2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
طرز تهیه سوپ ذرت و مرغ

طرز تهیه سوپ ذرت و مرغ

دستور پخت سوپ ذرت و مرغ در این مطلب به صورت کامل و مرحله به مرحله آموزش داده شده است تا شما بتوانید یک پیش غذای عالی درست کنید.

دوات آنلاین -یکی از سوپ های مقوی که پیش غذای فوق العاده محسوب می شود و جنبه مجلسی هم دارد سوپ ذرت و مرغ است که طرز تهیه و دستور پخت آن در ادامه آمده است.

 

مواد مورد نیاز برای سوپ ذرت و مرغ

به نوشته مجله کوروش شما برای تهیه سوپ ذرت و مرغ به مواد زیر نیاز دارید:

پیاز: ۲ عدد

سیر: ۴ حبه

کره: ۲ قاشق سوپ خوری

سینه مرغ: ۱ عدد

ذرت: ۳۰۰ گرم

سیب زمینی: ۱ عدد متوسط

فلفل قرمز، نمک و تخم گشنیز: به میزان دلخواه

سبزی‌های معطر: به میزان دلخواه

طرز تهیه و دستور پخت سوپ ذرت و مرغ را یاد بگیرید

دستور پخت سوپ ذرت و مرغ

در اولین مرحله از طرز تهیه سوپ ذرت و مرغ، پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی و باریک خرد کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ نخود فرنگی رژیمی

 

سیر‌ها را هم پوست بگیرید و خیلی ریز خرد کنید. می‌توانید آن‌ها را له یا رنده هم بکنید. در یک قابلمه، روغن یا کره بریزید و پیاز‌ها را در آن تفت دهید.

 

بعد از اینکه سبک و کمی طلایی شد، سیر را اضافه کنید. وقتی عطر سیر بلند شد، سینه مرغ را به پیاز و سیر اضافه کنید. زردچوبه و فلفل را اضافه کنید و اجازه دهید کمی با هم تفت بخورند و طعم یکدیگر را بگیرند.

 

بعد از اینکه رنگ مرغ تغییر کرد، به اندازه ۳ لیوان دسته دار فرانسوی، آب جوش به مرغ اضافه کنید. زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد، حرارت را پایین بیاورید و در ظرف را بگذارید. در یک ظرف دیگر، ذرت را بپزید.

 

می‌توانید از کنسرو ذرت آماده هم استفاده کنید. سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت مکعبی و نگینی خرد کنید. بعد از اینکه ذرت‌ها کمی نرم شدند، آن‌ها را به قابلمه ذرت اضافه کنید.

 

فیلم: طرز تهیه سوپ اسفناج مجلسی

 

وقتی مرغ پخت، آن را از قابلمه خارج کنید و به صورت رشته رشته در آورید. دوباره مرغ رشته رشته شده را به قابلمه برگردانید. سبزی‌های معطر را به صورت خشک یا تازه و ساطوری شده اضافه کنید.

 

می‌توانید حتی سبزی‌ها را از طرز تهیه سوپ حذف کنید، ولی حتما می‌دانید که با این کار، طعم سوپ تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. ذرت و سیب زمینی پخته شده را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید همه با هم بپزند و لعاب بیندازند.

 

تخم گشنیز و نمک را در همین مرحله اضافه کنید. برای طعم بهتر می‌توانید به اندازه ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو یا آب نارنج به مواد اضافه کنید.

 

بعد از اینکه همه مواد با هم پختند و طعم همدیگر را گرفتند و لعاب انداختند، حرارت را قطع کرده و سوپ را در ظرف مناسب سرو کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.