2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
معرفی فیلم لیپار؛ خلاصه داستان و بازیگران

معرفی فیلم لیپار؛ خلاصه داستان و بازیگران

فیلم لیپار را ببینیم یا نه؟ موضوع آن چیست؟ بازیگرانش چه کسانی هستند و لیپار به چه معنی است؟

دوات آنلاین -فیلم لیپار به نویسندگی و کارگردانی حسین ریگی فیلمی اجتماعی و عاشقانه است که بسیار مورد توجه قرار گرفته و توانسته جوایزی را نیز به دست بیاورد.

 

حسین ریگی، کارگردان جوان اهل استان سیستان و بلوچستان است که لیپار اولین ساخته بلند سینمایی او محسوب می شود. این فیلم موفق به دریافت۲ پروانه زرین و۲ دیپلم افتخار از سوی هیات داوران سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شد.

 

ریگی درباره فیلمش گفته: متاسفانه اکثر فیلم‌هایی که درباره این استان ساخته شده یا به بحث مواد مخدر پرداخته‌اند و یا به اشرار، فقر و... اشاره کردند و تاکنون فیلمی که به چهره اصلی زیست‌بوم سیستان و بلوچستان و مهمان‌نوازی، تاریخ، جغرافیا و شاخصه‌های اجتماعی این استان پرداخته باشد، ساخته نشده و به جرات می‌توانم بگویم سینمای ایران متاسفانه صرفا به نکات منفی که شاید پنج درصد استان را شامل شود پرداخته و از ۹۵ درصد ظرفیت‌های محتوایی و فرهنگی مثبت منطقه غافل مانده است. بخشی از این ماجرا به نبود شناخت برمی‌گردد و بخشی به نبود تحقیق و این مساله باعث شده تا چهره اصلی این استان دیده نشود.

 

لیپار یعنی چه

لیپار واژه ای بلوچی است. این کلمه به معنی محلی است که رودخانه و دریا به همدیگر وصل می شوند.

عکسی از فیلم لیپار

خلاصه داستان فیلم لیپار

حسین ریگی درباره داستان فیلم لیپار توضیح داده: این فیلم یک ملودرام اجتماعی با رگه‌هایی عاشقانه است و خط اصلی فیلم درباره پنج نوجوان است که در یک موقعیت خاص قرار می‌گیرند و هر پنج نوجوان از طریق فراخوان و گذراندن تست‌های مربوطه از میان صدها متقاضی انتخاب شدند و برای اولین بار جلوی دوربین رفتند.

 

در خلاصه داستان رسمی این فیلم آمده است : می‌خوام قبل از مرگم یک بار دیگه همه فیلم‌هایی که دوست دارم رو ببینم.

 

در لیپار، پسری ساکن چابهار که عاشق بازیگری است، برای رسیدن به هدفش تلاش می کند؛ اما در همین اثنا به رازهایی از زندگی مادر تازه فوت‌شده‌اش پی می برد.

عکسی از فیلم لیپار

بازیگران فیلم لیپار

همان طور که کارگردان لیپار توضیح داده او بازیگران را از یمان نوجوانان مستعد اهل سیستان و بلوچستان انتخاب کرده اما اسامی بازیگران اصلی این فیلم به این شرح است:

 

مهران احمدی، بهناز جعفری، هومن برق‌ نورد، امین میری، آرزو تاج نیا، یگانه سروری، فرشته انصاری، نصیر برهان‌زهی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.