2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه کباب کوبیده سیخی در فر

طرز تهیه کباب کوبیده سیخی در فر

برای اینکه با استفاده از فر گاز کباب کوبیده سیخی درست کنید می توانید از دستور پخت این مطلب کمک بگیرید.

دوات آنلاین -تهیه کباب کوبیده خیلی دردسر دارد. از یک طرف درست کردن خود مواد آن سخت است و از طرفی دیگر راه انداختن بساط منقل در هر جایی مخصوصا آپارتمان ها و خانه های امروزی مقدور نیست. پس چه باید کرد؟ راه حل در استفاده از فر گاز است و شما با آن می توانید کباب سیخی خیلی خوشمزه و لذیذ بپزید.

 

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده

گوشت قلوه‌گاه یک کیلوگرم

پیاز سه عدد

نمک و فلفل به مقدار لازم

کباب کوبیده را چطور در فر بپزیم

دستور پخت کباب کوبیده در فر گاز

در ابتدا گوشت قلوه‌‌گاه گوسفند را سه بار چرخ کنید. پیاز را شسته و پوست بکنید و با استفاده از رنده ریز، رنده کنید. پیازها را در صافی بریزید و آب آن را کامل بگیرید.

 

فیلم: آموزش پخت جوجه کباب بدون نیاز به فر

 

در کاسه‌ای بزرگ، گوشت چرخ‌شده را به همراه پیاز رنده شده مخلوط کنید، نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و به خوبی ورز دهید. تا جایی که گوشت حالت چسبنده پیدا کند.

 

روی ظرف را بپوشانید و یک ساعت آن را در یخچال قرار دهید. بعد از یک ساعت سیخ‌های مخصوص کباب کوبیده را برداشته، دست خود را مرطوب کنید و از مایه گوشت به اندازه یک نارنگی (100-120 گرم) برداشته و به سیخ بکشید و با انگشتان فشار دهید تا به سیخ بچسبد و سطح آن صاف شود.

 

درجه فر برای کباب کوبیده روی چند باشد

سیخ‌های آماده شده را در سینی فر بچینید. فر را با دمای 260 درجه سانتیگراد روشن کنید و سینی را در بالاترین طبقه فر قرار دهید و 20 دقیقه صبر کنید. در این مدت چندبار به آن سر بزنید و گاهی آن را بچرخانید تا به صورت یکنواخت پخته شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بال مرغ کبابی در فر

 

وقتی کباب‌های شما آماده شد آن را به همراه نان تافتون تازه خانگی یا برنج ساده سرو و ظرف را با چند برگ ریحان و گوجه تزیین کنید.

 

یک نکته مهم

در صورتیکه منع مصرف دارید یا چربی قلوه‌گاه برای رژیم غذایی شما زیاد است، می‌توانید از گوشت سردست به جای قلوه‌گاه استفاده کنید.

 

وقتی کباب را در فر قرار دادید مرتب به آن سر بزنید تا خشک نشوند.

 

منبع: کتاب کاله

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.