2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
بیوگرافی مینو شریفی بازیگر نقش آتیه در سریال خسوف

بیوگرافی مینو شریفی بازیگر نقش آتیه در سریال خسوف

مینو شریفی بازیگر جوانی است که در سریال نمایش خانگی خسوف نقش آتیه را بازی کرده است. با زندگینامه این بانوی هنرمند آشنا شوید.

دوات آنلاین -مینو شریفی از آن بازیگران جوانی است که از همین حالا می توان پیش بینی کرد آینده درخشانی در عرصه هنر خواهد داشت. او در سریال خسوف نقش آتیه را بازی کرده است. بیوگرافی این هنرمند را در ادامه بخوانید.

مینو شریفی بازیگر نقش آتیه در سریال خسوف

شروع بازیگری مینو شریفی

مینو شریفی متولد روز 21 آذر سال 1366 است و در شهر سنندج استان کردستان به دنیا آمده است. او تحصیلات دانشگاهی اش را در رشته بازیگری دنبال نکرده بلکه کارشناس ارشد مهندسی عمران است. با این حال برای ورود به سینما تلاش کرد. از جمله اینکه دوره فیلم سازی در انجمن سینمای جوان را گذراند.

 

شریفی در سال 1394توانست جلوی دوربین برود. او در آن سال در فیلم کوتاه آینه‌های پریده رنگ بازی کرد. این فیلم 16 دقیقه ای به کارگردانی سالم صلواتی درباره زنی به نام شوبو است که برای بچه دار شدن تصمیم سختی دارد، تصمیمی که تمام زندگی اطرافیان و خودش رو تحت الشعاع قرار می دهد.

 

شریفی برای بازی در نقش شوبو دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن پنجاه و چهارمین جشنواره منطقه ای سینما جوان را به دست آورد و علاوه بر آن نامزد بهترین بازیگر زن سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شود.

 

شریفی در سال 97 در فیلم کوتاه دیگری به کارگردانی سالم صلواتی به ایفای نقش پرداخت. این فیلم دم صبح نام دارد.

 

بازی مینو شریفی در فیلم درخت گردو

فیلم درخت گردو اولین تجربه حرفه ای مینو شریفی در عرصه بازیگری است. او در این ساخته محمدحسین مهدویان نقش مریم همسر اوستا قادر را بازی کرد و نقش خود اوستا قادر را نیز پیمان معادی برعهده داشت.

 

اینگونه بود که مینو شریفی به سینما معرفی شد و  در همان اولین کار جدی خودش توانست نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شود.

مینو شریفی بازیگر نقش آتیه در سریال خسوف

بازی در نقش آتیه در سریال خسوف

سریال خسوف تجربه جدی دیگری برای مینو شریفی است. او در این سریال به کارگردانی مازیار میری نقش آتیه را برعهده دارد. کار کردن باکارگدانی توانا و همچنین تهیه کننده ای کاربلد یعنی همایون اسعدیان فرصت بسیار خوبی برای این بازیگر جوان محسوب می شود.

 

 

«خسوف» اولین سریال شبکه نمایش خانگی است که چند جوان نوظهور و بااستعداد در آن بازی کرده‌اند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.