2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
نقد و نظری درباره سریال از سرنوشت 4؛ ماجراهای تکراری هاشم و سهراب

نقد و نظری درباره سریال از سرنوشت 4؛ ماجراهای تکراری هاشم و سهراب

فصل چهارم سریال از سرنوشت آیا موفقیت فصل های قبلی را تکرار خواهد کرد؟ چه انتقاداتی به این فصل وارد است؟

دوات آنلاین -سریال از سرنوشت یکی از محبوب ترین مجموعه های دنباله دار است و هاشم و سهراب بی شک از دوست داشتنی ترین شخصیت های تلویزیونی محسوب می شود. همین امر هم باعث شد با وجود این که این سریال برای سه فصل تدارک دیده شده بود ادامه پیدا کند و شاهد فصل چهارم آن باشیم.

 

هاشم و سهراب در کارگاه

بنای قصله فصل چهارم سریال از سرنوشت تولید داخلی و مشکلات آن است. هاشم و سهراب در کارگاه خود کاری بزرگ را شروع کرده اند و طبیعی است که در این مسیر با موانع زیادی مواجه شوند اما در نهایت پیروز میدان خواهند بود. این روند درست همان چیزی است که قبلا هم شاهد بودیم.

 

هاشم و سهراب کار خود از کارگاه اسماعیل شروع کردند و بعد از تعطیلی آنجا ناچار شدند دنبال سرمایه گذار بگردند و همین شد که آقای خاکپور با وجود مخالفت های اولیه در نهایت دست آنها را گرفت تا کارگاه خودشان را راه بیندازند. آنها در این مسیر با دشواری های زیادی مواجه شدند اما خسته نشدند و از پا ننشستند. این بار و در فصل 4 باز هم همان اتفاقات تکرار شده و باز هم دو پسر جوان همان مسیر را از نظر داستانی می پیمایند و باز هم آقای خکپور با وجود مخلفت اولیه دست این دو را می گیرد.

 

در واقع آنچه از نظر شغلی برای هاشم و سهراب در فصل 4 سریال از سرنوشت رخ می دهد تکرار وقایعی است که در فصل های دو و سه دیدیم.

سهراب در سریال از سرنوشت 4

سهراب و ماجرای پدرش

سهراب از فصل اول سریال از سرنوشت در جست و جوی خانواده اش بود. قطعات این پازل جذاب در طول سه فصل در کنار هم چیده و بالاخره معما حل شد و سهراب پدر واقعی اش را شناخت. داستان در اینجا به پایان رسید اما در فصل چهارم دیر سهراب معمایی درخصوص خانواده واقعی خودش نداشت و ما شاهد هستیم دوباره به گذشته رجوع می کند، با پدرش دچار مسئله می شود و ....

 

این موضوع نیز اتفاق تازه ای نیست و شکل ضعیف تری از آن چیزی است که در فصل سوم شاهد آن بودیم و در نهایت مشاهده کردیم سهراب پدرش را بخشید.

هاشم در فصل چهارم سریال از سرنوشت

هاشم در از سرنوشت 4

شخصیت هاشم در فصل چهارم سریال تغییر کرده و بیشتر از قبل شوخ طبع شده است و گاه رفتارهایش اغراق آمیز به نظر می رسد. اضافه کردن بار طنز در فصل چهارم از سرنوشت در فصل دوم نیز به دلیل تغییر کارگردان رخ داد البته این بار کمی همه چیز غیرطبیعی به نظر می رسد.

 

وظیفه خنداندن بیننده به عهده هاشم است که رفتارها و حرکاتش گاه غیرواقعی می شود و از طرفی دهشت با بازی شاهو رستمی نیز این وظیفه را بر دوش می کشد که شخصیت او نیز چندان واقعی به نظر نمی رسد و بسیار اغراق شده، است. اگر از ابتدا به مجموعه ای طنز مواجه بودیم نقشی مانند حشمت دهشت می توانست بسیار جذاب باشد اما در یک درام چنین نقش و شخصیتی در واقع وصله ای است که زیاد به تن داستان نمی چسبد.

 

با همه اینها از سرنوشت همیشه جذاب و دیدنی است، آن هم به خاطر پی ریزی قوی داستان در فصل های قبلی است و حال باید دید در ادامه چه رخ خواهد داد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
مینو کامیاب 1402/01/27
سریال از سرنوشت ۴ عالی بود حیف که تموم شد واقعا قشنگ بود خیلی دوستش داشتم و ممنون از کارگردان و هنرپیشه های درجه یک آقای دیباج و حیایی و مهدیس توکلی و مونا کرمی و فاطیما بهامست و واشقانی و بلوکارت ووو
هلما 1401/03/20
چقدر سریال از سرنوشت 4 عالی بود فقط حیف که تموم شد کاش فصل بعدی هم ساخته بشه با همین بازیگرای درجه یک
طاهر 1401/03/19
سریال از سرنوشت بسیار سریال خوبی هستش کاش همینطور ادامه دار باشههههه خیلیییییی مممممممممنون از تک تک عوامل و بازیگران درجه یک این سریال به ویژه آقای حیایی و دیباج و خانم بهارمست و خانم مونا کرمی
بهادر 1401/03/19
چقدر حیف که از سرنوشت 4 تموم شد کاش همینطور ادامه دار باشههههه
مهنا 1401/03/18
سریال از سرنوشت 4 واقعااااا عالیه خیلیییییی مممممممممنون از بازیگران درجه یک این سریال به ویژه آقای حیایی و دیباج و خانم بهارمست و خانم مونا کرمی
مانی 1401/03/18
چقدر سریال از سرنوشت 4 واقعااااا عالیه خیلیییییی خیلیییییی مممممممممنون از بابت ساخت این سریال درجه یک
المیرا 1401/03/16
وای چقدر سریال از سرنوشت 4 عالیه خیلیییییی مممممممممنون فقط حیف داره تموم میشه کاش همینطور ادامه دار باشههههه
زهرا 1401/03/15
سریال بسیار زیبای است من به بازی آقای کیسان دیباج ودارا حیایی و مونا کرمی وفاطیما بهارمست رای میدم وامیدوارم فصل پنج وشش وهفت تا ده از سرنوشت چهار ساخته شود
سهیلا 1401/03/15
سریال از سرنوشت 4 واقعااااا عالیه حیف داره تموم میشه
هاله 1401/03/13
دقیقاااااا سریال از سرنوشت 4 واقعااااا عالیه

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.