2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بیوگرافی کامل اسماعیل شنگله + علت فوت

بیوگرافی کامل اسماعیل شنگله + علت فوت

اسماعیل شنگله بازیگر پیشکسوت و ماندگار سینما و تئاتر ایران درگذشت. با زندگینامه او آشنا شوید.

دوات آنلاین -اسماعیل شنگله بازیگر مطرح سینما و تئاتر ایران بامداد روز شنبه 25 تیر سال 1401 درگذتش. او با بازی در فیلم های متعدد نام خود را در تاریخ هنر و سینمای ایران ماندگار کرده است.

اسماعیل شنگله به دلیل ابتلا به کرونا در گذشت

زندگینامه اسماعیل شنگله

اسماعیل شنگله متولد سال ۱۳۱۵ بود و در تهران به دنیا آمد. این بازگیر کار هنری را از سال ۱۳۳۲ و از روی صحنه تئاتر آغاز کرد و سه سال بعد از شروع بازیگری به هنرستان هنرپیشگی رفت تا بر دانش خود در این عرصه بیفزاید.

 

او همچنین در سال ۵۳ با فیلم داریوش مهرجویی با عنوان دایره مینا وارد سینما شد.

 

شنگله که نامی ماندگار در عرصه بازیگری است از چند سال پیش دیگر جلوی دوربین نرفت. آخرین نقش آفرینی او به سریال سالهای ابری مربوط می شود که تولید سال 1393 است. وی در سال 95 در گفت و گویی با خبرگزاری میزان خبر داد به سرطان مبتلا شده بود و اگرچه بهبود یافته اما دیگر کار هنری انجام نمی دهد.

 

او چند روز پیش به بیماری کرونا مبتلا شد و در نهایت بامداد روز شنبه درگذشت. لیلا شنگله دختر این هنرمند پیش از این از همه خواسته بود برای بهبود پدرش دعا کنند اما در نهایت بازیگر پیشکسوت در برابر کرونا دوام نیاورد.

اسماعیل شنگله در فیلم ها و سریال ی زیادی بازی کرده بود

فیلم ها و سریال های اسماعیل شنگله

فهرست فیلم ها و سریال هایی که اسماعیل شنگله در آنها به ایفای نقش پرداخت بسیار بلندبالا است. به همین دلیل در ادامه فقط به کارهای منتخب او اشاراه می شود.

 

شنگله در سال های پایانی دهه 70 و سال های ابتدایی دهه 80 در سینما بسایر پر کار شد و در فیلم‌هایی چون «سام و نرگس»، «سگ کشی»، «پارتی»، «گاهی به آسمان نگاه کن» و «عروسک فرنگی» بازی کرد.

 

این هنرمند در تلویزیون نیز علاوه بر تله تئاترها، در سریال هایی مانند  «مدرس»، «رعنا»،  «روشن‌تر از خاموشی»، «عطر گل یاس»، «آوای فاخته»، «شیخ بهایی» و … به ایفای نقش پرداخت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.