2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
آیا زیاد آب خوردن مضر است

آیا زیاد آب خوردن مضر است

تهوع، اسهال، سردرد و ... از جمله عارضه‌های زیاده روی در نوشیدن آب است.

دوات آنلاین-همیشه شنیده‌ایم که پزشکان توصیه می‌کنند آب زیاد بنوشید اما واقعیت این است که اگر در خوردن آب هم زیاده‌روی کنیم عوارضی برایمان ایجاد خواهد شد و در واقع منظور از زیاد آب نوشیدن مصرف به اندازه آن است. عارضه‌های نوشیدن زیاد آب را به نقل از ایرنا زندگی بخوانید:

 

از کجا بفهمیم زیاد آب می‌خوریم

۱. هرگاه می‌خواهیم از خانه بیرون برویم آب می‌خوریم و همیشه یک بطری آب همراه خود داریم

 

۲. هرگاه آب می‌بینیم می‌نوشیم، بدون اینکه تشنه باشیم.

 

۳. به دفعات زیاد به دستشویی می‌روید و رنگ ادرار بی رنگ است.

 

۴. در شب، به هنگام خواب هم شیشه ‌آبی در کنار خود می‌گذارید.

 

زیاد آب خوردن چه عوارضی دارد

۱. آب زیاد در معده به خصوص در فصل‌های سرد، باعث حالت تهوع، استفراغ و اسهال می‌شود.

 

۲. سردردهای مکرر، بدون هیچ دلیل‌ خاصی به سراغتان می‌آید و شما را از انجام‌های روزمره باز می‌دارد. این سردردها به علت برهم خوردن تعادل بین نمک و آب در بدن انجام می‌گیرد که به آن فشار اُسمزی می‌گویند. این سر درد در قسمت فوقانی سر بوده از پیشانی تا بینی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در موارد حاد تر ممکن است دچار اختلالات تنفس و مغزی نیز شود.

 

۳. ورم صورت، دست‌ها و پاها یکی دیگر از عوارض پرآبی بدن است. به این دلیل که سلول‌های بدن ما بیش از حد نیاز آب جذب کردند و در نتیحه متورم می‌شوند.

 

۴. گرفتگی عضله بیشتر برای شما رخ خواهد داد. داشتن بدن سالم مستلزم این است که همه‌ی مواد مورد نیاز به اندازه کافی به بدن برسند، نه کمتر و نه بیشتر. آب زیاد، موجب برهم زدن تعادل الکتریکی بدن شده و موجب گرفتگی عضلات، لرزش دست‌ها و تن می‌شود.

 

۵. احساس خستگی و بی‌حالی، به علت پر آبی بدن نیز ممکن است رخ دهد. در برخی از موارد این عارضه به علت کمبود ویتامین است، و در برخی دیگر به علت پر آبی بدن. بیش از حد نیاز آب خوردن، موجب تولید هورمون‌های استرس نیز در بدن می‌شود و ما واکنش‌های سریع و استرسی به کنش‌ها نشان خواهیم داد. در واقع نوعی ضعف اعصاب به وجود می‌آورد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.