2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
دکوراسیون ساده اتاق نشیمن؛ از مبلمان تا نورپردازی

دکوراسیون ساده اتاق نشیمن؛ از مبلمان تا نورپردازی

یکسری قواعد ساده برای دکوراسیون اتاق نشیمن و همچنین اشتباهات رایجکه وجود دارد در این مطلب تذکر داده شده است.

دوات آنلاین -اتاق‌ نشیمن یکی از فضاهای کاربردی خانه است که معمولا تمام اعضای‌خانواده به یک اندازه از آن استفاده می‌کنند و زمانی از شبانه‌روز را در آن می‌گذرانند. برای همین مهم است که از این فضا درست  استفاده کنیم .   

 

در ادامه به نقل از خراسان به رایج‌ترین اشتباهاتی که ممکن است در چیدمان اتاق نشیمن انجام دهیم، اشاره خواهیم کرد.

چه مبل هایی برای اتاق نشیمن مناسب است

مبل نامناسب در نشیمن

یکی از مهم‌ترین وسایل در اتاق نشیمن مبلمان است بنابراین باید در انتخاب این وسیله نهایت دقت را بکنید. انتخاب و خرید مبل نامناسب شکل کلی نشیمن شما را به هم خواهد ریخت و ممکن است فضا را کوچک نشان  دهد. در خرید مبلمان به اندازه فضای نشیمن و رنگ پرده دقت و مبلمان را با توجه به نوع محیط انتخاب کنید.

 

بیشتر بخوانید: دکوراسیون خانه رنگی رنگی، یک سبک بسیار زیبا

 

چه فرشی مناسب است

باید بدانید استفاده نکردن از فرش در فضای‌نشیمن، آن را بی‌روح نشان خواهد داد. همچنین استفاده از فرش‌های خیلی کوچک باعث به هم خوردن تعادل فضا می‌شود. ابعاد فرش باید به نحوی باشد تا تمامی مبلمان روی فرش قرار گیرند. اگر این کار امکان پذیر نیست، می‌توانید  فقط پایه‌های جلویی را روی فرش قرار دهید.

نورپردازی در دکوراسیون اتاق نشیمن چگونه باید باشد

نورپردازی اتاق نشیمن

نورپردازی محیط نقش بسزایی در شکل‌گیری  زیبایی آن دارد و فضای شما را به کلی تغییر خواهد داد. وجود فقط یک لامپ سقفی، محیط را تاریک، کم‌نور و کوچک خواهد کرد. بهتر است با چراغ‌های دیواری یا سقفی در گوشه‌ها و آباژورها نور محیط را تامین کنید.

 

راهنمایی: ساعت دیواری را کجای خانه بزنیم

 

از پرده‌های شلوغ و کوتاه استفاده نکنید

پرده‌ها برای جلوگیری از دیده شدن محیط نشیمن از بیرون خانه و کنترل نور استفاده می شوند اما درواقع تنها کاربرد پرده‌ها این نیست. شما  با انتخاب پرده درست می‌توانید فضا را بزرگ و بازتر نشان دهید. استفاده از پرده‌هایی که از نظر ارتفاع به زمین نمی‌رسند، خطایی رایج در دکوراسیون محسوب می‌شود که می‌تواند فضا را کوچک کند.

 

در واقع بهتر است پرده‌ها تا روی زمین کشیده شوند زیرا کوتاهی پرده، ارتفاع دیوار را کوتاه‌تر نشان می‌دهد و تناسب فضا به هم می‌ریزد. همچنین اگر نشیمن خانه شما کوچک است، از نصب پرده‌هایی با طرح‌های برجسته و هندسی بزرگ و رنگ‌های تند خودداری کنید. این رنگ  و طرح‌ها فضا را دلگیر و کوچک خواهند کرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.