2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
بارداری بعد از 35 سالگی؛ خطرات، عوارض و راه چاره

بارداری بعد از 35 سالگی؛ خطرات، عوارض و راه چاره

برای بارداری بعد از 35 سالگی چه کارهایی باید انجام بدهیم و چگونه می توانیم فرزندی سالم به دنیا بیاوریم؟

دوات آنلاین -بارداری در سن بالا یکی از دغدغه‌های ذهنی هر خانمی با این شرایط است اما باید بدانید بیشتر زنانی که بعد از 35 سالگی و حتی 40 سالگی باردار می شوند ، نوزادان سالمی به دنیا می‌آورند. این بدان معنا نیست که شما نباید آزمایش های قبل از بارداری را انجام دهید.در ادامه به نقل از خراسان به بررسی بارداری در این سن خواهیم پرداخت.

 

خطرات بارداری بعد از 35 سالگی

مشکلاتی وجود دارد که مهم نیست سن شما در دوران بارداری چقدر است. اما برخی از آن‌ها با  نزدیک شدن به 35 سالگی بیشتر می‌شوند، از جمله: فشار خون بالا  که می تواند منجر به پره اکلامپسی (فشار خون خطرناک و آسیب اندام‌ها) شود. دیابت بارداری، سقط جنین یا مرده زایی، مشکلاتی که مستلزم انجام سزارین است، تولد زودرس، وزن کم نوزاد هنگام تولد، اختلالات کروموزومی در نوزاد مانند سندروم داون. بنابراین بسیار ضروری است که برای جلوگیری از این خطرات حتما آزمایش های  لازم را انجام دهید.

آیا می توان از عوارض و خطرات بارداری بعد از 35 سالگی پیشگیری کرد

اقدامات ضروری برای بارداری بعد از 35 سالگی

اگر شرایط زندگی شما طوری است که بعداز ۳۵ سالگی تصمیم به بارداری گرفته اید نگران نباشید مادران در این سن هم می توانند فرزندان سالم به دنیا بیاورندو بارداری خوبی داشته باشند.

 

چگونه می توان شانس داشتن فرزند سالم را افزایش داد؟

هشت هفته اول بارداری برای رشد نوزاد مهم است. مراقبت های اولیه و منظم دوران بارداری می تواند شانس شما را برای داشتن یک بارداری ایمن و یک نوزاد سالم افزایش دهد. مراقبت های دوران بارداری شامل غربالگری ، معاینات منظم ، آموزش بارداری و زایمان و مشاوره و پشتیبانی است.

 

بیشتر بخوانید: زایمان طبیعی یا سزارین؛ نکاتی که باید بدانید

 

دریافت مراقبت های دوران بارداری همچنین محافظت بیشتری برای زنان بالای 35 سال فراهم می‌کند. این موضوع به پزشک اجازه می دهد تا از شرایط بهداشتی که در خانم های مسن تر هنگام بارداری شایع تر است ، مراقبت کند.

 

در طول ویزیت های دوران بارداری ، پزشک فشار خون شما را بررسی می کند ، ادرار شما را از نظر پروتئین و قند و سطح گلوکز خون شما را آزمایش می کند. این به آن ها اجازه می دهد مشکلات را زود تشخیص دهند و درمان کنند. همچنین شما باید ویتامین در  دوران بارداری مصرف کنید. همه زنان در سنین باروری باید روزانه ویتامین  و حداقل 400 میکروگرم اسید فولیک مصرف کنند.

 

دریافت مقدار کافی اسید فولیک هر روز قبل از اقدام به بارداری و در طول سه ماه اول بارداری می تواند از نقص در مغز و نخاع نوزاد جلوگیری کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.