2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بهترین راه و روش پاک کردن آرایش صورت

بهترین راه و روش پاک کردن آرایش صورت

نحوه پاک کردن آرایش صورت در سلامت پوست شما بسیار تاثیرگذار است. پس روش درست این کار را یاد بگیرید.

دوات آنلاین -بهداشت پوست تاثیر بسزایی در آراستگی هر فردی دارد . برای این که پوست سالمی داشته باشید باید شیوه صحیح پاک کردن آرایش و استفاده از پاک کننده صورت را بدانید . ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید :

 

تفاوت آرایش پاک کن با پاک کننده صورت

بیشتر اوقات این دو اصطلاح به جای هم به کار می‌روند، اما هر یک از این‌ها، مزیت‌های خاص خودشان را دارند. پس، آرایش پاک کن را نباید با پاک کننده صورت اشتباه بگیرید. اگر به نام این دو محصول هم دقت کنیم، متوجه می شویم که با هم متفاوت اند. برای انتخاب بهترین شوینده صورت ، ابتدا باید تفاوت این دو را بدانید.

آرایش صورت خود را چگونه پاک کنیم

آرایش پاک کن

این محصول‌ برای پاک کردن آرایش پایه، انواع کرم پودر، رژ گونه، کانسیلر (کرم پوشش دهنده دور چشم)، سایه چشم و رژ از پوست تان مفید است. پاک کننده های آرایش انواع مختلفی دارند اما، بهترین پاک کننده آرایش، آن است که بتواند آرایش شما را بدون از بین بردن چربی‌های طبیعی صورت تان، پاک کند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه بالم لب خانگی و طبیعی درست کنیم

 

پاک کننده صورت

هدف اصلی انواع پاک کننده‌های صورت، از بین بردن آلودگی، عرق، سبوم و ناخالصی هایی است که منافذ پوست را مسدود می کند. اگر از پاک کننده صورت استفاده کنید این آلودگی‌ها قبل از این‌که، با باکتری‌ها ترکیب شوند و آسیب جدی به پوست شما وارد شود، پاک می‌شوند.

 

پاک کننده ها در شکل، اندازه و انواع مختلفی استفاده می شوند، مثل فوم، ژل، روغن، کرم، بالم و لایه بردار. بهترین شوینده صورت‌، محصولی است که متناسب با نوع پوست شما باشد. در واقع، پاک کننده‌های پوست بر اساس انواع پوست طراحی می‌شوند. پس، برای هر نوع پوست، پاک کننده مخصوصی وجود دارد.

 

راهنما: کرم ضدآفتاب خوب چی بخرم

 

ژل شست و شوی صورت

ژل های شست وشوی صورت شفاف اند و همان طور که از نامشان مشخص است، شبیه ژله هستند.این نوع شوینده‌های صورت در اصل برای پاک کنندگی عمیق پوست طراحی شده اند.

برای پاک کردن آرایش صورت خود از چه چیزی استفاده کنیم

فوم صورت

اگر دنبال فوم های سبکی هستید که پوستتان را هم به طور کامل پاک کند؛ این محصول برای شما مناسب است. فوم های شست وشوی صورت نه تنها آرایش سبک و آلودگی ها را از روی پوست پاک می کند، بلکه موجب نرمی و لطافت پوست هم می شود.

 

روش شست و‌شوی 2 مرحله‌ای

متخصصان پوست می گویند بهترین روش پاک کردن صورت، شست‌وشوی دو مرحله ای (double cleansing) آن است. در این روش هم از آرایش پاک کن استفاده می‌شود، هم پاک کننده صورت.اول باید آرایش تان را با محلول یا دستمال مرطوب پاک کننده آرایش، پاک کنید. بعد، با پاک کننده صورت مورد علاقه خود کارتان را ادامه دهید. با این کار می توانید مطمئن شوید، تمام ذره های مواد آرایشی و آلودگی از پوست تان محو شده اند.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.