2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
ترفندهایی برای رسوب گیری از دوش حمام و کتری

ترفندهایی برای رسوب گیری از دوش حمام و کتری

اگر می خواهید بدون دردسر و خیلی آسان از دوش حمام یا کتری رسوب زدایی کنید این مطلب شما را راهنمایی می کند.

دوات آنلاین -رسوب گرفتن وسایل مختلف خانه که با آب ارتباط دارند یکی از مشکلات همیشگی است. کتری و دوش حمام بیش از همه در معرض این اتفاق هستند اما با ترفندهای ساده می توان از آنها رسوب گیری کرد.

 

از بین بردن رسوب کتری

خراسان نوشت: برای از بین بردن رسوب ضخیم کتری و سماور از چند عدد لیموترش یا آب لیمو(کامل یا قاچ شده) استفاده کنید. در این روش لیموها را درون آب کتری بریزید و آب را 10 دقیقه بجوشانید تا رسوب کتری کنده شود. همچنین می‌توانید برای از بین رفتن جرم آهکی کتری چند دقیقه سماور یا کتری را بدون آب حرارت دهید، سپس داخل آن را با آب سرد پر کنید تا جرم ها از دیواره کتری کنده شود.

برای از بین بردن رسوب دوش حمام چه کنیم

رسوب گیری سر دوش حمام

سرکه برای تمیز و ضد عفونی کردن نقاط مختلف منزل و انواع وسایل کاربردهای بسیار زیادی دارد. یکی از این فوایدش، رسوب زدایی سردوش حمام است. برای از بین بردن رسوب از دوش حمام به این روش عمل کنید: سرکه را داخل کیسه‌ پلاستیکی بریزید؛ توجه داشته باشید که مقدار سرکه مورد نیاز برای رسوب زدایی سردوش حمام در این روش با توجه به اندازه  دوش حمام شما متفاوت خواهد بود.

 

کیسه را دور سردوش حمام ببندید؛ به ‌طوری که سردوش تماما درون سرکه قرار بگیرد. حداقل 8 تا 10 ساعت یا ترجیحا یک شب به آن زمان بدهید تا سرکه کاملا رسوبات را حل کند. بعد از گذشت این زمان ،سردوش حمام را با فرچه کاملا بشویید و آب‌کشی کنید.

 

بیشتر بخوانید: چه کار کنیم ظرف ها در ماشین ظرفشویی کدر نشوند

 

از بین بردن بوی سطل زباله

جوش شیرین فقط برای پخت و پز مناسب نیست. این پودر سفید می‌تواند کارهای بیشتری مثل از بین بردن بوی بد انجام دهد. در قسمت زیر سطل خود مقداری جوش شیرین بپاشید و یک کیسه زباله جدید درون آن قرار دهید.  با این روش از شر بوی بد خلاص خواهید شد.

 

روش درخشان کردن استیل

آرد، یک لایه بردار ملایم است. ابتدا ظروف استیل‌تان را خشک کنید، سپس روی سطح ظرف استیل تان آرد بپاشید تا کاملا سطح ظرف را بپوشاند. با استفاده از پارچه‌ای تمیز و خشک، به شکل دورانی، آرد را به تمام سطح ظرف بمالید. نقاطی را که لکه دارد بیشتر فشار بدهید. این کار را چند دقیقه انجام دهید تا ظرف درخشان و صاف شود. برای خطوط ریز موجود روی ظرف می توانید با استفاده از یک مسواک کهنه، آرد را روی ظرف برس بکشید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.