2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
محکومیت 2 مرد چینی به اتهام انتشارتصاویر دختران ایرانی

محکومیت 2 مرد چینی به اتهام انتشارتصاویر دختران ایرانی

2‌پسر چینی از رابطه خصوصی‌شان با دختران جوان فیلمبرداری کرده بودند. آنها حدود 50فیلم در یوتیوب بارگذاری کرده‌اند و دخترانی که در این فیلم‌ها حضور دارند اغلب نوجوان و کم‌سن و سال هستند.

دوات آنلاین -2گردشگر چینی که در جریان سفر به ایران از ارتباط با دختران ایرانی تصویربرداری کرده و این تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بودند با رأی دادگاه به تحمل حبس، شلاق و جریمه نقدی محکوم شدند. متهمان به‌دلیل ناتوانی در تودیع وثیقه راهی زندان شدند.

 

به نوشته همشهری، چندی قبل فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که 2گردشگر چینی را همراه با دختران ایرانی نشان می‌داد. در این فیلم که در یوتیوب منتشر شده بود 2‌پسر چینی از رابطه خصوصی‌شان با دختران جوان فیلمبرداری کرده بودند. این تنها فیلمی نبود که این 2 گردشگر منتشر کرده بودند؛ بررسی‌ها نشان می‌داد آنها حدود 50فیلم در یوتیوب بارگذاری کرده‌اند و دخترانی که در این فیلم‌ها حضور دارند اغلب نوجوان و کم‌سن و سال هستند.

 

انتشار این فیلم‌ها جنجال زیادی به پا کرد و بازخورد وسیعی داشت، طوری که باعث شد با شکایت دختران جوان 2گردشگر چینی تحت تعقیب قرار گیرند. با وجود اینکه آنها آخرین بار در تهران دیده شده بودند اما چون گردشگر بودند و قرار بود در شهرهای ایران گردش کنند هیچ‌کس به‌طور دقیق از آنها اطلاعی نداشت. با وجود این وقتی مأموران پلیس پاوا (پلیس کنترل اتباع خارجی) تحقیقات خود را در این‌باره آغاز کردند به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد آنها به‌سوی کاشان حرکت کرده‌اند و به‌احتمال زیاد در این شهر به‌سر می‌برند. در این شرایط بود که با صدور نیابت قضایی حکم جلب این 2 گردشگر به اتهام انتشار تصاویر خصوصی شاکیان صادر شد.

 

دستگیری در عوارضی

چند روز از صدور این حکم می‌گذشت که مأموران پلیس کاشان توانستند 2 متهم را در عوارضی کاشان دستگیر و به تهران منتقل کنند. تحقیقات مقدماتی درباره این دو تبعه چین حاکی از آن بود که آنها بلاگر هستند و از مدتی قبل به‌عنوان گردشگر وارد کشورمان شده‌اند. آنها در مدت سکونت خود در ایران با چندین دختر ایرانی رابطه دوستی برقرار کرده و فیلم‌هایی از گفت‌وگو با آنها یا معاشرت‌هایشان تهیه کرده بودند. این دو گردشگر در این فیلم‌ها درباره نوع ارتباطشان با دختران ایرانی صحبت کرده بودند. در یکی از این فیلم‌ها پسر چینی در مورد روابط خود با دختران ایرانی و دعوت کردن‌شان به شام صحبت کرده و درباره آنها نظر داده بود. او در بخشی از این فیلم گفته بود که من از نظر دختران ایرانی انسان خسیسی هستم.

 

انتشار این تصاویر در شرایطی اتفاق افتاده بود که دخترانی که در فیلم‌ها حضور داشتند فکرش را هم نمی‌کردند که تصاویر آنها در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و مدعی شدند که قرار نبود این تصاویر منتشر شود.

 

قصد بدی نداشتیم

در جریان بازجویی‌ها از 2 متهم چینی آنها مدعی شدند که قصد بدی از انتشار این تصاویر نداشته‌اند و مدتی بعد تصاویر را حذف کرده‌اند. آنها همچنین گفتند به خاطر بازخورد منفی کارشان فیلمی برای عذرخواهی از دختران جوان منتشر کرده‌اند. از سوی دیگر آنها مدعی شدند تصاویری که منتشر کرده‌اند مستهجن نبوده چرا که یوتیوب اجازه بارگذاری چنین تصاویری را نمی‌دهد. آنها همچنین در دفاع از خود گفتند که مثل خیلی از گردشگران جهان قصدشان نشان دادن سبک زندگی افراد مختلف جهان است و درباره فیلم‌هایی که در ایران ضبط کرده‌اند نیز قصدشان نشان دادن سبک زندگی ایرانیان بوده است و هیچ سوء نیتی نداشته‌اند.

 

با وجود دفاعیات 2 متهم چینی، پرونده آنها با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری 2تهران فرستاده شد و در نهایت قاضی پرونده هردو نفر را مجرم تشخیص داد و آنها را به تحمل حبس، شلاق و جریمه نقدی محکوم کرد.

 

مهدی عزیز‌زاده قصاب، وکیل مدافع این دو تبعه چین در گفت‌وگو با همشهری جزئیات بیشتری از این پرونده جنجالی را بازگو کرد و گفت: 2موکلم پس از بازداشت برایشان قرار وثیقه صادر شد که آنها به‌دلیل ناتوانی در تودیع وثیقه در این مدت زندانی بودند.

 

وی درباره حکم دادگاه نیز گفت: این پرونده 5شاکی دارد و مهم‌ترین اتهام موکلانم  این است که بدون اجازه شاکیان تصاویر آنها را منتشر کرده‌اند و به همین دلیل دادگاه هر دو موکلم را مجرم تشخیص داد و آنها را به تحمل حبس، شلاق و جریمه نقدی محکوم کرد که به‌دلیل قطعی‌نشدن رأی نمی‌توانم جزئیات آن را اعلام کنم. هم‌اکنون ما در حال تصمیم‌گیری هستیم که تسلیم به رأی شویم یا به آن اعتراض کنیم که این تصمیم‌گیری در مهلت قانونی انجام خواهد شد.

 

عزیززاده درباره انگیزه موکلانش از انتشار تصاویر دختران ایرانی گفت: آنها بلاگر هستند و به کشورهای مختلف سفر می‌کنند و از آداب و رسوم و سبک زندگی مردم تصویر می‌گیرند. طبق عادت‌شان در ایران هم همان کاری را که در همه جای دنیا انجام می‌دادند انجام دادند و اطلاعی نداشتند که این کار با فرهنگ ایرانی سازگار نیست و ممکن است برایشان دردسرساز شود. در حقیقت بی‌اطلاعی آنها باعث شد که این اتفاق بیفتد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.