2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
سس پستو در چه غذاهایی استفاده می شود

سس پستو در چه غذاهایی استفاده می شود

سس پستو یک سس رژیمی است که خواص زیادی به ویژه برای پوست و مو دارند اما طرز تهیه آن چگونه است و این سس را با چه غذاهایی می خورند.

دوات آنلاین -سس از چاشنی‌های خوشمزه است که سر سفره غذا، دلربایی کرده و همه هوس می‌کنند غذا یا سالادشان را با آن میل کنند. اما متأسفانه اغلب سس‌های موجود در بازار با رژیم‌های سلامتی میانه خوبی نداشته و دارای مواد افزودنی‌اند. اما سس پستو با همه سس‌هایی که تا امروز خورده‌‌اید متفاوت است.

روش تهیه سس پستو چگونه است

خواص سس پستو برای پوست و مو

همشهری نوشت: سس پستو نه‌تنها طعم جذابی دارد، بلکه برای سلامتی بدن و زیبایی پوست و مو هم مؤثر است. پیشینه این سس ایتالیایی به شهر جنوا در منطقه لیگوریا برمی‌گردد. البته دو نظریه مهم درباره تاریخچه پیدایش این سس وجود دارد.

 

نظریه نخست این است که سس پستو را به روم باستان ارتباط می‌دهند. به این صورت که رومیان باستان خوراکی شبیه پستو داشتند که از ترکیب سیر، نمک، برگ گیاهان، روغن زیتون و سرکه ساخته می‌شد. درنظریه دوم معتقدند این سس در زمان قرون وسطی در آشپزی لیگوریا به‌وجود آمده و در رژیم غذایی آنان نقش بسزایی داشت.

 

جالب است بدانید که ریحان نخستین بار در دستور یک آشپز ایتالیایی در سال ۱۸۶۳ به پستو اضافه شد. همچنین وقتی ریحان در فصل‌هایی کمیاب می‌شود، به جای آن از جعفری یا مرزنجوش استفاده می‌کنند. این سس از ترکیب مواد طبیعی چون سیر و ریحان تازه و روغن زیتون درست می‌شود. 

 

وجود سیر در این سس خاصیت آنتی‌اکسیدان و ضد‌التهاب و ضد‌باکتریایی به این سس می‌دهد و برای درمان آکنه و جوش مؤثر است. ریحان هم علاوه بر خوش طعم و رنگ کردن سس، خواص درمانی دارد و با خواص ضد‌التهابی خود باعث پاکسازی پوست و بهبود چین و چروک‌ها می‌شود.

 

از روغن زیتون هم که هر چه بگوییم کم گفته‌ایم. آنتی‌اکسیدان موجود در روغن زیتون برای پوست و مو و دستگاه گوارش مفید است.

 

طرز تهیه سس پستو

حالا که با خواص این سس پر از خاصیت آشنا شدید بهتر است دست به‌کار شده و همین امروز این سس را در خانه تهیه کنید. ۳ فنجان ریحان تازه، ۴ حبه سیر خرد شده، یک و نیم فنجان گردو، یک چهارم فنجان پنیر پارمسان، یک فنجان روغن زیتون و نمک و فلفل به مقدار لازم مواد مورد نیاز این سس است. طرز تهیه هم بسیار ساده است؛ همه این مواد(جزء روغن) را داخل یک غذاساز با هم مخلوط کرده و دست آخر روغن زیتون را به آرامی به آن اضافه کنید تا یک سس خوشرنگ و مفید به‌دست بیاورید.

سس پستو را با چه غذاهایی می خورند

سس پستو برای انواع غذاها

این سس را تا ۳‌ماه می‌توان در فریزر نگهداری کرده و با انواع غذاها ازجمله پاستا میل کنید. همچنین می توانید آن را با مرغ سوخاری و گریل شده و استیک گوشت مصرف کنید. این سس برای جوجه کباب هم بد نیست و بعضی ها هم دوست دارند آن را روی پیتزا بریزند. در واقع همه اینها به ذائقه خودتان مربوط است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.