2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
مرگ تلخ 2 برادر خردسال در رودخانه

مرگ تلخ 2 برادر خردسال در رودخانه

بر اثر بارندگی‌های شدید بالادست، آب در این رودخانه جاری بوده و این دو کودک در حین بازی و تماشا به داخل رودخانه سقوط کرده و غرق شدند.

دوات آنلاین -5 روز از مرگ غم‌انگیز دو برادر خردسال به علت سقوط در رودخانه روستای ناصرآباد چاه ملک ریگان می‌گذرد. دو پسر 7 و 5 ساله که صبح روز دوشنبه 27 دی برای تماشای رودخانه که بر اثر بارندگی شدید ارتفاعات بالادست پرآب و خروشان شده بود به کنار آب رفته بودند اما ناگهان زمین زیر پای حسام 5 ساله خالی شد و او را به داخل آب کشاند. در همین موقع برادر 7 ساله‌اش محمد‌حسین با دیدن این صحنه بی‌محابا به دل آب زد تا برادر کوچکش را نجات دهد اما شدت جریان آب چنان خروشان و پرقدرت بود که در یک چشم برهم زدن هر دو برادر را  با خود برد.

 

ایران نوشت: ماجرای سقوط محمدحسین و حسام شیهکی‌راد، برادران کوچکی که تنها فرزندان خانواده خود بودند به داخل رودخانه خروشان در روستای ناصرآباد به پدر و مادرشان اعلام شد یکی از اهالی روستا که شاهد این ماجرا بود موضوع را به آنها خبر داده و دقایقی بعد پدر و مادر و اهالی روستا به همراه امدادگران هلال احمر برای نجات بچه‌ها به رودخانه رسیدند. شاهد این حادثه گفته بود بچه‌ها کنار رودخانه ایستاده بودند که ناگهان زیر پای حسام خالی شد و به آب افتاد برادر بزرگش محمد حسین شجاعانه به رودخانه پرید تا برادرش را نجات دهد اما خودش هم قربانی آب رودخانه شد.

 

بهزاد عارف، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ریگان‌ کرمان گفت: در ریگان اصلاً بارندگی نداشتیم اما بارندگی در ارتفاعات که کیلومترها با این شهرستان فاصله داشت باعث شد آب به شهر ریگان برسد و رودخانه پر آب و خروشان شود. از لحظه اعلام حادثه، با حدود ۴۰ نفر از امدادگران هلال‌احمر، نیروهای مردمی و بسیج به محل رفتیم تا عملیات جست و جو را آغاز کنیم.

 

پیدا شدن جسدهای 2 برادر

به گفته رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان، 45 امدادگر و نجاتگر در قالب 9 تیم امدادی از شهرستان‌های ریگان، بم و فهرج در عملیات جست‌و‌جوی این دو کودک حضور یافتند و سرانجام پس از 35 ساعت عملیات اجساد هر دو برادر پیدا شد.

 

امین باقری، فرماندار ریگان کرمان با اشاره به غرق شدن دو کودک 5 و 7 ساله در روستای ناصرآباد چاه ملک ریگان ابراز داشت: این منطقه هیچگونه بارندگی نداشته است و متأسفانه این دو برادر دوشنبه 27 دی به‌دلیل بی‌احتیاطی و حضور در کنار رودخانه جان خود را از دست دادند. همزمان با پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارندگی‌های شدید و آماده‌باش ستاد مدیریت بحران استان در خصوص احتمال سیلاب، تمام نکات هشداری و اطلاع‌رسانی از سیل و بارندگی به هم‌استانی‌ها و عشایر و روستاییان داده شد.

 

فرماندار ریگان تصریح کرد: بر اثر بارندگی‌های شدید بالادست، آب در این رودخانه جاری بوده و این دو کودک در حین بازی و تماشا به داخل رودخانه سقوط کرده و غرق شدند که به محض اطلاع از حادثه نیروهای هلال‌احمر و بسیجی عملیات جست‌و‌جو را در قسمت‌های مختلف رودخانه آغاز کردند. پیکر بی‌جان برادر بزرگتر عصر همان روز حادثه در مسیر رودخانه 500متر خارج از روستا توسط نیروهای هلال‌احمر پیدا شد و عملیات جست‌و‌جو برای یافتن کودک دوم ادامه یافت؛ تا اینکه پیکر کودک 5 ساله نیز حوالی 5 کیلومتری روستا و با توجه به اینکه سطح آب رودخانه دوباره بالا آمده بود، عصر روز بعد از حادثه پیدا و به نهادهای مربوطه تحویل داده شد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.