2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
حلوای زعفرانی، تمام ترفندهای خوشمزه و خوش رنگ شدن

حلوای زعفرانی، تمام ترفندهای خوشمزه و خوش رنگ شدن

برای این که حلوای زعفرانی شما حسابی خوش رنگ و خوش طعم شود می توانید از راهنمایی های این مطلب کمک بگیرید.

دوات آنلاین -مواد اولیه انواع حلوا برحسب نوع آنها متفاوت است. در این میان حلوا زعفرانی از خوشمزه‌ترین و آسان‌ترین حلواهای خانگی به‌حساب می‌آید که حتی اگر تجربه پخت حلوا را نیز نداشته باشید می‌توانید با این دستور پخت به‌راحتی از پس آن بربیایید. پس طرز تهیه حلوای زعفرانی را به نقل از همهشری بخوانید.

 

مواد لازم برای زعفرانی

آرد گندم: ۲پیمانه

شکر و روغن (هرکدام): یک‌پیمانه

گلاب : یک‌چهارم پیمانه

زعفران دم کرده : یک‌چهارم پیمانه

چه کار کنیم حلوای زعفرانی رنگ و طعم بهتری داشته باشد

طرز تهیه حلوای زعفرانی

برای درست‌کردن شهد، ابتدا شکر را به همراه یک پیمانه آب روی حرارت قرار دهید تا به مرور در آب حل شود.

 

بیشتر بخوانید: حلوای دو رنگ مجلسی، طرز تهیه و فوت و فن ها

 

سپس زعفران و گلاب را به شهد حلوا اضافه کنید. کمی هم بزنید و پس از 2دقیقه شهد را از روی حرارت بردارید. حالا باید به سراغ آماده‌سازی‌ حلوا بروید.

 

در ابتدا آرد را به همراه روغن روی حرارت تفت دهید و هر زمان حس کردید رنگ آرد و روغن به رنگ حلوایی که می‌خواهید نزدیک شده است آن را از روی حرارت بردارید.

 

سپس شهد حلوا را به مواد اضافه کنید و حلوا را با قاشق هم بزنید تا شهد به‌خوبی به خورد حلوا برود. برای جذب بهتر شهد به حلوا خوب است که دو طرف تابه را گرفته و حالت گهواره‌‌ای هم بزنید تا مواد به‌خوبی به شهد آغشته شود.

با نکات ریز آشپزی برای تهیه حلوای زعفرانی آشنا شوید

نکته درباره تعیین رنگ دلخواه حلوا

برای اینکه رنگ حلوای زعفرانی شما به رنگی که مدنظرتان است تبدیل شود باید قبل از اینکه همه شهد را اضافه کنید رنگ آن را محک بزنید.

 

راهنمایی: دستور پخت حلوای آرد برنج و پسته

 

می‌پرسید چطور؟ ما به شما توضیح می‌دهیم: با یک قاشق، از مواد حلوا بردارید و داخل ظرفی با کمی شربت مخلوط کنید. حالا رنگ نهایی را بسنجید. اگر رنگ دلخواه‌تان بود، باید باقی شربت را به همه مواد حلوا اضافه کنید.

 

حال اگر دوست داشتید رنگ حلوا تیره‌تر باشد باید مواد را مدت بیشتری روی حرارت تفت دهید تا رنگ حلوا تیره‌تر شود. وقتی رنگ دلخواه‌تان حاصل شد، مطابق ادامه دستور عمل کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.