2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
راز اغفال سیمین در سریال برف بی صدا می بارد

راز اغفال سیمین در سریال برف بی صدا می بارد

یک روان شناس درباره شخصیت های حبیب کیانی و سیمین در سریال برف بی صدا می بارد تحلیل جالبی دارد که اینجا می خوانید.

دوات آنلاین -برف بی‌ صدا می‌ بارد، سریالی در ژانر درام است که ماجرای زندگی خانواده‌ای را روایت می‌کند که در بحبوحه جنگ، پدر و مادر خانواده در یک تصادف جان‌شان را از دست می‌دهند و فرزندان خانواده تنها می‌مانند. دختر بزرگ این خانواده یعنی سیمین، تصمیم به ازدواج با پسری گرفته که به خاطر یک کینه قدیمی، قصد انتقام از خانواده آن‌ها را دارد. دامی که کیانی پهن کرده تا بعد از ازدواج با سیمین، تمام ثروت این خانواده را بالا بکشد اما گوش سیمین به هشدارهای اطرافیانش بدهکار نیست و با کیانی ازدواج می کند.

 

شخصیت حسود سیمین در برف بی صدا می بارد

فریبا البرز، ‌ کارشناسی ‌ارشد مشاوره‌ خانواده در یادداشتی در خراسان نوشت: همان‌طور که در سریال برف بی صدا می بارد، دیده‌اید، سه فرزند بزرگ این خانواده دختر هستند و پدر که پیش از مرگش تصور می‌کرده دچار یک بیماری لاعلاج است، سرپرستی شرکت را به خواهرزاده‌اش یعنی احمد سپرده تا کسب و کارش دوام داشته باشد اما دختر بزرگش سیمین که شخصیتی ناپخته و حسود دارد، به این تصمیم پدر واکنش نشان می‌دهد. سیمین(با هنرنمایی الیکا عبدالرزاقی) شخصیتی ضعیف و حسود دارد که تصور می‌کند پدرش بچه‌های دیگر را بیشتر از او دوست داشته و با خواسته‌های او مخالف بوده است.

 

ازدواج بدون فکر کردن نمی‌شود

در این سریال یک نکته خیلی قابل‌توجه، کوته فکر بودن سیمین است. زنی که اصلا کم سن نیست اما مانند کودک فکر و رفتار می‌کند. تمام فکر او پر از یکه تازی و خودخواهی و حسادت است. اصلا دوست ندارد به هشدارهای درست دیگران توجه کند و به شدت تمایل دارد که بهترین تصمیم‌ها از آن خودش باشد. با این شخصیتی که او دارد، خواهران و برادرش از او دور شدند ولی حتی حاضر نیست به خودش بیاید و کمی فکر کند. حالا تصور کنید فردی با این مدل رفتاری تصمیم به ازدواج بگیرد! واضح است که ازدواج بدون فکر کردن درباره خواستگار، بررسی معیارها و ... سرانجام تلخی خواهد داشت.

حبیب کیانی در سریال برف بی صدا می بارد

سوء استفاده ناجوانمردانه حبیب کیانی

حبیب کیانی، در برف بی صدا می بارد، جوانی است که پدرش در سال‌های دور از پدر سیمین دزدی کرده و طرد شده است. او حالا به دنبال انتقام است و در این میان چه کسی بهتر از سیمین برای این که نقشه‌اش را عملی کند. چرا که او دختری ساده لوح با شخصیتی ضعیف و متزلزل است که اشتباهات پشت سرهم و زیادی می‌کند. بنابراین برقراری رابطه عاطفی با او می‌تواند شرایط را برای کیانی فراهم کند و او به خواسته‌اش برسد. از آن طرف، ویژگی‌های شخصیتی سیمین که تلاشی برای اصلاح آن‌ها نمی‌کند، باعث شده تا مرتکب اشتباهات هولناکی شود.

 

کارهای سیمین و اشتباهاتی که دارد و سختگیری‌هایش باعث شده که دو خواهر دیگرش با او مخالفت کنند و چالش‌های جدیدی در این خانواده ایجاد شود. از طرفی، حسادت‌های سیمین به احمد باعث بروز مشکلاتی شده؛ مشکلاتی که سیمین متوجه آن‌ها نیست و شرایط را برای سوء استفاده ناجوانمردانه و کلاهبرداری کیانی فراهم کرده است. فردی سوءاستفاده‌گر و سودجو به نام «حبیب کیانی» طعمه خود را به درستی پیدا کرده و درصدد است که در شکل یک فرد عاطفی خود را به سیمین نزدیک کند و تمام  اموال او را بالا بکشد.

سیمین در سریال برف بی صدا می بارد

بی توجهی سیمین به معیارهای ازدواج

تجربه و درک افراد از زندگی، داشتن عزت‌نفس بالا، رسیدن به بلوغ فکری و عاطفی، توانایی شاد بودن در زمان مجردی و تنهایی، داشتن ثبات شخصیتی و ثبات حرفه‌ای، شناخت کافی از خود و طرف‌مقابل و ... از معیارهای یک ازدواج موفق است که انگار سیمین در این سریال، با همه‌شان بیگانه است. به سیمین و افرادی شبیه به او، چند توصیه باید داشته باشیم: تقویت خودآگاهی و خودشناسی بیشتر، فرا گرفتن مهارت‌های ارتباطی موثر، بررسی الگوهای تربیتی طرف‌مقابل، بالا بردن قدرت پذیرش انتقاد در خود، توجه به فرهنگ کمک گرفتن و مشورت با متخصصان این امر، درمان ویژگی های شخصیتی نامناسب مانند خودخواهی، حسادت و ... قبل از گرفتن تصمیم نهایی برای ازدواج با فرد مد نظر.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.