2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
حمید لبخنده درگذشت؛ بیوگرافی و علت فوت

حمید لبخنده درگذشت؛ بیوگرافی و علت فوت

حمید لبخنده کارگردان نام آشنای سینما و تلویزیون عصر روز شنبه 18 دی سال 1400 درگذشت.

دوات آنلاین -حمید لبخنده کارگردان مطرحی است که همه ما او را با سریال های در پمناه تو و در قلب من به یاد می آوریم. او روز شنبه 18 دی سال 1400 به دنبال عوارض ناشی از یک عمل جراحی درگذشت.

با بیوگرافی حمید لبخنده آشنا شوید

زندگینامه حمید لبخنده

حمید لبخنده متولد روز 25 تیر سال ۱۳۳۰ بود. او در اهواز به دنیا آمد. این هنرمند در دانشکده پردیس هنر‌های زیبای دانشگاه تهران در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر تحصیل کرد و از جمله شاگردان حمید سمندریان بود که بعد از درگذشت سمندریان و هما روستا، مدیریت آکادمی سمندریان را عهده‌دار شد.

 

لبخنده در مصاحبه ای گفته بود: ١٥ ساله بودم كه به كلاس نخستین استاد تئاترم، آقاى دكتر حسینعلی طباطبایی در اداره فرهنگ و هنر اهواز راه پیدا كردم. در آن كلاس رضا فیاضى، فرید و على سجادى حسینى و رضا خندان هم بودند. چند سال بعد در كنكور دانشكده هنرهای زیبا دانشگاه تهران پذیرفته شدم و در رشته كارگردانى و بازیگرى تئاتر به تحصیل پرداختم و افتخار شاگردى اساتید بزرگی همچون آقایان حمید سمندریان، شمیم بهار، بهرام بیضایی، پرویز پرورش، دكتر پرویز ممنون، دكتر على رفیعى، دكتر محمد كوثر وخانم‌ها منیژه محامدى و گلی ترقی و... نصیبم شد. در دوره «زیبا و تكرارنشدنى» دانشجویى، بازیگرى و گاه كارگردانی می‌كردم.

 

لبخنده تجربه بازیگری داشت و در سال 1366 تله‌فیلم «ترس» و فیلم سینمایی گمشدگان بازی کرد و یک سال بعد نیز در فیلم چون باد به ایفای نقش پرداخت اما در مجموع ترجیح داد به پشت دوربین برود و کارگردانی را دنبال کند؛ رشته ای که در آن بسیار موفق بود. لبخنده فقط یک فیلم سینمایی ساخته که آب نام دارد و تولید سال 1379 است اما در تلویزیون بسیار فعال بود و علاوه بر سریال های پرطرفدار در قلب من و در پناه تو آثار زیر را ساخت:

رازهای یک خانه (۱۳۹۰)

کارآگاهان (۱۳۸۶)

تله‌فیلم ساعت بدون عقربه (۱۳۸۵)

تله‌فیلم دارگل (۱۳۸۴)

پیدا و پنهان (۱۳۸۳)

با من بمان (۱۳۸۰)

در قلب من (۱۳۷۷)

در پناه تو (۱۳۷۴)

حکایت میرزا یحیی (۱۳۷۴)

مهر و ماه (۱۳۶۹)

ماجرای خالو (۱۳۶۹)

حکایت‌نامه (لطائف المتون) (۱۳۶۸)

این شرح بینهایت (۱۳۶۶)

راویان اخبار (۱۳۶۷–۱۳۶۵)

دلیل فوت حمید لبخنده چه بود

علت فوت حمید لبخنده

نیما فرزند حمید لبخنده ه گفت: پدر چندی پیش تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و بعد از بستری بودن در بیمارستان به منزل منتقل و بستری شد. متأسفانه ایشان به دلیل عوارض ناشی از عمل جراحی، عصر روز شنبه ۱۸ دی چشم از جهان فروبست.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.