2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
فواید روغن نارگیل برای پوست، مو و لاغری

فواید روغن نارگیل برای پوست، مو و لاغری

خاصیت های روغن نارگیل فقط به پوست و مو و همچنین لاغری خلاصه نمی شود و این روغن فواید و کاربردهای زیادی دارد.

دوات آنلاین -روغن نارگیل چربی‌های اشباع‌ شده و اسیدهای چرب مفیدی دارد که برای سلامتی بدن بسیار مفید است. از جمله این که می تواند به سلامت قلب کمک کند. کلسترول خوب را بالا ببرد. از آلزایمر پیشگیری کند و... اما یادتان باشد به هر حال حاوی چربی است پس نباید در مصرف آن زیاده روی کرد و اگر آن را به صورت خوراکی مصرف می کنید نباید حداکثر از 28 گروم در روز که تقریبا معادل دو قاشق غذاخوری است بیشتر شود. اما روغن نارگیل برای پوست و مو چه فایده ای دارد و چگونه به لاغری کمک می کند.

 

تحقیقات نشان داده‌ است روغن نارگیل به عنوان مرطوب‌کننده‌ پوست گزینه مناسبی است و همچنین می‌تواند از موها در برابر آسیب‌ها، به خوبی محافظت کند. از دیگر کاربردهای روغن نارگیل، می‌توان به بهبود سلامت دهان و دندان اشاره کرد. استفاده از عصاره نارگیل در دهان‌شویه‌ها باکتری‌های مضر را از بین می‌برد و بوی بد دهان را کاهش می‌دهد.

روغن نارگیل برای پوست چه خاصیت هایی دارد

فایده های روغن نارگیل برای پوست

روغن نارگیل به جوان‌سازی پوست صورت کمک می کند. مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E موجود در آن با کاهش رادیکال‌ها به رفع چین و چروک و جوان‎سازی پوست صورت کمک می‌کنند. همچنین گفته می‌شود که پروتئین‌های موجود در روغن نارگیل برای جوان‌تر شدن پوست مفید است.

 

بیشتر بخوانید: خاصیت های سماق برای لاغری دیابت و پوست و مو

 

همچنین روغن نارگیل حاوی مقادیر بالای مواد مغذی است و به دلیل خواص ضد باکتریایی قوی که دارد به پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت کمک می‌کند.

 

علاوه بر این تحقیقات نشان داده که روغن نارگیل به دلیل خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی که دارد به درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس کمک می‌کند.

 

یادتان باشد روغن نارگیل حاوی مقادیر بالای رطوبت است و می‌تواند به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی به درمان خشکی پوست و نرم تر شدن آن کمک کند. همچنین روغن نارگیل می‌تواند برای درمان ترک و پینه پا مورد استفاده قرار گیرد

 

ضمن این که تحقیقات نشان می‌دهد که روغن نارگیل دارای SPF 8 است و مالیدن آن بر روی پوست صورت به عنوان یک ضدآفتاب طبیعی عمل کرده و احتمال آفتاب سوختگی را کاهش داده و از لک صورت در اثر نور خورشید جلوگیری می‌کند.

 

بدانید: خاصیت های دانه کنجد؛ از لاغری تا پوست و مو

 

روغن نارگیل حاوی مقادیر بالای مواد مغذی است که به افزایش رطوبت و بهبود گردش خون در پوست دور چشم کمک کرده و باعث درمان سیاهی دور چشم شود.

از فواید روغن نارگیل برای مو آگاه شوید

روغن نارگیل برای مو

تقویت و افزایش رشد مو یکی از اثرات استفاده از این محصول است. مقادیر بالای اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل به تقویت فولیکوهای مو کمک کرده و باعث افزایش رشد آن‌ها می‌شود؛ ماساژ روغن نارگیل بر روی پوست سر باعث افزایش گردش خون شده و با انتقال مواد مغذی به فولیکول‌ها باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شود.

 

دانستنی: روش های جلوگیری از ریزش مو با طب سنتی

 

به مدت ۲ تا ۳ ماه هر شب پوست سر و موها را با روغن نارگیل گرم به مدت ۳۰ دقیقه ماساژ دهید، بگذارید یک شب بر روی مو بماند و صبح با آب و شامپو بشویید.

 

روغن نارگیل به دلیل رطوبت بالایی که دارد می‌تواند موها را آبرسانی کند و باعث درمان موهای خشک و شکننده می‌شود. اسیدلوریک موجود در روغن نارگیل به سرعت به درون موها نفوذ کرده و موهای آسیب‌دیده را درمان می‌کند.

 

مقادیر بالای اسیدهای چرب، ویتامین E و ویتامین K موجود در روغن نارگیل به درمان خارش پوست سر کمک کرده و احتمال ابتلا به شوره مو را کاهش می‌دهند. روغن نارگیل دارای خواص ضدقارچی است که می‌تواند از ابتلا به شوره سر جلوگیری کند.

 

علاوه بر این روغن نارگیل برای تقویت رشد مژه‌ها و ابرو بسیار مفید است.

 

ماسک روغن نارگیل

اگر می خواهید از ماسک روغن نارگیل برای مو استفاده کنید می توانید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ۱۰ قطره روغن رزماری ترکیب کنید و آن را ۳ دقیقه بر روی پوست سر خود ماساژ دهید، بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

 

برای استفاده از ماسک دور چشم هم دو روشن وجود دارد. در یک شیوه می توانید روغن نارگیل و روغن بادام را ترکیب کرده و به آرامی روی پوست تمیز زیر چشم ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح با آب سرد بشویید. از این ماسک می‌توانید هر شب استفاده کنید.

 

بررسی کنید: سفارش آنلاین انواع روغن های نارگیل اصل

 

در روش دیگر نصف قاشق چای‌خوری روغن نارگیل را با نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه مخلوط کنید و به آرامی بر روی سیاهی دور چشم بمالید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و بعد با آب گرم بشویید. از این ماسک می‌توانید هر روز استفاده کنید.

روغن نارگیل می تواند به لاغری و کاهش وزن شما کمک کند

روغن نارگیل برای لاغری

اسیدهای چربی که در روغن نارگیل وجود دارند، قادر هستند اشتها را به شکل چشمگیری کاهش دهند. این کاهش اشتها در طولانی‌مدت منجر به کاهش وزن می‌شود.

 

همچنین تری‌گلیسرید با زنجیره متوسط که در روغن نارگیل وجود دارند، در مقایسه با چربی‌هایی با زنجیره‌های بلندتر، می‌توانند کالری مصرفی در طول ۲۴ ساعت را تا پنج درصد افزایش دهند که همین امر سبب تسریع سوخت و ساز بدن و در نهایت کاهش چربی بدن می‌شود.

 

منابع: فارس - خبرآنلاین

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.