2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
آیا مسعود در سریال افرا اعدام می شود؟

آیا مسعود در سریال افرا اعدام می شود؟

مسعود به قتل متهم است؛ اتهامی که می تواند مجازات مرگ را برای او در پی داشته باشد. سرنوشت او در آخر سریال افرا چه خواهد شد.

دوات آنلاین -مرگ پیمان در سریال افرا همه را شوکه کرد، به ویژه آنکه او با شلیک گلوله مسعود به کام مرگ فرو رفت و حالا مسعود به قتل او متهم است. آیا او اعدام می شود یا این که سرنوشت دیگری برایش رقم می خورد؟

عکسی از سریال افرا

تقابل مسعود و پیمان در سریال افرا

تقابل مسعود و پیمان در سریال افرا از مدتی قبل آغاز شد. از همان زمان که مسعود خواهرش مائده را در جنگل همراه پسر جوان دید واو را کتک زد. مسعود پس از آن نسبت به پیمان احساس بدی داشت و حتی به وحید گفته بود اگر پیمان دست از کارهایش برندارد جنازه او را می آورد.

 

حالا کشته شدن پیمان با سلاح مسعود برای محیط بان جوان یک مشکل بزرگ ایجاد می کند. او باید ثابت کند این قتل ربطی به خصومت قبلی میان آن دو ندارد و در واقع در جریان تعقیب و گریز شکارچی و محیط بان رخ داده و مسعود حتی نمی دانسته طرف مقابلش کیست.

 

اثبات چنین ادعایی برای مسعود بسیار دشوار است. مدارک و شواهد زیادی وجود دارد که می تواند بر فرضیه کینه قبلی و انتقام جویی صحه بگذارد.

 

در این میان از حاج محمود هم کار زیادی ساخته نیست. بعد از رفتار او در خواستگاری دیگر جایی برای مصالحه با خانواده پیمان باقی نمانده و همی امر شرایط مسعود را سخت تر و پیچیده تر می کند.

عکسی از سریال افرا

محیط بانانی با حکم قصاص

در واقعیت تا به حال با چندین پرونده مشابه مواجه بوده ایم. پرونده محیط بانانی که در حین انجام ماموریت دست به سلاح برده و در نهایت به اتهام قتل به قصصا محکوم شده اند. همه این افراد سالهای زیادی را در زندان سپری کردند و اگرچه با تلاش محیط زیست همیشه سعی بر این بوده که موضوع با مصالحه حل شود اما زندگی محیط بان و خانواده اش در این میانه متلاشی می شود.

 

محیط بانان جزو نیروهای مسلح محسوب نمی شوند و طبیعتا نمی توانند از سلاح مانند مامور پلیس استفاده کنند. آنها اگرچه مسلح هستند اما در ازای استفاده از این وسیله باید همیشه پاسخگو باشند. تاکنون بارها و بارها مسئولان مختلف محیط زیست از این خلاء قانونی صحبت کرده و خواستار چاره اندیشی شده اند.

 

البته در آن میان افرادی نیز مانند علیرضا در سریال افرا عقیده دارند نمی توان فردی را به خاطر شکار چند مرغابی از پا درآورد. اگرچه این صحبت درست است اما موضوع وقتی گره می خورد که محیط بانان در بسیاری از مواقع خود در آستانه مرگ قرار می گیرند. شکارچیان غیرمجاز به سوی آنها آتش می گشایند و در واقع محیط بان چاره ای ندارد جز این که از اسلحه گرم استفاده کند. تا به حال شاهد شهادت تلخ چندین محیط بان بوده ایم.

 

این اتفاق در سریال افرا نیز رخ داد و مسعود وقتی شلیک کرد که خودش هدف گلوله قرار گرفت. آنچه در این سریال رخ داده در واقعیت نمونه های بسیاری دارد.

عکسی از سریال افرا

آیا مسعود به مرگ محکوم می شود

احتمال اینکه مسعود محاکمه و با درخواست اولیای دم پیمان به مرگ محکوم شود زیاد است. در این صورت فقط یک راه چاره باقی می ماند و آن هم رضایت شکات است. یعنی مادر پیمان باید اعلام کند از خون پسرش می گذرد. قطعا حاج محمود برای کسب این رضایت تلاش زیادی خواهد کرد و حتی ممکن است پیشنهاد پرداخت مبالغ بالا بدهد اما بخشیدن قاتل فرزند آن هم وقتی او را از قبل تحقیر کرده اند و عشقش را نادیده گرفته اند کار آسانی نیست. در نهایت هم وقتی مادر رضایتش را اعلام کرد پدر پیدا شد و درخواست قصاص کرد. با همه این حرف ها به نظر می رسد سریال افرا با بخشش به پایان برسد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
افرا 1401/06/12
اعدام نمیشه
افرایی 1401/06/06
مسعود نباید کشته بشه چون اولین تیری ک زده شد ب مسعود زده شد مسعود هم برای دفاع از خودش شلیک کرد قبل اینکه مسعود شلیک کنه اختارهم بهش داد اما وای نستاد پس کشتن مسعود ناحقه😔
ندا طرفدار سریال افرا 😍🥰😘🌹 1400/12/11
سلام به نظر من سریال بی‌نظیری هست و اینکه نظر من رو بخونید نمی خواد ی ساعت این مطلب رو بخونید مسعود اعدام نمی شه تمام 😏
ناشناس 1400/07/15
مسعود باید اعدام بشه
افرا 1400/07/14
واییی تکلیف ادمو روشن نمیکنن چر کشش میدن ۳۰ قسمت شدددددد اخر نفهمیدم مسعود چی میش
ناشناس 1400/07/14
مسعود پیمان رو نزد
ناشناس 1400/07/13
مسعود فکر کنم اعدام میشه
افرا 1400/07/11
مسعود اعدام نمیشه پدر پیمان رضایت میده چون میترسه که حرفاش فاش شه
ناشناس 1400/07/04
مسعود پیمان رو نزده اون مهران بود که پیمان رو زد
پرسپولیس 1400/07/02
من فکر می کنم مسعود اعدام نمیشه و پدر پیمان رضایت میده👌👌

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.