2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
روش نگهداری کاکتوس در آب به صورت مرحله به مرحله

روش نگهداری کاکتوس در آب به صورت مرحله به مرحله

تمام مراحل نگهداری و پرورش کاکتوس در آب از ابتدا تا آخر در این مطلب توضیح داده شده است.

دوات آنلاین -اطلاعات ما از دنیای کاکتوس ها روز به روز در حال افزایش است. حالا میدانیم کاکتوس فقط یک گیاه تیغ دار نیست بلکه این گیاهان هم خودشان خانواده و فامیل دارند و اسم و رسم و شناسنامه. خیلی هایشان برخلاف تصور ما گل و میوه می دهند. باتوجه به اینکه در چه آب وهوایی زندگی می کنید، می توانید علاوه بر گلدان و داخل خانه و اداره، آنها را در فضای باز و باغچه ها هم پرورش دهید. یک نکته جالب دیگر هم اینکه آنها را علاوه بر خاک می توان در آب هم پرورش داد.

 

چگونه کاکتوس را در آب پرورش بدهیم

مواد لازم: سنگریزه، ۲ عدد گلدان، کاکتوس و كود

 

اول سنگ ریزه ها را بشویید و بگذارید چند ساعت در آب بمانند.

کاکتوس ها را می توانید در آب نگه دارید و پرورش بدهید

گلدان سوراخ دار اصلی را داخل گلدان بیرونی بگذارید و کف آن را با دو سه سانتی متر سنگ ریزه پر کنید.

 

بیشتر بخوانید: روش مراقبت و تکثیر گل گندمی در آپارتمان

 

کاکتوس را از گلدان درآورید. برای این کار گلدان را وارونه کنید و به آرامی با کف دست به گلدان بزنید تا خاک از بدنه گلدان جدا شود.

 

موقع خارج کردن کاکتوس حتما از دستکش استفاده کنید تا دستتان زخمی نشود.

 

به آرامی خاک دور ریشه را بتکانید و بعد ریشه ها را بشویید تا تمام خاک اطراف آن شسته شود. این کار باعث می شود اگر در خاک قارچی هم باشد از ناحیه ریشه شسته و از بروز مشکلات احتمالی ناشی از رشد قارچ یا انگل جلوگیری شود.

 

بدانید: روش نگهداری و مراقبت از بونسای

 

ریشه های کاکتوس بسیار ظریف است، موقع شست و شو فشار آب را کم کنید تا ریشه ها آسیب نبینند.

روش نگهداری و پرورش کاکتوس در آب چگونه است

کاکتوس را در بالای اولین لایه سنگ ریزه ها بنشایند و بقیه فضای گلدان را با سنگ ریزه های باقی مانده پر کنید طوری که گیاه کاملا در گلدان مستقر شود و خطر خم شدن آن به یک سمت وجود نداشته باشد.

 

کودهای محلول استاندارد موجود در بازار را که مخصوص کاکتوس ها هستند از فروشگاههای معتبر کشاورزی تهیه کنید و با توجه به حجم آب مورد استفاده در گلدان آن را در آب حل کنید. می دانید که غلظت کود مورد استفاده معمولا روی بسته ها درج شده است.

 

محلول آب و کود را در گلدانی که کاکتوس و سنگریزه ها در آن قرار دارند، بریزید. به طوری اطراف ریشه ها را بپوشاند.

 

آب موجود در گلدان و اطراف ریشه باید به قدری باشد که فقط ریشه در آب قرار گیرد نه اینکه با بدنه آن هم تماس داشته باشد. رسیدن آب به شاخ و برگ کاکتوس، آن را می پوساند.

 

آموزشی: جزییات کامل از نحوه نگداری و مراقبت از آلوئه‌ ورا

 

این قسمت کار قلب آن است. حواستان باشد کاکتوس را هر دو هفته یک بار از آب خارج کنید و ریشه هایش را شست وشو دهید. ریشه های لهیده و گندیده را جدا کنید.

 

یک تکه زغال را در گلدان بیندازید تا هم آب آن را ضدعفونی کند و هم آب شفاف بماند.

 

وقتی که ریشه های کاکتوس گلدان داخلی را پر کرد، آن را به گلدان جدید منتقل کنید. البته این اتفاق شاید هر دو یا سه سال یک بار رخ دهد.

 

محلول غذایی را هر یک تا دو ماه یک بار به طور کامل تغییر دهید و اگر دیدید کاکتوس نسبت به قبل سرحال نیست دنبال علتش بگردید.

 

مشکلات را به پرورش در آب نسبت ندهید. این روش یک تنوع در پرورش و نگهداری کاکتوس است. اگر از آن راضی نیودید دوباره کاکتوس را به خاک منتقل کنید.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.