2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی احمد فخر، بازیگر نقش مهران در سریال مزد ترس + علت فوت

بیوگرافی احمد فخر، بازیگر نقش مهران در سریال مزد ترس + علت فوت

احمد فخر، هنرمند فقید در سریال مزد ترس نقش مهران را بازی کرده بود. با زندگینامه او آشنا شوید.

دوات آنلاین -احمد فخر، هنرمند توانایی بود که خیلی ها او را با نقش مهران در سریال مزد ترس به خاطر دارند. افسوس که این بازیگر توانا را از دست دادیم. بیوگرافی او در ادامه آمده است.

 

احمد فخر؛ هنرمند مشهدی

شهرآرانیوز نوشت: احمد فخر صباحی متولد ۱۲ اسفند ۱۳۲۵ در مشهد است. رشته تحصیلی او در دبیرستان، علوم طبیعی بوده است و به همین سبب دانشجوی رشته پزشکی می شود و برای ادامه تحصیل به اصفهان می رود، اما با وجود علاقه به پزشکی و طب سنتی، به دلیل مخالفت پدر و مادرش با تحصیل او در شهری دیگر، در سال سوم پزشکی تغییر رشته می‌دهد و به دانشکده مدرسه عالی تلویزیون و سینما می رود.

 

کارشناسی ارشدش را به دلیل علاقه‌مندی به ستاره‌شناسی، آسترونومی(نجوم) می خواند. سپس مقطع دکتری را در رشته فلسفه در ایتالیا می گذراند. او همچنین لیسانس الهیات از ایتالیا دارد و درزمینه ادیان، مطالعه زیادی کرده است.

 

احمد فخر بعد از پایان دوره سربازی، حدود ۴۳ سال پیش در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استخدام می‌شود و کارش را در رادیو آغاز می‌کند. این هنرمند مشهدی هم زمان با فعالیت در رادیو، بازیگری را نیز دنبال می‌کند. اولین کار نمایشی فخر، تله تئاتر «پشت شیشه‌های مه آلود» است که چهار دهه پیش در آن بازی کرده و از رادیوتلویزیون ملی ایران پخش شده است. او در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی ازجمله «حمزه علی خان»، «کمند خاطرات»، «یار در خانه» و «اسب سهراب» ایفای نقش کرده است.

احمد فخر، بازیگر نقش مهران در سریال مزد ترس

شروع به کار احمد فخر

احمد فخر بعد از پایان دوره سربازی، حدود ۴۳ سال پیش در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استخدام می‌شود و کارش را در رادیو آغاز می‌کند. این هنرمند مشهدی هم زمان با فعالیت در رادیو، بازیگری را نیز دنبال می‌کند. اولین کار نمایشی فخر، تله تئاتر «پشت شیشه‌های مه آلود» است که چهار دهه پیش در آن بازی کرده و از رادیوتلویزیون ملی ایران پخش شده است.

 

فیلم ها و سریال های احمد فخر

فخر در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی از جمله «مزد ترس»، «بازی با مرگ»، «حمزه علی خان»، «کمند خاطرات»، «یار در خانه» و «اسب سهراب» ایفای نقش کرده است.  البته در این میان مزد ترس و فصل دوم آن یعنی بازی با مرگ از همه بیشتر دیده شده است.

احمد فخر، بازیگر نقش مهران در سریال مزد ترس

بازی در نقش مهران در سریال مزد ترس

احمد فخر در سریال مزد ترس نقش مهران را برعهده داشت. مهران نوازنده ای بود که برادرش را به قتل رسانده و خلاف های دیگر نیز مرتکب شده اسو عبدالرضا اکبری که در همین سریال عهده دار نقش کارآگاه بود خاطره ای از فخر تعریف کرده است: نقش اصلی منفی سریال مزد ترس را احمد داشت. او در دو نقش بازی می‌کرد. فخر با تغییر قیافه نقش برادرش را بازی می‌کرد که در استانبول مستقر است و با دستگاه‌های تقویت صدا صحبت می‌کرد که هم این کار را خیلی خوب اجرا و هم او را محبوب می‌کرد. خاطرم هست زمان ساخت سریال «مزد ترس»، احمد مو‌های فرفری پری داشت.

 

در فصل اول با مو‌های فرفری پر و عینکی که می‌زد شاخص شده بود، ولی بعد همه آن مو‌ها را از تَه زد. این یکی از ویژگی‌های بازیگر متعهد است که به ظاهرش توجه نمی‌کند، بلکه به کار فکر می‌کند و تعهد یک بازیگر را می‌رساند. اینکه کار برایش اهمیت دارد.» اکبری با یادآوری این موضوع، می‌گوید: یکی از خاطراتی که از احمد به یاد دارم مربوط به روز‌های هم اتاقی مان در استانبول است. سالی که برای ساخت سریال به ترکیه رفته بودیم مصادف با حضور کشتی گیران ایرانی در آن کشور بود.

 

من و احمد به ورزشگاه بزرگ آتاتورک می‌رفتیم و کشتی‌های آن‌ها را می‌دیدیم. حتی یکی، دو بار کشتی گیران تُرک پیروز شدند و مدال آوردند. به خاطر دارم شهردار استانبول که کنار ما نشسته بود، بلند شد و کسی که قهرمان شد را روی دوش خودش چرخاند و ما از کار او لذت بردیم. بعد شهردارشان برای ما که آنجا بودیم کارت‌های یک شکل صادر کرد که می‌توانستیم بعضی از برنامه‌های هنری، از تئاتر و فیلم تا موسیقی را با آن تماشا کنیم. من هنوز این کارت را دارم. با احمد می‌رفتیم بعضی از برنامه‌های هنری که در گوشه و کنار شهر اجرا می‌شد را می‌دیدیم. او می‌گفت ببین این ترک‌ها همان چیزی را که می‌گویند، می‌نویسند؛ منظورش این بود که راحت می‌شد با آن‌ها ارتباط گرفت.

 

علت فوت احمد فخر

این هنرمند مشهدی در تابستان سال 1399 براثر عارضه مغزی راهی بیمارستان شد. بعد از گذشت چند ماه از بهبودی نسبی او پس از عمل جراحی، دوباره  با درد شدید از ناحیه کیسه صفرا راهی بیمارستان شد و بعد از تحمل چندماهه بیماری در روز ۱۸ اسفند 99 درگذشت.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
لیلا 1400/10/27
بازی ایشون درسریان خاطره انگیز بازی بامرگ واقعا تحسین برانگیز بودبخصوص اینکه دردونقش بازی میکردن وکارشون سخت بوده
لیلا 1400/10/27
خدارحمتشون کنه بازیگرتوانایی بودن متاسف شدم روحشون شاد
ناشناس 1400/10/17
خدا رحمتش کنه
ناشناس 1400/10/15
روحش شاد نقشش تو مزد ترس واقعا ترسناک بود
محمد رضا 1400/10/15
خدارحمتش کند خیلی خوب بازی میکرد

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.