2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
آب خوردن زیاد چه عوارضی دارد

آب خوردن زیاد چه عوارضی دارد

آب خوردن زیاد بر خلاف برخی تصورات نه تنها مفید نیست بلکه می تواند مضرات و خطراتی نیز داشته باشد.

دوات آنلاین -تا آنجایی که خیلی از ما خوانده و شنیده ایم همیشه توصیه می شود آب زیاد بنوشیم اما موضوع این است که آب خوردن زیاد نیز می تواند عوارض و مضراتی را به دنبال داشته باشد و باعث اتفاقات خطرناک در بدن شود.

 

رابطه سردرد و آب خوردن زیاد

خراسان نوشت: کم آبی و پرآبی بدن هر دو می‌تواند باعث سردرد شود. وقتی بیش از حد آب بنوشید، سلول های شما متورم و بزرگ تر می‌شود. سلول های مغز شما هم تحت تاثیر قرار می گیرد و مغز شما شروع به ایجاد فشار به جمجمه کرده  و در نتیجه سردرد مداوم را تجربه می‌کنید.

نوشیدن زیاد آب می تواند عوارض خطرناکی داشته باشد

احساس تهوع به دلیل نوشیدن زیاد آب

وجود آب زیاد در بدن باعث عملکرد درست نداشتن کلیه ها می‌شود، این بدان معنی است که کلیه ها خسته خواهند شد و از بیرون ریختن آب از بدن جلوگیری می‌کنند در نتیجه این اختلال منجر به احساس تهوع و استفراغ می شود.

  

بیشتر بخوانید: نظر ابوعلی سینا درباره نوشیدن آب یخ

 

ضعف ماهیچه از مضرات آب زیاد

مصرف بیش از حد آب، سبب مختل شدن تعادل الکترولیت در بدن می شود و در نتیجه   درد و ضعف عضلانی را به دنبال خواهد داشت.

 

آب زیاد باعث خستگی می شود

زمانی که کلیه ها به طور مداوم برای دفع آب اضافی کار می کنند بدن شما دچار استرس  می شود  و احساس خستگی و کرختی  خواهید کرد.

 

ضربان بالای قلب یکی از عوارض است

قلب پمپاژ خون را انجام می دهد. زمانی که بیش از حد آب مصرف می کنید، حجم خون در بدن شما افزایش می یابد و افزایش حجم خون فشار غیر ضروری روی رگ های خونی و قلب وارد می کند ودر نتیجه ضربان شما افزایش خواهد یافت.

 

خطر مشکلات کبدی

مشکلات کبدی تنها ناشی از نوشیدن بیش از حد آب نیست بلکه با نوشیدن بیش از حد آب همراه با آهن در این عضو اتفاق می افتد. آهن اضافه موجب مشکلات جدی مربوط به کبد می‌شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.