2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
مرگ 2 جوینده گنج در عمق چاه

مرگ 2 جوینده گنج در عمق چاه

ابتدا به دنبال یک فالگیر رفتیم. مرد فالگیر هم حرف‌های اهالی را تأیید کرد و جای دقیق گنج را هم به ما نشان داد. سپس ...

دوات آنلاین -مرگ دو نفر از کارگران شرکت خودروسازی در چاه ۳۰‌متری محل کارشان، اسرار جویندگان گنج را برملا کرد.

 

روزنامه جوان نوشت: شامگاه ۱۷‌مرداد‌ماه امسال آتش‌نشانان ایستگاه‌۸۲ از حادثه گازگرفتگی داخل چاه ساختمان یکی از شرکت‌های خودروسازی در خیابان رجایی، سه‌راه نان‌ماشینی با خبر و در محل حاضر شدند. بررسی‌ها نشان داد داخل یکی از سوله‌ها، چاهی ۳۰‌متری حفر شده و سه مرد ۳۵، ۳۹ و ۴۰ ساله در عمق چاه دچار حادثه شده‌اند. امدادگران بعد از ایمن کردن محل سه مرد را از داخل چاه خارج کرده که مشخص شد مردان ۳۵ و ۳۹‌ساله جانشان را از دست داده‌اند. سومین‌نفر که دارای علائم حیاتی بود به بیمارستان منتقل شد و از مرگ فاصله گرفت.

 

با تأیید فوت قربانیان حادثه، قاضی محمدتقی‌شعبانی، بازپرس ویژه قتل پایتخت به همراه تیمی از کارآگاهان اداره ‌دهم پلیس‌آگاهی در محل حاضر شد. همزمان با انتقال اجساد به پزشکی قانونی، تحقیقات در این باره به جریان افتاد.

 

تحقیقات پلیسی

کارآگاهان در نخستین گام متوجه شدند یک ساعت قبل از حادثه، دوربین مداربسته ساختمان قطع شده است. نگهبان ساختمان وقتی در این باره تحقیق شد گفت که چیزی از ماجرا به یاد ندارد.

 

او گفت: من شب حادثه همراه دو نفر از دوستانم به داخل چاه سقوط کردم و به کمک امدادگران نجات پیدا کردم. بعد از حادثه، اما به خاطر آسیبی که به سرم وارد شده چیزی به یاد ندارم. وقتی نگهبان ساختمان مورد معاینه دوره‌ای قرارگرفت بررسی‌های پزشکی نشان داد که آسیب وارد شده به سر او به قدری نیست که منجر به از دست رفتن حافظه او شود. در شاخه دیگری از بررسی‌ها کارآگاهان بار دیگر دوربین‌های مداربسته ساختمان را بررسی کردند. تحقیقات در این باره نشان داد که هر شب در ساعتی معین و بعد از رفتن کارکنان شرکت، دوربین به مدت چند ساعت قطع شده‌است. از آنجا که احتمال می‌رفت ماجرای مرموزی در میان باشد کارآگاهان بعد از انجام تحقیقات میدانی دو نفر از نگهبانان‌ها، دو کارگر، یک انباردار و یکی از مسئولان شرکت خودروسازی را به دستور بازپرس بازداشت کردند.

 

اسرار چاه مخوف

یکی از کارگران شرکت در جریان تحقیق مقابل بازپرس پرده از مرگ اسرار‌آمیز برداشت. او گفت: من اهل شهرستان هستم و از مدتی قبل برای کار به تهران آمدم و در این شرکت مشغول کار شدم. به خاطر این که جایی برای خواب نداشتم شب را در شرکت استراحت می‌کردم. مدتی قبل با نگهبان شرکت در حال حرف زدن با اهالی محل بودیم. از آن‌ها شنیدم که در حیاط شرکتی که در آن کار می‌کنیم گنج بزرگی در عمق زمین پنهان شده ‌است. اول به ماجرا توجه نکردیم، اما وقتی این حرف را از اهالی دیگر شنیدیم تصمیم به خارج کردن گنج گرفتیم. ابتدا به دنبال یک فالگیر رفتیم و ماجرا را با او در میان گذاشتم.  مرد فالگیر هم حرف‌های اهالی را تأیید کرد و جای دقیق گنج را هم به ما نشان داد. او گفت که باید چاهی به عمق‌۳۰‌متر حفر کنیم و بعد به صورت افقی هم ۳۰‌متر حفاری کنیم تا به گنج برسیم. بعد از شنیدن حرف‌های مرد فالگیر خوشحال شدیم که به زودی پولدار خواهیم شد.

 

برای این کار گروه تشکیل دادیم. ابتدا تجهیزات حفاری تهیه کردیم و دستگاه گنج‌یاب هم خریدیم. بعد از این که کارکنان شرکت خارج می‌شدند به مدت چند ساعت دوربین‌های مداربسته را قطع می‌کردیم و شروع به حفاری می‌کردیم. شب حادثه هم مثل همیشه مشغول کار شدیم. ابتدا دو نفر از کارگران وارد چاه شدند تا به حفاری ادامه دهیم.

 

ما چاه ۳۰‌متری حفر کرده بودیم و به صورت افقی هم ۲۰‌متر حفر کرده و در حال نزدیک شدن به گنج بودیم. وقتی نگهبان ساختمان خودش را به عمق چاه رساند شروع به فریاد کرد و گفت که دو نفر دیگر که قبل از او وارد چاه شده‌اند دچار گاز گرفتگی شده‌اند برای همین ما از آتش‌نشانی کمک گرفتیم.

 

وقتی امدادگران رسیدند گفتیم که در حال خارج کردن آب بودیم که دوستانمان دچار حادثه شده و به چاه سقوط کردند. از نگهبان هم خواستیم خودش را به بیماری بزند تا ماجرا تمام شود، اما نمی‌دانستیم که پلیس به قطع شدن دوربین‌های مداربسته مظنون می‌شود و این طور دستمان رو می‌شود.

 

به دستور بازپرس تحقیقات از متهمان بازداشت شده همچنان جریان دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.