2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت

فیلم طرز تهیه کیک عسلی در خانه

کیک عسلی از جمله کیک های پرطرفدار است که دستور پخت آن در فر را می توانید در فیلم بالا تماشا کنید.

دوات آنلاین -برای تهیه کیک عسلی خانگی دستور پخت های مختلفی وجود دارد. یکی از روش های درست کردن این کیک در ویدئوی بالا از برنامه به خانه بر می گردیم شرح داده شده است.

 

مواد لازم برای شربت عسلی

شکر​​​ نصف پیمانه

عسل​​​ یک چهارم پیمانه

آب​​​ ۱/۴ پیمانه

آبلیمو​​​ ۱ قاشق سوپخوری

مواد لازم برای پختن کیک عسلی چیست

مواد باقلوا

خمیر یوفکای ۴۰ لایه

گردو خرد شده​​ ۱۸۰ گرم​

کره ذوب کرده ۱۰۰ گرم

پودر هل​​​ ۱ قاشق چایخوری

دارچین ۱ قاشق سوپخوری

 

ویدئو: طرز تهیه باسلوق با شیره انگور در خانه

 

کیک عسل و گردو

کره ۹۵ گرم

شکر ۹۵ گرم

تخم مرغ​​ ۲ عدد

دارچین ۱ قاشق چایخوری

عسل ۲ قاشق سوپخوری

آرد ۱۵۵ گرم

بیکینگ پودر​​ ۱ قاشق چایخوری

پودر گردو ۳۰ گرم

شیر نصف پیمانه

پودر پسته​​جهت تزیین

گل سرخ ​​جهت تزیین

 

روش تهیه شربت

همه مواد را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوشد و سپس ۳-۴ دقیقه بجوشانید و از روی حرارت بردارید و بگذارید تا سرد شود.

 

ترفند: چه کار کنیم کیک تازه بماند

 

دستور پخت کیک عسل

آرد، نمک و بیکینگ پودر را مخلوط و الک کنید اینک پودر گردو را اضافه کرده و هم بزنید. کره و شکر را با همزن برقی هم بزنید تا لطیف شده و رنگ آن روشن شود، تخم مرغ ها را تک تک افزوده و به هم زدن ادامه دهید. پس از آخرین تخم مرغ و عسل را افزوده و مخلوط کنید.

 

اکنون مواد خشک را همراه با شیر به تناوب اضافه کرده و با لیسک هم بزنید. مایه آماده را در قالب ۲۳ سانتیمتری که با کاغذ روغنی پوشیده شده ریخته و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه ی سانتیگراد به مدت تقریبی ۴۵ دقیقه بپزید.

 

فیلم: آموزش پخت کیک کاراملی سیب

 

روش تهیه کیک عسل و یوفکا

قالب کمربندی ۲۳ سانتیمتری را چرب کنید. گردو های خرد شده را با پودر دارچین و هل مخلوط کنید. خمیر های یوفکا را به اندازه قالب ببرید و نیمی از آنها را داخل قالب قرار دهید و لابه لای خمیرها را با کره ذوب شده چرب کنید.

 

سپس نیمی از مخلوط گردو و هل و دارچین را روی آن ریخته و به طور یکنواخت پخش کنید. کیک را روی آن قرار داده و بقیه مخلوط گردو را رویش بریزید.

 

اکنون ۲۰ لایه خمیر باقی مانده را کره زده و روی مواد قبلی قرار دهید. خمیرها را برش زده و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه ی سانتیگراد بپزید تا طلایی شود. سپس کیک را از فر خارج کرده و شربت را روی آن بریزید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.