2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
رژیم ‌های سم ‌زدایی چه فواید و ضررهایی دارند

رژیم ‌های سم ‌زدایی چه فواید و ضررهایی دارند

آیا رژیم های سم زدایی می توانند به سلامت ما کمک کنند؟ این رژیم ها چه تاثیراتی دارند؟

دوات آنلاین -به طور معمول سمومی مانند آفت کش ها ، آلودگی هوا و ...  در بدن تجمع می یابد و بهتر است با استفاده از مواد غذایی مانند سبزیجات و میوه‌های تازه به دفع  سم های انباشته شده در بدن کمک کرد. افراد با شیوه‌های مختلف از بدن خود سم‌زدایی می‌کنند به عنوان مثال  شما می‌توانید با کاهش زمانی که به صفحه‌های نمایش نگاه می‌کنید یک رژیم سم ‌زدایی دیجیتالی را تجربه کنید یا با قطع مصرف سیگار بدن‌تان را از سموم پاک کنید. برای آشنایی بیشتر با روش‌های سم ‌زدایی ادامه مطلب را مطالعه کنید:

 

سم زدایی و کاهش وزن

خراسان به نقل از بی بی سی نوشت: یکی از دلایل رایجی که مردم را به سوی رژیم‌های سم ‌زدایی سوق می‌دهد آن است که گفته می‌شود این رژیم‌ها می‌توانند به کاهش وزن منجر شوند اما شواهد بسیار اندکی وجود دارد که نشان دهد این رژیم‌ها برای کاهش وزن در درازمدت مفید هستند.

آیا رژیم های سم زدایی باعث کاهش وزن می شوند

آیا سم‌ زدایی خطرناک است؟

ریانون لمبرت، نویسنده کتاب «علم تغذیه» می‌گوید: «رژیم‌های غذایی سم‌زدایی در درازمدت می‌توانند باعث فقر مواد مغذی در بدن شوند و به همین دلیل می‌توانند برای ما خطرناک باشند. این نوع محدودیت‌ها می‌تواند باعث شود فرد برای جبران این حس دچار پرخوری شود.»

 

استفاده از گیاه سنا می‌تواند باعث خشکی و بی‌آبی بدن، دل‌درد و دل‌پیچه و اسهال شود و این‌ها باعث می‌شود که جذب مواد مغذی از طریق روده‌ها صورت نگیرد و مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، سدیم و پتاسیم از بدن حذف شوند.دکتر مور متخصص تغذیه ، تحقیقات مبسوطی روی سلامت کبد انجام داده است. او توضیح می‌دهد که کبد و کلیه‌ها به طور مؤثری بدن ما را پاک‌سازی می‌کنند. آن‌ها هر چیزی را که ما مصرف می‌کنیم متابولیزه  و هر چیزی را که نیاز نداریم دفع می‌کنند.

 

سالم بودن یعنی مصرف پروتئین، کربوهیدرات، چربی‌های سالم، ویتامین‌ها و مواد معدنی و ریزمغذی‌ها. همه این مواد متابولیزه و آن چه ما نیاز نداریم از بدن‌مان دفع می‌شود. در واقع برخی متخصصان معتقدند که  رژیمی با عنوان سم زدا نداریم‌، بلکه کبد و کلیه‌های شما در همه اوقات در حال کار کردن هستند. نیازی ندارید یک رژیم سم‌زدا بگیرید تا از شر سم‌ها راحت شوید.

 

آن‌چه ما نیاز داریم یک رژیم غذایی سالم است. بهترین کاری که می‌توانید برای سالم نگه داشتن کبدتان انجام دهید، مصرف نکردن مواد سمی و کم کردن مصرف غذا‌های پرچرب است. رژیم غذایی سالم در کاهش دادن مصرف غذا‌های پرچرب، کم کردن مصرف کافئین و هر چیزی است که برای بدن مضر است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.