2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
مرجان قمری از نقش طاهره دباغ در سریال آتش در گلستان گفت

مرجان قمری از نقش طاهره دباغ در سریال آتش در گلستان گفت

مرجان قمری در سریال آتش در گلستان نقش اصلی یعنی طاهره دباغ را بازی می کند. توضیحات او درباره این نقش را بخوانید.

دوات آنلاین -مرجان قمری با بازی در نقش طاهره دباغ در سریال آتش در گلستان کار دشواری را انجام داده است. او نقش شخصیتی واقعی را برعهده گرفته و همین موضوع کار را پیچیده کرده است. گفت و گوی جام جم با این هنرمند را بخوانید.

مرجان قمری بازیگر نقش طاهره دباغ در سریال آتش در گلستان

کم کاری مرجان قمری در تلویزیون

*شما بیشتر از این‌که در تلویزیون فعال باشید، در سینما و تئاتر فعال‌تر هستید. با توجه به گستردگی مخاطبان تلویزیون دلیل کم‌کاری‌تان چیست؟

واقعیت این است که برای بازی در سریال‌های تلویزیونی نقش‌های چالش‌برانگیز خیلی برایم مهم است. یعنی با نقش‌های ساده خیلی ارتباط برقرار نمی‌کنم و با آنها موافق نیستم. وقتی هم فیلمنامه را می‌خوانم دنبال این هستم ببینم این نقش چه چالشی را برای من به همراه می‌آورد و من را مجبور می‌کند به‌خاطر آن چه کارهایی را یاد بگیرم. به همین دلیل در انتخاب نقش در سریال‌های تلویزیونی حساسیت دارم.

 

*بنابراین فیلمنامه و نقشی که در این سریال بازی کردید قطعا برایتان چالش‌هایی را به همراه داشته که پذیرفتید؟

دقیقا. وقتی فیلمنامه را خواندم و با چنین شخصیتی مواجه و آشنا شدم، به این نتیجه رسیدم که این شخصیت عجیبی دارد و این خیلی برای من جالب بود. چون خیلی از ساختارهای خودم را در بازیگری باید می‌شکستم. ضمن این‌که ما خیلی در سریال‌ها یا فیلم‌های ایرانی کمتر دیده‌ایم که یک زن فرمانده را در قاب تصویر به نمایش بگذارند که با اسلحه عجین است و یک جنگ را فرماندهی می‌کند. همین ویژگی‌ها برایم به‌قدری جذاب بود که دوست داشتم در این سریال حضور داشته باشم و این نقش را بازی کنم. امیدوارم توانسته باشم به قدری باورپذیر بازی کنم که مردم من را به‌عنوان یک فرمانده بپذیرند.

 

واکنش ها نسبت به نقش طاهره دباغ

*از آنجا که این شخصیت وجود حقیقی در بخشی از تاریخ دارد و ممکن است عده‌ای از نزدیک با آن آشنا باشند، نگران واکنش‌ها نبودید؟

واقعیت این است که مخاطبان سینما و تلویزیون همیشه در حال واکنش نشان دادن هستند و اصولا خاصیت کار ما همین است. یعنی مردم فیلم‌ها و سریال‌ها را می‌بینند و نسبت به آنها واکنش نشان می‌دهند. من هم از همان ابتدا به همه این مسائل فکر کردم اما معتقدم من به‌عنوان یک بازیگر باید خیلی از نقش‌ها را تجربه کنم و خیلی از نقش‌ها هست که هنوز هم دلم می‌خواهد آنها را بازی کنم اما هنوز به هر دلیل قسمت نشده است. به خصوص شخصیت‌های تاریخی. به نظرم می‌آید اتفاقا بازی کردن این شخصیت‌ها خیلی سخت است به‌این دلیل که باید به قدری باورپذیر باشد که همه باید من بازیگر را به عنوان آن شخصیت بپذیرند.

 

*تا چه حد خودتان از این شخصیت شناخت داشتید و در این سریال بیشتر آشنا شدید؟

من یک سری مطالعات برای این کار داشتم. البته آقای شیخ طادی برای این‌که فیلمنامه این سریال را بنویسد با خانواده ایشان خیلی صحبت کرده بود و آقای شیخ طادی هم با من در این باره صحبت کرد. من هم درباره این شخصیت تحقیق و مطالعه کردم و فهمیدم چه شخصیت جسور و عجیبی داشت.

 

*با توجه به فیلمنامه‌ای که مطالعه کردید، پیش‌بینی‌تان از استقبال مخاطب چیست؟

به نظرم مخاطبان بتوانند با این سریال و شخصیت‌ها ارتباط برقرار کنند. به این علت که شخصیت‌پردازی در این فیلمنامه بسیار عالی و ظریف انجام شده و ما انواع شخصیت‌ها را در رنگ‌های مختلف می‌بینیم. در واقع نوع قصه‌پردازی به گونه‌ای است که قصه، مخاطب را با خود همراه می‌کند. یعنی دوست دارد بداند سرانجام این آدم‌ها به کجا می‌کشد. ضمن این‌که قبلا عرض کردم چون ما تا به حال خانمی را که فرمانده باشد نداشتیم، این سریال خیلی بتواند برای مخاطبان جذاب باشد. معمولا دفاع مقدس و حضور آقایان را در خاکریز زیاد دیدیم که فرماندهی می‌کنند اما زن را در این قالب ندیدیم.

مرجان قمری بازیگر نقش طاهره دباغ در سریال آتش در گلستان

سختی های سریال آتش در گلستان

*با آقای شیخ طادی تجربه همکاری داشتید؟

این سریال نخستین همکاری ما بود و خیلی خوشحالم که با ایشان آشنا شدم و بسیار در این کار یاد گرفتم. به نظرم آقای شیخ طادی هنرمند به تمام معنایی ‌است.

 

*از آنجا که لوکیشن‌های این سریال خارج از فضای شهری و بازسازی دهه‌های۴۰ و ۵۰ است، از سختی‌ها و جذابیت‌های این کار بگویید.

بسیار کار سختی بود اما به نظرم پخته شدن یک بازیگر در شرایط سخت اتفاق می‌افتد. یکی از لوکیشن‌های سریال روستا بود و بعد هم که به تهران آمدیم در دل کوه‌ها و شهرک دفاع مقدس کار کردیم. یعنی یک لوکیشن راحت نداشتیم. از طرفی به سرما هم خوردیم و کرونا هم از یک سو کار را سخت تر می‌کرد، چون مراقب بودیم سرما نخوریم و در این صورت برای پروژه اتفاق بدی می‌افتاد. بنابراین شرایط بسیار سختی داشتیم ولی همدلی بین اعضای گروه باعث می‌شد کار به خوبی پیش برود،چون بچه‌ها چه پشت صحنه و چه جلوی دوربین از جان مایه گذاشتند. یعنی نقطه قوت ما در این سریال همدلی بین بچه‌ها بود. این‌که عاشقانه کار می‌کردند و این اتفاق خیلی خوبی بود.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.