2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
مارچوبه برای چی خوب است؛ از باروری تا لاغری

مارچوبه برای چی خوب است؛ از باروری تا لاغری

مارچوبه که طریقه مصرف آن در این مطلب آمده، از جمله گیاهانی است که خواص متعددی دارد و در طب سنتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

دوات آنلاین -مارچوبه از جمله گیاهان بسیار مفید با کاربرد فراوان در طب سنتی است. این گیاه روی اسپرم مردان تاثیر می گذارد. برای درد قاعدگی خانم ها مفید است. در لاغری کمک می کند و خواص بسیار دیگری نیز دارد البته نباید از مضرات آن نیز غافل شد و به همین دلیل برای مصرف دارویی از این گیاه حتما باید از متخصص کمک بگیرید.

 

خاصیت مارچوبه برای لاغری

این گیاه نه تنها چربی و کالری اندکی دارد (یک پیمانه از آن تنها ۳۲ کالری دارد) بلکه حاوی فیبرهای محلول و نامحلول زیادی است و همین امر آن را به یک ماده عالی برای کاهش وزن تبدیل کرده است.

 

از آنجایی که بدن فیبر را آهسته‌تر از سایر مواد هضم می‌کند، زمانی که مواد حاوی فیبر مصرف می‌کنید حس سیری بیشتری خواهید داشت و خیلی دیر گرسنه می‌شوید.

 

فیبر به شما کمک می‌کند حس سیری داشته باشید و همین امر برای کاهش وزن بسیار مفید است. همچنین فیبر موجود در مارچوبه برای یبوست نیز عالی است و باعث پایین آوردن کلسترول خون می‌شود.

خواص مارچوبه در طب سنتی چیست

تاثیر مارچوبه بر اسپرم

خواص مارچوبه برای اسپرم نیز بسیار زیاد است، فولات ماده‌ای است که در باروری زنان و مردان نقش موثری دارد. مصرف ۵ عدد مارچوبه در ابعاد موجود آن در بازار، حاوی ۱۰۰ میکروگرم فولات است. این میزان می‌تواند سلامت اسپرم را در آقایان تضمین کرده و به حفظ باروری سالم آن‌ها کمک نماید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی مسکن های گیاهی برای انواع درد

 

اسپرم سالم یکی از اولین و موثرترین عاملان پیدایش جنین سالم است. از این رو پیشنهاد می‌شود، مردان بالغ در ماه از مصرف مارچوبه بهره‌مند باشند.

 

کنترل کلسترول و قند خون با مارچوبه

فیبر و نیاسین موجود در این گیاه به کاهش سطح کلسترول کمک می کنند. مصرف ماررچوبه می تواند به بهبود پروفایل خون کمک کند و در نتیجه باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی شود.

 

فیبر قابل حل و آنتی اکسیدان‌های موجود در مارچوبه می‌تواند از خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ جلوگیری کند. فیبر قادر است مقدار قندی که توسط روده جذب می‌شود را تنظیم کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در مارچوبه نیز التهابات ناشی از بیماری دیابت را کاهش می‌دهند. مارچوبه همچنین حاوی مواد معدنی است که به طور مستقیم بر سلول‌های پانکراس اثر می‌گذارند. سلول‌های پانکراس نیز به نوبه خود در تنظیم ترشح انسولین در بدن نقش دارند.

 

مارچوبه برای پوست خوب است

نیاسین موجود در مارچوبه ترکیبی است که قادر است پوست را از شر آکنه‌های شدید راحت کند. همچنین این ماده به کاهش حساسیت و قرمزی ناشی از جای زخم آکنه‌ها نیز کمک می‌کند. از طرف دیگر، آنتی

 

بدانید: خواص ریواس در طب سنتی

 

اکسیدان موجود در این سبزی می‌تواند با رادیکال‌های آسیب رسان مبارزه کنند. این رادیکال‌ها تاثیری مخرب بر پوست دارند و روند پیری پوست را تسریع می‌کنند.

مارچوبه برای اسپرم مردان و پریود زنان خوب است

کاهش علایم پریود

سندروم پیش از قاعدگی، کرامپ شکمی (گرفتگی عضلات شکم) و نوسانات روحی همگی مهمانان ناخوانده ای هستند که هر ماه با پریود زنان همراه هستند. ویتامین K و کلسیم موجود در مارچوبه برای این منظور فوق العاده هستند و می توانند این علایم را کاهش دهند. در حالی که ویتامین K از طریق کاهش غلظت خون، با کرامپ های شکمی دردناک مبارزه می کند، کلسیم نیز به کاهش نفخ، سردرد و نوسانات روحی کمک می کند.

 

خواص دیگر مارچوبه

مارچوبه بسیاری از عملکرد‌های بدن، همچون عملکرد قلب و عروق، تولید مثل و سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد. سایر فواید مارچوبه شامل موارد زیر می‌شود:

کاهش التهاب ناشی از روماتیسم

جلوگیری از ایجاد عفونت توبرکلوزیس

کاهش احتمال بروز بیماری‌های عصبی

بهبود علایم بیماری صرع

افزایش تکثیر سلول‌ها

افزایش سطح انرژی

پایدار نگه داشتن سطح هموسیستئین بدن

محافظت از رگ‌های خونی

مارچوبه را چگونه مصرف کنیم

طریقه مصرف مارچوبه

1. استفاده از مارچوبه تازه در سالاد سبزیجات

2. مارچوبه پخته در پاستا، ماکارونی، لازانیا، پیتزا و...

3. اضافه کردن مارچوبه به املت، کوکو سبزی، خوراک مرغ و ...

4. اضافه کردن به انواع سوپ‌های سفید، سوپ سبزیجات و...

 

دانستنی: خواص شیره توت؛ از کم خونی تا یبوست

 

مضرات مارچوبه

افرادی که اختلالات مرتبط با پورین مانند تجمع اسیداوریک دارند، باید از مارچوبه که سرشار از پورین می‌باشد؛ اجتناب کنند. از شایع‌ترین اختلالات مرتبط با پورین، نقرس و سنگ‌های کلیوی اوراتی می‌باشد.

 

منابع: کارگر آنلاین – تبیان – موج نیوز

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.