2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی بانیپال شومون بازیگر نقش سرگرد کاوه کیهان در سریال نوار زرد 2

بیوگرافی بانیپال شومون بازیگر نقش سرگرد کاوه کیهان در سریال نوار زرد 2

بانیپال شومون بازیگر کاربلدی است که در فصل دوم سریال نوار زرد نقش سرگرد کاوه کیهان را ایفا کرده است. با زندگینامه او آشنا شوید.

دوات آنلاین -نقش سرگرد کاوه کیهان در سریال نوار زرد 2 اولین نقش تلویزیونی بانیپال شومون است البته او پیش از این سابقه بازی در فیلم ها و سریال های ششبکه نمایش خانگی را داشته است. بیوگرافی این هنرمند را بخوانید.

بانیپال شومون بازیگر نقش سرگرد کاوه کیهان در سریال نوار زرد 2

شروع بازیگری بانیپال شومون

بانیپال شومون روز 3 آذر 1357 در تهران به دنیا آمد. این هنرمند آشوری در رشته بازیگری درس نخوانده بلکه مدرک مهندسی عمران دارد اما به دلیل علاقه اش به هنرپیشگی دوره بازیگری را در مدرسه سینما تئاتر کارنامه گذراند.

 

او فعالیت هنری خود را در سال 1390با صداپیشگی شروع کرد و در انیمیشن سینمایی آخرین داستان صحبت در نقش روزبه را به عهده داشت. این هنرمند سپس در فصل اول سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی به ایفای نقش پرداخت.

 

شومون چهار سال بعد از بازی در مجموعه شهرزاد بار دیگر در شبکه نمایش خانگی ظاهر شد و این بار در سریال کرگردن بازی کرد. البته در فاصله میان این دو سریال در سینما حضوری فعال داشت.

 

ناگفته نماند شومون صدای خوبی دارد و عضو گروه کر ملى آشوریان و گروه کر فیلارمونیک ایران نیز هست.

بانیپال شومون بازیگر نقش سرگرد کاوه کیهان در سریال نوار زرد 2

فیلم های سینمایی بانیپال شومون

شومون در سینما بازیگری باتجربه و شناخته شده است. او در سال 1395 در فیلم ایستگاه اتمسفر بازی کرد. این فیلم روایت گر داستان زندگی زوج جوانی به اسم «مرجان» و «وحید» است که هشت ماهی می‌شود طلاق گرفته‌اند اما به دلایل خاصی مجبورند به زندگی در کنار هم ادامه دهند. در این میان مرجان که تصمیم به مهاجرت دارد، تمام تلاشش را برای گرفتن اقامت دائم کانادا می‌کند اما …

 

بانیپال شومون در سال های 96 و 97 بسیار پر کار بود و در این دو سال در فیلم های زیر به ایفای نقش پرداخت:

موج اف ام، ردیف ۴۸ - ۱۳۹۷

شبی که ماه کامل شد - ۱۳۹۷

غلامرضا تختی - ۱۳۹۷

پالتو شتری - ۱۳۹۷

تنگه ابوقریب - ۱۳۹۶

جاده قدیم - ۱۳۹۶

خجالت نکش - ۱۳۹۶

لس آنجلس تهران - ۱۳۹۶

پیلوت - ۱۳۹۶

بانیپال شومون بازیگر نقش سرگرد کاوه کیهان در سریال نوار زرد 2

بازی در نقش سرگرد کاوه کیهان در سریال نوار زرد 2

شومون  درباره نحوه پذیرش بازی در نقش کاوه کیهان در فصل دوم سریال نورا زرد به جام جم گفت: قبل از این‌که بخواهم نقش سرگرد کیهان را بازی کنم فصل اول نوار زرد را ندیده بودم. بعد از این‌که بازی در فصل دوم سریال نوار زرد و به جای امیر آقایی به من پیشنهاد شد، این سریال را دیدم. سریال بسیار خوبی بود و داستان فصل اول برایم جذاب بود. البته قبل از این‌که بخواهم فصل اول سریال را ببینم فیلمنامه فصل دوم را خواندم. کریم لک‌زاده، فیلمنامه بسیار خوبی را به نگارش درآورده بود و جزو معدود متن‌هایی بود که به دستم رسید و نتوانستم ایرادی از فیلمنامه بگیرم. فیلمنامه فصل دوم نوار زرد یک فیلمنامه دقیق، درست و جذاب بود. امیر آقایی در فصل اول سریال و در نقش سرگرد کاوه کیهان درخشان و بدون نقص بود و توانست ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کند. شاید این موضوع کار مرا کمی سخت‌تر کرد اما تمام سعی خود را کردم تا طرحی که نویسنده و کارگردان از این نقش در فصل دوم داشتند را به‌درستی اجرا کنم.

 

او درباره مهم‌ترین ویژگی این نقش توضیح داد: مهم‌ترین ویژگی نقش سرگرد کاوه کیهان باهوش بودن اوست. پلیسی که صبور است، بیش از آن‌که حرفی بزند گوش می‌دهد و مقتدر است. پلیسی که در کار خود بسیار حرفه‌ای و کاربلد است. من هم سعی کردم تا جایی که امکان دارد نقش پلیسی را ایفا کنم که مردم او را می‌شناسند و برای آنها قابل درک و لمس است. پلیسی که در مواجهه با متهم او را ناز و نوازش نمی‌کند و قاطعیت و اقتدار خود را دارد. تمام سعی من این بود نقش این سرگرد آگاهی برای مردم قابل لمس و باور باشد.

بانیپال شومون بازیگر نقش سرگرد کاوه کیهان در سریال نوار زرد 2

بانیپال شومون  درباره تجربه اولین نقش بلند گفت: قبل از ایفای نقش سرگرد کاوه کیهان نقش اصلی در سریال‌های تلویزیونی نداشتم و در سال‌های دور چند نقش کوتاه در تلویزیون ایفا کردم. سریال‌های تلویزیونی برای همه مردم ایران تولید می‌شود و روی آنتن می‌رود و حتی کسانی که در دورترین نقطه ایران زندگی می‌کنند سریال‌های تلویزیونی را می‌بینند. تلویزیون نسبت به سینما و تئاتر مخاطبان بیشتری دارد و بازی در سریال‌های تلویزیونی به دیده شدن بازیگر کمک می‌کند اما از طرفی می‌بینیم که خیلی از سریال‌ها دیده نمی‌شوند و به تبع آن بازیگر هم دیده نمی‌شود. عوامل زیادی در دیده شدن یک سریال موثرند که یکی از آنها زمان مناسب پخش سریال است اما در عین حال باید قبول کرد برخی از سریال‌ها به‌دلیل ضعیف بودن است که دیده نمی‌شوند و مردم با آن ارتباطی برقرار نمی‌کنند. پس نمی‌توان گفت که بازیگر در هر سریال تلویزیونی که بازی کند دیده می‌شود. کیفیت سریال در دیده شدن بازیگر تاثیرگذار است و اگر سریال نتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و مورد پسند قرار بگیرد قطعا بازیگر هم دیده نخواهد شد.

 

او ادامه داد: در وهله اول به‌دلیل فیلمنامه خوب این سریال در «نوار زرد» حضور پیدا کردم، البته سروش محمدزاده هم دوستم بود و این دوستی یکی از دلایلی شد که ایفای نقش در این سریال را قبول کنم. فصل دوم این سریال بسیار خوب است و امیدوارم در زمان پخش مورد قبول مخاطبان تلویزیون قرار بگیرد. من به‌عنوان بازیگر و دوستان دیگری که در این سریال ایفای نقش می‌کنند، تمام سعی‌مان را کرده‌ایم که یک کار خوب و استاندارد روی آنتن برود. همه عوامل این سریال از نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان تمام زحمت خود را در عین کمبود امکانات کشیدند تا فصل دوم نوار زرد همچون فصل اول، مخاطبان را با خود همراه کند. امیدوارم در زمان پخش این سریال کامنت‌ها و بازخوردهای خوبی از طرف مردم داشته باشیم.

 

این بازیگر درباره جذابیت قصه‌های جنایی- پلیسی گفت: قصه‌های جنایی- پلیسی همیشه برای مخاطبان جذاب بوده و فیلمنامه و متنی که برای این سریال نوشته شده به‌قدری درست است که قطعا کشش زیادی برای مخاطبان ایجاد خواهد کرد تا این سریال را دنبال کنند. جای خالی سریال‌های پلیسی- معمایی این سال‌ها در تلویزیون احساس می‌شد و نوار زرد قطعا جزو سریال‌هایی است که می‌تواند این جای خالی را در آنتن تلویزیون پر کند. این سریال به دور از مسائل امنیتی است که درباره آنها سریال‌های زیادی ساخته شده و بیشتر به قصه‌های عامیانه و روزانه‌ای که مردم در صفحه حوادث می‌خوانند یا در فضای مجازی می‌بینند، می‌پردازد. قتل، جنایت، دزدی، سرقت و... قصه‌هایی است که این سریال به آنها پرداخته و در چند اپیزود آنها را به تصویر  کشیده است.

 

شومون هچنین توضیح داد: در طول ضبط سکانس‌ها خیلی کم بداهه‌گویی داشتم و نقش و فیلمنامه به‌قدری درست بود که احتیاج نداشت بخواهم چیزی به دیالوگ‌ها اضافه یا کم کنم. بدون اغراق دیالوگ‌نویسی‌های کریم لک‌زاده خیلی درست و دقیق انجام شده بود. نوار زرد اولین تجربه تلویزیونی من به‌عنوان نقش اصلی است و امیدوارم قصه، کارگردانی و بازی‌ها به چشم مخاطب خوش بیاید و مردم فصل دوم نوار زرد را دوست داشته باشند. ما برای این سریال از جان و دل مایه گذاشتیم و در واقع همه ما در این سریال صد در صد خودمان بودیم. به‌واقع حتی از یک پلان هم به‌سادگی گذر نکردیم و روی تک‌تک صحنه‌ها دقت داشتیم که بهترین باشد. یک تاریخ پخش به ما اعلام شده و ضبط قسمت‌های پایانی سریال نوار زرد احتمالا با پخش قسمت‌های اولیه آن همزمان باشد. من تا حدی نگران این موضوع هستم که فینال کار به‌دلیل رسیدن به آنتن دچار آسیب شود. اواخر آذر زمان احتمالی پخش این سریال است البته تا به‌حال ۹۰‌ درصد این سریال ضبط شده و مراحل فنی بعد از تولید آن باقی مانده است.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.