2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
بیوگرافی مرتضی اسماعیل ‌کاشی بازیگر نقش عارف در سریال بعد از آزادی

بیوگرافی مرتضی اسماعیل ‌کاشی بازیگر نقش عارف در سریال بعد از آزادی

مرتضی اسماعیل ‌کاشی با حضور در سریال بعد از آزادی و ایفای نقش عارف اولین کار تلویزیونی را تجربه کرده است. زندگینامه این هنرمند را بخوانید.

دوات آنلاین -مرتضی اسماعیل ‌کاشی بازیگر نام آشنای تئاتر است که تا قبل از بازی در سریال بعد از آزادی تجربه کار تلویزیونی نداشت. او در این مجموعه نقش عارف را برعهده دارد. بیوگرافی این هنرمند در ادامه آمده است.

مرتضی اسماعیل ‌کاشی بازیگر نقش عارف در سریال بعد از آزادی

شروع بازیگری مرتضی اسماعیل ‌کاشی از تئاتر

مرتضی اسماعیل کاشی در رشته بازیگری درس خوانده و مدرک کارشناسی ارشد خود را دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرده است.

 

او بازیگری را به صورت جدی از سال 1379 با تئاتر معرکه آخر آغاز کرد. اسماعیل کاشی در تمام این سال ها روی صحنه نمایش حضوری جدی و فعال داشته است. نمایش های مکبث، عجایب المخلوقات، برنارد مرده است و مستاجر از دیگر نمایش هایی هستند که اسماعیل کاشی در آن ها حضور داشته است.

 

او سابقه نویسندگی و کارگردانی تئاتر را هم دارد. ضمن این که تندیس بهترین بازیگر سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر را برای بازی در نمایش ویتسک (به کارگردانی رضا ثروتی) و جایزه بهترین بازیگر تئاتر فجر را برای نمایش مفیستو به کارگردانی مسعود دلخواه کسب کرد.

مرتضی اسماعیل ‌کاشی بازیگر نقش عارف در سریال بعد از آزادی

فیلم های مرتضی اسماعیل کاشی

اسماعیل کاشی در سال 1393 با بازی در فیلم ارغوان وارد سینما شد. ارغوان فیلمی به کارگردانی و نویسندگی امید بنکدار و کیوان علیمحمدی و داستان یک زن و مرد است که در شب مرگ یک موزیسین معروف، برخورد اتفاقی‌شان روی گذشته و آینده هر دوی آنها تأثیر می‌گذارد.

 

فیلم دلتا ایکس به کارگردانی علیرضا امینی تجربه سینمایی دیگر این بازیگر است. این فیلم ماجرای دو خانواده است که به شمال کشور سفر می‌کنند و با ورود غیرمنتظره یک خانواده دیگر به جمع درگیر اتفاقاتی می‌شود.

 

مرتضی اسماعیل کاشی در سال 95 در دو فیلم اژدها وارد می شود و گیلدا به ایفای نقش پرداخت. همچنین فیلم پانصد مثال طلا به کارگردانی شهرزاد دادگر و فیلم سوباشی از دیگر کارهای سینمایی این بازیگر است.  سوباشی که تولید سال 1400 است بخش‌هایی از زندگی سرلشگر حسین خلعتبری از خلبانان نامدار ارتش در دوران دفاع مقدس را روایت می کند.

 

این هنرمند در سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی نیز حضور دارد.

مرتضی اسماعیل ‌کاشی بازیگر نقش عارف در سریال بعد از آزادی

بازی در نقش عارف در سریال بعد از آزادی

عارف یکی از نقش های اصلی سریال بعد از آزادی است. اسماعیل کاشی درباره بازی در این نقش به جام جم گفته: پیش از این سریال پیشنهادهای بازی در مجموعه‌های تلویزیونی را در چند سال گذشته داشتم. اما حقیقت این است که به دلایل بسیاری ترجیح دادم کار نکنم، اما مهم‌ترین دلیلی که باعث شد بازی در این سریال را بپذیرم، در وهله اول حضور آقای باشه‌آهنگر در مقام کارگردانی این سریال بود و همچنین آقای سعدی که تهیه‌کننده کار هستند. ضمن این‌که حضور دوستان دیگر در مقابل دوربین و عوامل پشت دوربین هم دلیل دیگری برای حضور من در این کار بود.

 

 عواملی که گفتم همگی باعث شد تا بستر امنی به لحاظ کیفیت فراهم شود. ضمن این‌که آقای آهنگر یک کارگردان حرفه‌ای است که کمدی را خوب می‌شناسد و این برای من یک فرصت محسوب می‌شد. البته من همیشه از کار در چنین فضای دوری می‌کردم که مدت زیادی در کنار دوستان جدیدی حضور داشته باشم، اما در این کار احساس می‌کنم که تجربیات خوبی را می‌توانم به عنوان نخستین حضور در یک سریال تلویزیونی کسب کنم. چون همیشه هنر برای من نوعی ماجراجویی است و اگر بستر ماجراجویی فراهم شود، دوست دارم که در آن فضا قرار بگیرم. در این سریال هم احساس کردم می‌تواند ماجراجویی اتفاق بیفتد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.