2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
با شوهر بی محبت چه کنیم؛ توصیه های یک روان شناس

با شوهر بی محبت چه کنیم؛ توصیه های یک روان شناس

اگر شما هم فکر می کنید شوهرتان بی محبت و بی احساس است حتما توصیه های روان شناسی را که در این مطلب آمده است مطالعه کنید.

دوات آنلاین -یکی از رایج‌ترین شکایت‌های زوج ها، بی‌محبتی و بی‌تفاوتی همسرشان است که البته می‌توانند با برخوردهای صحیح، عشق و محبت همسرشان را به خود جلب کنند. معمولا روزهای اول زندگی‌ زوج‌ها به خوبی سپری می‌شود و حرف‌های عاشقانه و ابراز احساسات در بین آن‌ها موج می‌زند اما طبیعتاً رفته رفته محبت‌ها کم رنگ می‌شود و زن که تحمل کمی در برابر کمبود محبت همسرش دارد و سرشار از احساسات است، با این روند نه تنها از زندگی ناامید می‌شود بلکه حس می‌کند همسرش دیگر او را دوست ندارد و احساس افسردگی می‌کند.

 

بنفشه دولت‌آبادی، روان‌درمانگر و کارشناس‌ ارشد مشاوره خانواده در یادداشتی در خراسان چند توصیه را در این رابطه مطرح کرده است:

رفتار درست با شوهر بی محبت و بی احساس چگونه است

ریشه‌یابی بی محبت بودن شوهر

این مسئله بی‌شک می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و صرفاً دلیل آن به بی‌علاقه شدن همسرتان برنمی‌گردد. به طور مثال می‌تواند به خاطر فشارهای زندگی یا شرایط سخت و موقتی باشد که برای همسرتان پیش آمده است که شما از آن مطلع نیستید. برای درک حالات رفتاری همسرتان نشانه‌های رفتاری او را بررسی کنید، احساس ناامیدی و غم و تنهایی، عصبانیت و تحریک‌پذیری، کاهش تعهد و مسئولیت‌پذیری، کاهش گفت‌وگو، کاهش تمایلات جنسی و ...   و در مجموع تمام این حالات را بررسی و ریشه‌یابی کنید.

 

بیشتر بخوانید: یک پیشنهاد عاشقانه برای سورپرایز کردن همسر

 

عشق را دوباره زنده کنید

پس از این که با توجه به نشانه‌های رفتاری متوجه دلیل تغییر رفتار همسرتان شدید، باید دوباره عشق را میان خود و همسرتان زنده کنید. از همسر خود تقاضا کنید در یک فرصت مناسب با یکدیگر صحبت کنید. به حرف‌های شوهرتان به دقت گوش دهید حتی اگر با خشم همراه باشد، از لابه لای حرف‌های او می‌توانید نکاتی را که برای بهبود رابطه لازم است، پیدا کنید. به ویژگی‌های مثبتی که شوهرتان دارد، توجه و از همین ویژگی‌هایش تمجید کنید. به او نشان دهید که درکش می‌کنید. به صورت شفاف و واضح به همسرتان بگویید که شرایط کاری و روحی او را درک می‌کنید و می‌فهمید.

 

شوهرتان هم نیازمند توجه شماست

اخلاق بسیاری از مردها این‌گونه است که می‌خواهند از آن‌ها قدردانی و تشکر شود. برای افزایش اعتماد به نفس شوهر خود باید تفکرات او را تایید کنید. این کار باعث می‌شود او همه چیز را با شما در میان بگذارد، با صداقت و گاه زیرکانه همه رفتارهای خوبش را به او بگویید. در پایان به خاطر داشته باشید همان‌گونه که شما به توجه و محبت همسرتان نیاز دارید، وی هم نیازمند توجه و علاقه شماست. بنابراین همان‌طور که دوست دارید با شما رفتار شود، با او رفتار کنید تا ثمره‌اش را ببینید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.