2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
نشانه های اولیه هشدار سرطان که باید جدی گرفته شوند

نشانه های اولیه هشدار سرطان که باید جدی گرفته شوند

اگر 6 علامتی را که در این مطلب به آنها اشاره شده است در خودتان می بینید بد نیست به پزشک مراجعه کنید چون این نشانه ها می تواند هشدار اولیه سرطان باشد البته این فقط یک احتمال است.

دوات آنلاین -تشخیص زود هنگام سرطان کمک بسیاری به موثر بودن شیوه‌های درمانی و بهبود بهتر بیماران می‌کند. به همین دلیل هر تغییر در بدن، پزشکان را نسبت به بروز بیماری در سال‌های آینده حساس می‌کند . تشخیص سرطان هم از این قضیه مستثنا نیست. در ادامه به نقل از خراسان به شش  نشانه که باید شما را نسبت به ابتلا به سرطان حساس کند، می پردازیم :

 

از چکاپ سالانه غافل نشوید

سرطان‌ها در برخی موارد نشانه‌های مشخصی ندارد، اما در موارد زیادی نشانه‌هایی دارد که فرد باید پس از آن‌ به پزشک مراجعه کند تا چکاپ‌های دوره‌ای را در برنامه خود قرار دهد.۶ نشانه که باید به آن توجه کنید:

سرطان چه علایم اولیه ای دارد

سرفه مداوم؛ از علایم سرطان

سرفه به علل زیادی بروز می‌کند و می‌تواند ناشی از سرماخوردگی، آنفلوآنزا یا حتی رطوبت کم باشد اما این علامت می‌تواند نشان دهنده بروز سرطان ریه باشد. (سرفه‌های مکرر که منجر به گرفتگی صدا می‌شود) سرفه مداوم همچنین می‌تواند گاهی نشانه‌ای از سرطان تیروئید باشد.

 

تغییرات پوستی؛ نشانه ای از سرطان

لکه‌های سفید در دهان می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به سرطان دهان باشد. توده یا برآمدگی زیر پوست می‌تواند نشان دهنده تومورها از جمله سرطان سینه باشد. تغییرات پوستی دیگر از جمله لکه‌های تیره ، افزایش رشد مو، یرقان و سرخی پوست  را باید جدی گرفت.

 

تغییرات وزن را جدی بگیرید

بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان تشخیص داده نشده به طور غیر منتظره ۸ تا ۱۰ کیلوگرم  یا بیشتر از وزن خود را از دست می‌دهند. در واقع کاهش وزن غیر منتظره می‌تواند اولین نشانه سرطان باشد. البته کاهش وزن بدون علت به بیماری‌های دیگری مانند پرکاری تیروئید، هم مرتبط است.

 

تب می تواند علامت سرطان باشد

تب واکنش بدن به عفونت یا بیماری است. تب در افرادی که سرطان دارند یک علامت است به این معنا که سرطان به یک منطقه جدید گسترش یافته است. تب به ندرت از نشانه‌های اولیه سرطان است، ولی می تواند نشانه ای از ابتلا به سرطان خون، لوسمی یا لنفوم باشد.

مهم ترین نشانه های سرطان که باید به آنها ت.جه داشته باشید

خون ریزی یک نشانه مهم است

برخی از سرطان‌ها هم ممکن است با خون ریزی غیر معمول شروع شود. به عنوان مثال سرطان کولون یا رکتال با خون در مدفوع همراه است در حالی که خون در ادرار نشانه‌ ای از سرطان پروستات و مثانه است. این مهم است که در صورت بروز علایم این چنینی یا ترشحات غیر معمول با پزشک مشاوره کنید.

 

درد و خستگی را نادیده نگیرید

خستگی غیر قابل توضیح یکی دیگر از علایم سرطان و از شایع‌ترین آن‌هاست. خستگی برجسته ترین علامت ابتلا به لوسمی است. علاوه بر این که می‌تواند به از دست دادن خون و سرطان‌های دیگر هم ربط داشته باشد. در برخی موارد و در صورت متاستاز، سرطان باعث درد می‌شود. سرطان‌های روده بزرگ، پروستات، تخمدان و مقعد با درد کمر همراه است.

 

سرطان بدون علامت

در حالی که بسیاری از سرطان‌ها دارای علایم هستند، برخی از انواع آن‌ ها هیچ علامتی ندارند تا به مرحله پیشرفت نزدیک شوند مثل سرطان پانکراس. سابقه خانوادگی این بیماری و همچنین تورم مکرر لوزالمعده ممکن است خطر ابتلا به این سرطان را افزایش دهد و برخی از موارد ابتلا به سرطان ریه ممکن است بدون علامت سرفه پیشرفت کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.