2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
فوت و فن رستورانی و خوشمزه شدن سوپ جو

فوت و فن رستورانی و خوشمزه شدن سوپ جو

نکات ریزی وجود دارد که با رعایت آنها سوپ شما رستورانی و عالی می شود.

دوات آنلاین -انواع سوپ از جمله غذاهایی هستند که دستپخت در آنها خیلی اهمیت دارد. پس باید علاوه بر دانستن اصول اصلی پخت با فوت و فن ها هم آشنا باشید. اگر می خواهید سوپ جو شما خوشمزه و رستورانی شود حتما در تهیه آن نکات زیر را که به نقل از خراسان آمده است رعایت کنید.

 

عصاره گوشت و مرغ در سوپ جو

1- یکی از راه‌های تهیه سوپ خوشمزه  استفاده از عصاره مرغ و گوشت در آن‌ است. دقت کنید اول عصاره را اضافه کنید و بعد نمک آن را بچشید.

 

2- در نیم ساعت آخر سوپ جو به آن آب‌لیمو اضافه کنید و اجازه بدهید کمی با هم بپزند.

 

بیشتر بخوانید: سوپ مجلسی خوشمزه برای مهمانی چی بپزیم

 

3- برای داشتن سوپ جو خوشمزه و جا افتاده باید جو حتماً خوب بپزد و لعاب بیندازد.

 

4- بهتر است از مواد تازه استفاده کنید با این حال استفاده از برخی سبزیجات کنسروی یا یخ زده مانند نخود فرنگی و ذرت مشکلی ندارد.

از راز و رمزهای رستورانی شدن سوپ جو مطلع شوید

تهیه سوپ از یک روز قبل

5- برای کاهش میزان چربی، سوپ را یک روز قبل تهیه کنید و چربی روی سوپ را با قاشق بردارید.

 

6- سوپ که یک روز قبل تهیه می شود، طعم بهتری پیدا می کند.

 

7- در صورت شور شدن سوپ، یک عدد سیب زمینی پوست کنده در آن قرار دهید و بعد از 15 دقیقه پخت سوپ روی حرارت کم، آن را بردارید.

 

8- برای غلیظ شدن سوپ مقداری از آن را در غذاساز بریزید و پوره کنید و به قابلمه اصلی برگردانید.

 

پیشنهاد: طرز تهیه سوپ قارچ و خامه مجلسی

 

9- یک و نیم قاشق چای‌خوری آرد را به یک فنجان آب سوپ اضافه و مخلوط کنید و به ظرف اصلی بیفزایید و هم بزنید تا سوپ غلیظ شود.

 

جو معمولی یا جو پرک

10- سوپ جو را می توان با جو معمولی هم پخت. اما باید بدانید برای پخت به مدت زمان بیشتری نیاز دارد و ممکن است در اثر غفلت ته بگیرد. ترجیحا از جو پرک استفاده کنید که سریع تر آماده می شود و احتمال ته گرفتن آن هم کم است.

 

11- لازم نیست پیاز و سیب زمینی  را خرد کنید. آن ها را به شکل درسته داخل قابلمه بیندازید و در مراحل آخر به طور کامل از قابلمه بیرون بیاورید. به این ترتیب هم به مرغ طعم می دهند و هم تکه های ریز آن‌ها در ظرف باقی نمی ماند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.