2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
آشپزی / حلوای آرد برنج و پسته؛ دسری خاص برای مراسم هایی غیر از جشن
یک متخصص تشریفات راهنمایی می‌کند:

آشپزی / حلوای آرد برنج و پسته؛ دسری خاص برای مراسم هایی غیر از جشن

حلوای آرد برنج به دلیل نزدیکی‌ طعمش به شله‌زرد بسیار مورد توجه است. این حلوا بسیار لذیذتر‌خواهد شد زمانی که آن را به پسته فراوان آغشته کنید.

دوات آنلاین-حلوا یکی از دسر‌های مورد علاقه ایرانیان است. هرچند معمولا این دسر مقوی و شیرین در مراسم‌های عزاداری سرو می‌شود  اما این روزها حلو وارد زندگی روزمره مردم هم شده‌ است. حلوایی که با آرد گندم پخته می‌شود رنگی عسلی قهوه‌ای دارد اما بعضی‌ وقتها حلواهایی می‌بینیم که رنگی طلایی و زعفرانی دارند. این حلواها که بسیار هم خوش‌طعم هستند با آرد برنج تهیه می‌شوند. 


سارا جعفری متخصص تشریفات این بار در دستور آشپزی برایمان از طرز پخت حلوای آرد برنج و پسته می‌گوید:

 

حلوای آرد برنج به دلیل نزدیکی‌ طعمش به شله‌زرد بسیار مورد توجه است. این حلوا بسیار لذیذتر‌خواهد شد زمانی که آن را به پسته فراوان آغشته کنید.


مواد لازم(بر اساس تناسب می‌توانید مواد را کم یا زیاد کنید)
آرد برنج : ۱ پیمانه
شکر : نصف پیمانه
روغن جامد : نصف پیمانه
آب : نصف پیمانه
زعفران حل شده : ۱ قاشق غذا خوری
گلاب : ۱/۴ لیوان
پسته خرد شده: یک پیمانه


شکر و زعفران و آب را در درون قابلمه‌ای مناسب با یکدیگر مخلوط کنید. توجه داشته‌ باشید که این مخلوط باید یک دست باشد. آنقدر آن را هم بزنید که کاملا یک دست و صاف شود و سپس قابلمه را  روی حرارت گاز قرار دهید تا شکر و زعفران به خوبی در درون آب حل شوند.

 

بعد از این که شکر در  آب حل شد قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید. شعله اجاق باید کم باشد. صبور باشید و به آرامی آن را هم بزنید تا مخلوط شما کاملا در هم تنیده و حل شود.


روغن را در درون تابه‌ای نچسب بریزید و تابه را  روی اجاق  قرار دهید و بعد از این که روغن داغ شد آرد برنج را به روغن اضافه کنید و مرتب آرد برنج را هم بزنید تا سرخ شود و به روغن بیفتند.

 

اگر آرد سرخ شد و به روغن نیفتاد یعنی روغنی که اضافه کرده‌اید کم بوده‌ است. پس دوباره به آن روغن اضافه کنید.


توجه داشته باشید که تا وقتی که آرد برنج به طور کامل سرخ شود باید آن را هم بزنید و بعد از این که آرد برنج به رنگ طلایی در آمد شربت را به آرد برنج اضافه کنید و سپس حلوا را به خوبی هم بزنید.

 

حین هم زدن حلوا پسته را آرام آرام به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست و  به خوبی پخته شود.

 

توجه داشته‌ باشید نباید این حلوا را زیاد روی حرارت قرار دهید چون پسته‌ها و شهد می‌سوزد و حلوای شما بد طعم می‌شود.

 

زعفران را هم باید چند ساعت قبل دم کرده‌ باشید بعد از اینکه زعفران دم کرده را اضافه کردید برای زیباتر شدن آن می‌توانید کمی هم زعفران ساییده نشده اضافه کنید. رگه‌های زعفران در حلوای شما بسیار زیباست و سرخی آن با رنگ طلایی و زرد و سبز هارمونی زیبایی را درست می‌کند.


نکته‌ای که باید بر آن تاکید کنم این است که شما می‌توانید به حلوایتان پسته اضافه نکنید در این صورت حلوای آرد برنج درست کرده‌اید.


حالا حلوای شما آماده‌ و آشپزی تمام شده است قبل از اینکه حرارت آن گرفته شود آن را در قالب مورد نظر بریزید  و شکل دهید. توجه داشته باشید اگر می خواهید حلوای شما سبزی بیشتری داشته باشد باید میزان پسته آن را دو برابر کنید.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.