2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چگونه بالم لب خانگی و طبیعی درست کنیم

چگونه بالم لب خانگی و طبیعی درست کنیم

طرز تهیه بالم لب خانگی با استفاده از مواد طبیعی در این مطلب به طور کامل توضیح داده شده است.

دوات آنلاین -همه ما دوست داریم لب‌های نرم و شادابی داشته باشیم. یکی از بهترین راه‌های رسیدن به این خواسته تأمین تغذیه مورد نیاز لب‌هاست. پوست لب بسیار حساس است. سبک زندگی و قرارگرفتن در معرض آفتاب و شرایط سخت آب‌وهوایی به آن آسیب می‌زند. اگر پوست لب‌هایتان خشک شده و ترک می‌خورد، وقت آن رسیده است کمی به آن رسیدگی کنید. بهترین کاری که در این زمینه می‌توانید انجام بدهید استفاده از مواد طبیعی برای آب‌رسانی و کمک به ترمیم سریع لب‌های‌تان است. در این مطلب جذاب به نقل از روزنامه خراسان، به شما نشان‌ می‌دهیم چگونه با چیزهایی که در خانه دارید بالم لب خانگی درست کنید.

چگونه در خانه با کاکئو بالم لب درست کنیم

 بالم لب خانگی کاکائو و نعناع

 مواد مورد نیاز:چند قطره روغن نعناع، یک قاشق چای‌خوری پودر کاکائو؛ دو قاشق چای‌خوری موم قالبی سفید و دو قاشق چای‌خوری روغن بادام شیرین.

 

بیشتر بخوانید: بهترین پاک کننده های خانگی آرایش صورت

 

روش درست‌ کردن: با ذوب‌کردن موم قالبی شروع کنید پس از ذوب‌شدن کامل موم، پودر کاکائو را اضافه کنید و آن‌قدر هم بزنید تا مخلوطی یکدست به دست آید سپس روغن بادام شیرین و روغن نعناع را اضافه کنید پس از خنک‌شدن، بالم لب را در ظرفی کوچک و مخصوص بریزید و هر زمان که لب‌های شما به آب‌رسانی جدی نیاز دارد، از این بالم لب خوشمزه استفاده کنید.

طرز تهیه بالم لب طبیعی با لیمو ترش

درست کردن بالم لب با لیموترش

مواد مورد نیاز: ۵ تا ۱۰ قطره روغن لیمو ،یک قاشق چای‌خوری کره کاکائو؛ یک قاشق چای‌خوری روغن بادام،یک  قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق چای‌خوری موم زنبور عسل.

 

بیشتر بخوانید: فواید و ضررهای کرم ضدآفتاب چیست

 

 روش درست‌کردن: کره کاکائو، روغن نارگیل، موم و روغن بادام را درون ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید، مخلوط را مرتب هم بزنید تا کاملا آب شود و سپس آن را از روی حرارت بردارید، روغن لیمو ترش را اضافه کنید و هم بزنید، بالم لب شما آماده است، آن را داخل شیشه یا قالب مخصوصی بریزید و قبل از بستن درِ آن، بگذارید خوب خنک شود.

با پرتقال بالم لب خانگی درست کنید

بالم لب طبیعی پرتقال و وانیل

 مواد مورد نیاز:  شش تا هشت قطره روغن پرتقال،دو  قاشق چای‌خوری شی‌باتر،یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون،یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک‌هشتم قاشق چای‌خوری عصاره وانیل،دو قاشق چای‌خوری موم زنبور عسل رنده ‌شده.

 

دانستنی: روتین پوستی چیست؛ آشنایی با روتین کره ای

 

روش درست‌کردن: روغن نارگیل و روغن زیتون را با موم زنبور عسل و شی‌باتر درون ظرف یا قابلمه کوچکی بریزید و اجازه دهید مواد روی حرارت متوسط ذوب شود، مواد را هم بزنید تا به‌خوبی به خورد هم برود، پس از ذوب کامل مواد، آن را از روی حرارت بردارید و روغن پرتقال و عصاره وانیل را به آن  اضافه کنید و دوباره هم بزنید، پس از این‌که به قوام درستی رسید، بالم لب شما آماده است. آن را درون ظرفی که می‌خواهید بریزید.

 

در تهیه این مطلب از سایت« چطور» کمک گرفته شده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.