2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
فوت و فن تهیه املت قهوه‌ خانه ‌ای در منزل

فوت و فن تهیه املت قهوه‌ خانه ‌ای در منزل

با این دستور پخت املت شما آنقدر خوشمزه می شود که به قول معروف انگشتان تان را هم می خورید.

دوات آنلاین -شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چرا املت های خانگی به خوشمزه املت های قهوه خانه ها نمی شود. راز کار در کجا است و آنها از چه فوت و فن هایی استفاده می کنند؟ جواب این سوال را در ادامه به نقل از خراسان بخوانید.

 

مواد لازم برای 2 نفر

 رب گوجه‌ فرنگی - ۲ قاشق غذاخوری

 تخم مرغ - ۴ عدد

 روغن مایع - به مقدار کافی

 نمک و فلفل سیاه - به مقدار کافی

 آب جوش - ۴ قاشق غذاخوری

چطوری املت قهوه خانه ای درست کنیم

دستور پخت املت قهوه خانه ای

1- برای تهیه املت ربی خوشمزه به روش قهوه‌خانه‌ای ابتدا یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید. معمولا در قهوه‌خانه‌ها برای تهیه املت ربی از تابه‌های یک نفره از جنس "روی" استفاده می‌شود.

 

ببینید: طرز تهیه 8 نوع املت متفاوت

 

2- حدود  پنج تا شش قاشق روغن  در تابه بریزید.

 

3- اضافه کردن پیاز در املت قهوه‌خانه‌ای خیلی متداول نیست، اما بعضی از قهوه‌خانه‌ها به درخواست مشتری پیاز هم به املت اضافه می‌کنند.

 

4- اگر شما هم می‌خواهید این املت را با پیاز درست کنید، برای شروع یک پیاز کوچک را پوست بگیرید.

 

5- حالا پیاز را به صورت مستقیم درون تابه روی حرارت رنده کنید، سپس کمی تفت دهید تا پیاز به خوبی سبک شود.

 

6- سپس رب گوجه‌فرنگی را با آب جوش داخل یک کاسه کوچک ترکیب  کنید تا رقیق شود، سپس داخل تابه بریزید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه املت مقوی با اسفناج

 

7- مهم‌ترین دلیل خوشمزه شدن املت‌های قهوه‌خانه‌ای سرخ کردن رب گوجه ‌فرنگی است. رب گوجه‌فرنگی را به خوبی با حرارت بالا تفت دهید  تا خوش‌رنگ شود و طعم و بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود.

 

8- پس از این‌که رب گوجه‌فرنگی سرخ شد و به روغن افتاد، تخم‌مرغ‌ها را اضافه  کنید.سپس به مقدار دلخواه نمک و فلفل سیاه به آن بیفزایید و کمی صبر کنید تا سفیده‌های تخم‌مرغ کمی سفت شود.

 

9- اگر پس از اضافه کردن تخم‌مرغ‌ها بلافاصله املت را هم بزنید، سفیده تخم مرغ باعث می‌شود رنگ املت سفید شود اما اگر اجازه دهید سفیده‌های تخم‌مرغ سفت شود، سپس املت را هم بزنید، در پایان املت خوش‌رنگ تری خواهید داشت.

 

10- یکی دیگر از نکاتی که باید در تهیه املت قهوه‌خانه‌ای مدنظر داشته باشید این است که باید در ریختن روغن دست و دل باز باشید، چون اگر روغن  آن کم باشد، در پایان املت به طور کامل به تابه می‌چسبد و کیفیت لازم را نخواهد داشت.

 

11- هم‌زدن املت را تا زمانی که تخم‌مرغ به طور کامل بپزد، ادامه  دهید ، سپس اجازه دهید  املت روغن بیندازد و جا بیفتد. در پایان املت را در همان تابه سرو کنید. در کنار این املت خوشمزه، پیاز و نان بربری تازه را فراموش نکنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.