده شد عدس‌ها را با کمک همزن، گوشت‌کوب برقی یا چرخ‌گوشت، ‌خوب له کنید. سیب‌زمینی‌‌ها را نیم پز کرده و سپس ریز رنده کنید.پیاز را رنده کنید و با دست کمی فشار دهید تا آب اضافی پیاز گرفته شود.

 

سپس عدس، سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، پودر سیر، نمک و فلفل و زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا مایه کتلت یکدست شود سپس آرد سوخاری را اضافه کنید و در آخر ماست را نیز به مواد بیفزایید.

 

فیلم: طرز تهیه رول سیب زمینی

 

پس از اینکه مایه کتلت آماده شد داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود. دست‌تان را مرطوب کنید یا به سفیده تخم‌مرغ آغشته کنید و مقداری از مایه کتلت را بردارید و به شکل گرد حالت دهید و داخل روغن داغ بیندازید تا سرخ شود سپس برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ و برشته شود. البته می‌توانید کتلت‌ها رو قالب نیز بزنید.

 

نکات ریز آشپزی

می‌توانید به جای آرد سوخاری از آرد نخودچی استفاده کنید.

 

مایه کتلت را زیاده از حد سفت نکنید بلکه تا اندازه‌ای آرد اضافه کنید که بتوانید با دست مرطوب به شکلی که خواستید دربیاورید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.