2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
خلاصه داستان و بازیگران فیلم هناس

خلاصه داستان و بازیگران فیلم هناس

فیلم هناس بر اساس موضوعی واقعی ساخته است؛ فیلمی که حتما باید آن را دید. معرفی این فیلم را اینجا بخوانید.

دوات آنلاین -فیلم هناس ساخته حسین دارابی است، کارگردانی که پیش از این فیلم مصلحت را ساخته بود و نشان داده است هنرمندی دغدغه مند است که سراغ موضوعات مهم و قابل تامل می رود.

عکسی از فیلم هناس

موضوع فیلم هناس

شاید بد نباشد قبل از هر چیز یادآوری کنیم هناس به معنی نفس است. این فیلم درباره شهید داریوش رضایی‌نژاد از شهدای هسته‌ای است.

 

محمدرضا شفاه، تهیه‌کننده هناس درباره موضوع این فیلم توضیح داد: فیلم هناس داستانی برگرفته از زندگی واقعی است. المان‌ها در زندگی‌ واقعی دیده می‌شوند و هدف ما رسیدن به حقیقت عشق جاری در دل این داستان است. این داستان ریشه در واقعیت داشت اما پرداخت نهایی از ما بود.

 

او توضیح داده: در این فیلم یک زندگی خانوادگی را به تصویر کشیده‌ایم که با وجود تهدیدهایی که نسبت به آن‌ها وجود دارد، زن خانواده تلاش دارد فضای زندگی خود را از فضای ملتهبی که در آن قرار گرفته، خارج کند. قصه اصلی فیلم در واقع قصه التهابی است که وارد این خانواده شده است و تلاش این زن برای خروج خانواده‌اش از این التهاب.

 

حسین دارابی، کارگردان هناس هم گفته اگر به جای انتخاب درام عاشقانه و دلهره‌آور برای این فیلم، به‌دنبال یک روایت امنیتی از این قضیه بود کار با ملاحظات شدیدی مواجه می‌شد و چه بسا اثر به سمت نشدن و به سرانجام نرسیدن پیش می‌رفت، پس همراه با گروه سازنده تصمیم گرفتند تا از فضاهای دیگر دوری کنند.

 

او توضیح داد: ارتباط مستمر با خانواده شهید برای پرداختن به این نوع سوژه‌ها بسیار مهم است. در ابتدا نمی‌دانستیم همسر شهید چه واکنشی قرار است نشان بدهد و آیا می‌پذیرد اثری درباره همسرش ساخته شود یا نه اما خوشبختانه ایشان به‌شدت با ما همراهی کرد. در حقیقت خانم پیرانی تنها نسخه‌ای از فیلمنامه را خواند و تا پایان پروژه به ما اعتماد کرد تا هناس را درباره زندگی همسرش بسازیم. جالب است بدانید زمانی که برای نخستین بار فیلم را برای ایشان به نمایش گذاشتیم، شاید در حدود 30دقیقه بعد از تماشای فیلم اشک ریخت و بارها از ما تشکر کرد. در حقیقت عکس‌العمل ایشان بار سنگینی را از دوش ما برداشت.

عکسی از فیلم هناس

بازیگران فیلم هناس

مریلا زارعی، سولماز غنی، بهروز شعیبی، مریلا زارعی، امین میری و کوثر حیدری بازیگران هناس هستند. زارعی در این فیلم نقش شهره پیرانی، همسر داریوش رضایی‌نژاد را بازی کرده و در این باره گفته: خانم پیرانی بیش از حد تصور به ما عشق دادند و حتی او دست من را باز گذاشت تا هر زمانی که سوالی داشتم از او بپرسم و من هم گفتم که با توکل برخدا من در درون ایشان گوهری به نام عشق پیدا کردم و با همان احساس پیش می‌روم. من اولین بار بود که این فیلم را می‌دیدم ولی با اشک‌های خانم پیرانی اشک ریختم و خوشحال شدم که صاحب این کاراکتر از فیلم راضی باشد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1401/05/04
ایا دیدن این فیلم را برای دانش اموز۱۴ساله مناسب است؟
حاج قاسم 1401/05/04
درود بر روان پاک شهیدان وطن
مریم 1401/04/22
واقعا بازی خانم مریلا زارعی عالیست من هر فیلمی که ایشون بازی کرده باشن را حتما میبینم بسیار بازیگر توانمندی هستن خداحفظشون کنه
ناشناس 1401/04/21
خیلی قلبم به درد اومد کاش ازهمه ی شهدای هسته خیلی محافظت میشد زندگی سختی دارن اجرشون با امام حسین علیه السلام خواهش میکنم ازبقیه به خوبی محافظت کنید هواشونو داشته باشید هم جانی هم مالی ممنون بابت فیلم زیبا
س 1401/03/22
مریلا زارعی بهترینه هر جا باشه میشه بهش اعتماد داشت

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.