2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
سارقان 2 طعمه خود را با نسکافه مسموم کشتند

سارقان 2 طعمه خود را با نسکافه مسموم کشتند

در حالی که 2 قتل در پرونده متهمان ثبت شده یکی دیگر از طعمه های آنها نیز از 6 ماه پیش در کما است.

دوات آنلاین -سارق سابقه‌دار که به‌عنوان مسافر سوار اتوبوس‌های بین‌شهری می‌شد و با فریب مردان عمدتا مسن آنها را بیهوش و اموالشان را سرقت می‌کرد برای هجدهمین بار دستگیر شد. تا‌کنون 2نفر از طعمه‌های این مرد و همدستش به‌دلیل خوردن نسکافه مسموم جان باخته‌اند و یک سرباز نیز از 6ماه قبل به کما رفته است.

 

همشهری نوشت، تحقیقات پلیس برای دستگیری فردی مشهور به  دزد بیهوشی، از حدود یک سال قبل شروع شد اما به‌دلیل اینکه متهم جرایمش را در شهرهای مختلف کشور رقم می‌زد، سرنخی از وی وجود نداشت.

 

شگرد دزد حرفه ای

این مرد که تا‌کنون 18بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر شده، در شهرهای مختلف ازجمله تهران، قم، اصفهان، اهواز، شیراز، کرج، کرمان و... سوار اتوبوس‌های بین شهری می‌شد و در بین راه نقشه‌های شومش را عملی می‌کرد. او که از یک سال قبل سرقت‌‌هایش را آغاز کرده بود، در چند ماه گذشته و با دادن آموزش‌های لازم به مردی جوان از او به‌عنوان همدست استفاده می‌کرد تا راحت‌تر بتواند نقشه‌هایش را عملی و اموال طعمه‌هایش را سرقت کند. اما شگردی که او به‌کار می‌برد، شگردی کاملا تکراری و نخ‌نما بود.

 

متهم پس از اینکه به‌عنوان مسافر سوار اتوبوس‌های بین‌شهری می‌شد، افراد تنها را که عمدتا مسن بودند شناسایی می‌کرد و در صندلی کنار آنها می‌نشست. تا زمانی که اتوبوس در بین راه و برای استراحت توقف می‌کرد، بهترین فرصت برای متهم بود که سر صحبت را با طعمه‌اش باز کند و او را فریب دهد.

 

این مرد معمولا خودش را فردی موجه که کارهای خیر زیادی انجام داده معرفی می‌کرد و وقتی اتوبوس توقف می‌کرد، مرحله‌ نهایی نقشه‌اش را به اجرا می‌گذاشت. متهم که تا آن زمان توانسته بود به خوبی اعتماد طعمه‌اش را جلب کند، از دکه‌ها دو لیوان نسکافه و نبات می‌خرید. داخل یکی از آنها قرص‌های بیهوشی که از قبل تهیه کرده بود می‌انداخت و آن را به‌دست طعمه‌اش می‌داد. نبات باعث می‌شد که طعم داروی بیهوشی حس نشود و همین که طعمه‌ او لیوان نسکافه را سر می‌کشید، 2 تا 3سه دقیقه زمان می‌برد که داروی بیهوشی اثر کند و او از حال می‌رفت. پس از آن سارق حرفه‌ای همه اموال طعمه‌اش، از گوشی تلفن همراه گرفته تا پول‌های نقدش را سرقت می‌کرد و متواری می‌شد.

 

سرقت‌های متهم گاهی از این فراتر هم می‌رفت. او تلاش می‌کرد در بین راه و با زیرنظر گرفتن طعمه‌اش، رمز گوشی او را به‌دست آورد. اگر موفق می‌شد، پس از بیهوش شدن طعمه، گوشی او را برمی‌داشت و با خانواده وی تماس می‌گرفت. بعد با این ادعا که حال مسافر آنها بد شده و وی او را به بیمارستان رسانده، از آنها می‌خواست رمز کارت عابربانک وی را بگویند تا بتواند هزینه بیمارستان را حساب کند. به این ترتیب گاهی موفق می‌شد رمز کارت طعمه‌هایش را به‌دست آورد و حساب آنها را نیز خالی کند.

 

ثبت 2 قتل

هر چند تمام هدف متهم از این اقدامات سرقت اموال طعمه‌هایش بود اما گاهی وقت‌ها قرص‌های بیهوشی که در لیوان نسکافه می‌ریخت آنقدر زیاد بود که جان طعمه‌ها را به خطر می‌انداخت. طبق تحقیقات پلیس، تا‌کنون ۲ نفر از مالباختگان بر اثر مسمومیت شدید جانشان را از دست داده‌اند و یک جوان 20ساله که سرباز بود و در یکی از اتوبوس‌‌های بین شهری در دام متهم گرفتار شده بود بر اثر خوردن نسکافه مسموم از خردادماه امسال به کما رفته و هنوز به‌هوش نیامده است. حال آنکه همه اموالی که در سرقت از سرباز جوان نصیب سارق بیهوشی شده بود، حدود 170هزار تومان بود.

 

شاکیان بیایند

به‌گفته اسماعیلیان، بازپرس شعبه ۵ دادسرای عمومی و انقلاب قم، متهم که از یک سال پیش تحت تعقیب پلیس بود در نهایت مدتی قبل توسط مأموران پلیس به همراه همدستش که در سرقت‌های اخیر با وی همراه بوده، دستگیر شد. این در حالی است که دست‌کم 40نفر با این شگرد قربانی او شده‌اند و اموالشان به سرقت رفته است. با این حال احتمال اینکه تعداد شاکیان بیشتر از این تعداد باشد وجود دارد، چرا که متهم در شهرهای مختلف کشور دست به سرقت می‌زد و به همین دلیل بازپرس پرونده با صدور مجوز چاپ عکس متهم و همدستش در رسانه‌ها از شاکیان احتمالی خواسته است برای طرح شکایت به دادسرای قم مراجعه کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.