2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
معرفی سریال ردپای شبح؛ خلاصه داستان، تعداد قسمت ها و بازیگران

معرفی سریال ردپای شبح؛ خلاصه داستان، تعداد قسمت ها و بازیگران

سریال ردپای شبح در چند قسمت ساخته شده است؟ داستان آن چیست و کدام بازیگران در آن حضور دارند؟

دوات آنلاین -سریال ردپای شبح یک سریال پلیسی با موضوع مبارزه با مواد مخدر است که امیرحسین عنایتی آن را برای شبکه یک ساخته است. اطلاعات کامل درباره این مجموعه را در ادامه بخوانید:

 

خلاصه داستان سریال ردپای شبح

این اثر، سریالی اجتماعی، جنایی و پلیسی و روایتگر داستانی از زندگی یک ورزشکار است. شخصیت اول این داستان، یک ورزشکار دچار مشکلاتی در زندگی شده و توسط خانواده به اعتیاد دچار و کشته می‌شود؛ پس از این دخترش به دنبال داستان پدر می‌رود و مشکلات او دستمایه داستان سریال است.

 

لیلا برخورداری، بازیگر سریال ردپای شبح به جام جم گفته است: معتقدم سریال ردپای شبح هر دو موضوع قاچاق موادمخدر و اقتدار پلیس را با هم دارد. هر چند داستان حول محور قاچاق موادمخدر است اما به نظرم بخش درگیرشدن پلیس با قاچاقچیان هم جالب است و کسانی که نقش پلیس یا قاچاقچی را بازی می‌کنند هر دو برای مخاطبان جذاب ظاهر شدند. شخصیت‌های خاکستری که بار قصه را به دوش می‌کشند به نظرم بستر خوبی برای هر دو قشر در این اثر فراهم کرده است. همچنین آن بخش معمایی که بستر تعلیقی دارد، تیز هوشی پلیس و اقتدار آن را به خوبی به نمایش می‌گذارد.

عکسی از سریال ردپای شبح

سریال ردپای شبح چند قسمت است

این سریال پلیسی در واقع یک مینی سریال است که برای هفته نیروی انتظامی ساخته شده و 7 قسمت بیشتر ندارد و بیشتر صحنه ها در شیراز و اصفهان فیلمبرداری شده است.

 

امیر حسین عنایتی، کارگردان ردپای شبح  پیش از این تجربه موفق ساخت فیلمهای سینمایی عروس بندر ، سه دزد و ناخدا شعهمیر و همچنین سریالهای دوراهی ، سایه ها ، من و میهن و فرشتگان بی بال را داشته است. وی ساخت فیلمهای سینمایی حرمت ، تاوان ، بازگشت ، دریادلان ، وقت رویا ، اولین نمایش ، نفر سوم و ... را نیز برای تلویزیون در کارنامه خود دارد.

عکسی از سریال ردپای شبح

بازیگران سریال ردپای شبح

شهرام عبدلی، مهدی صبایی، لیلا برخورداری، جمشید جهانزاده، مختار سائقی، بهرام ابراهیمی، رابعه اسکویی، هلن جوکار، احسان طالب‌زاده، احمد مقامی دوست و ندا ممتاز بهاری و علیرضا وفاداری هنرمندان خردسال از جمله بازیگران رد پای شبح هستند.

 

۴۰ بازیگر بومی نیز در این سریال حضور دارند.

 

لیلا برخورداری در نقش مریم

لیلا برخورداری در نقش مریم یکی از بازیگران اصلی سریال ردپای شبح است. بخشی از  گفت و گوی جام جم با او را بخوانید:

 

*چه شد بار دیگر بازی در یک اثر پلیسی را پذیرفتید؟

واقعیت این است که من کار در شهرستان را خیلی سخت قبول می‌کنم به‌خصوص در اوضاع فعلی به دلیل کرونا و شرایط کار، فیلمنامه و مسائل مالی پیشنهادها را رد می‌کردم. وقتی فیلمنامه این کار به دستم رسید و گفتند کار در شیراز است، ابتدا گارد گرفتم ولی فیلمنامه را که خواندم متوجه شدم یک مینی سریال هفت قسمتی است. همچنین نقش من، نقش اصلی کار است. بیشتر بار قصه بر دوش شخصیت مریم است. شخصیت جذاب و چالش‌برانگیزی به نظرم آمد. برای این شخصیت چند ماجرا اتفاق می‌افتد و در روند داستان مسائلی پیش می‌آید که قصه را دستخوش تغییر می‌کند. همین موضوع برای بازیگر جذاب است و واقعا احساس کردم حیف است کار را از دست بدهم و قبول نکنم. البته فیلمبرداری سریال مدتی است در شیراز تمام شده و تا جایی که در جریانم مراحل فنی را طی می‌کند. این نکته را هم بگویم آقای امیرحسین عنایتی، کارگردان سریال با وجود این‌که من مشغول کار دیگری بودم شرایطم را برای تاخیر در کار قبول کردند و گفتند «این نقش را در شما می‌بینم پس شرایط را بررسی کنید و اطلاع دهید.» که پس از هماهنگی‌های لازم با عوامل آن اثر، سریال جدید را شروع کردم. عوامل و بازیگران خوبی ازجمله آقایان بهرام ابراهیمی (در نقش پدرمریم در سریال) مهدی صبایی، شهرام عبدلی و رابعه اسکویی کنار هم قرار گرفتند و فکر می‌کنم نتیجه کار خوب شده باشد.

 

*شما سابقه چندین بازی در کار پلیسی دارید. ردپای شبح چندمین کار پلیسی در کارنامه‌تان است؟

من فیلم‌های پلیسی زیادی بازی کردم و الان نام تمام آنها را در خاطر ندارم اما خیلی از آنها برای صداوسیما بوده و بخشی هم متعلق به تئاتر و سینما است. با جرات می‌توانم بگویم من بیشتر فیلم‌های پلیسی را به کارگردانی آقای مهدی فخیم‌زاده بازی کردم. نباید کارها را با هم مقایسه کرد. این پروژه را هم با توجه به ویژگی‌های خوبی و تعلیقی که داشت انتخاب کردم. آخرین سریال پخش‌شده از من در سال ۹۷ با عنوان «بازی نقاب‌ها‌» یک سریال ۴۰قسمتی از آقای سیروس حسن‌پور بود که از شبکه دو پخش شد.

 

*بازی در فیلم‌های پلیسی یک علاقه شخصی است یا نوعی اتفاق؟

به‌هر‌حال سازندگان و تماشاگران یک مجموعه تصویری، شما را در قالب یک نقشی می‌ببینند و تمایل دارند در همان نقش موفق، مجدد شما را ببینند. یکی از گزینه‌ها برای انتخاب یک بازیگر موفقیت‌های قبلی او و یکی دیگر از دلایل انتخاب، خوب ایفا کردن نقش است. اما بازیگر نباید خود را درگیر نقش کلیشه کند و باید ملاک انتخاب بازیگر توان و قابلیت بازیگر باشد نه رزومه قبلی. زیرا توانمندی بازیگر مهم است و به نظرم باید این بعد در انتخاب نقش بازیگر مد نظر قرار گیرد. شخصا در هر قالبی خودم را توانمند و باقابلیت می‌دانم. هیچ فرقی بین نقش‌ها نمی‌بینم و معتقدم باید آنها را در مقام یک بازیگر به بهترین نحو ممکن بازی کنم.

 

*نقش‌تان در ردپای شبح چه تفاوتی با سایر نقش‌هایی که بازی کردید دارد و چقدر با آن ارتباط برقرار کردید؟

مریم، شخصیتی که من در این سریال بازی کردم خودش درگیر اعتیاد نیست اما همراه پدرش وارد ماجرای قاچاق مواد مخدر می‌شود و به او کمک می‌کند. به دلیل درگیر شدن در این ماجرا، خود دچار حادثه می‌شود و حتی دوستی دارد که به دام مواد مخدر می‌افتد. تا پایان قصه اتفاقات زیادی برای آنها رخ می‌دهد و از اول تا آخر مریم حضور فعالی دارد و بسیاری از اتفاقات با این شخصیت در ارتباط است که به نظرم قصه را جذاب می‌کند. ردپای شبح با کارگردانی آقای عنایتی یک کار قابل‌قبول است که امیدوارم مخاطب دوست داشته باشد. تمام تلاشم را کردم که نقش برای مخاطبانم باورپذیر و دوست‌داشتنی باشد.

 

* به باورپذیری نقش اشاره کردید. یک نقش را چطور برای مخاطبان خود باورپذیر می‌کنید؟

اولین قدم برای باورپذیر بودن خود فرد است. یعنی خودتان باید نقش را باور کنید و دوست داشته باشید. اگر این اتفاق بیفتد۹۰درصد جلو افتاده‌اید و این اتفاق وقتی از درون رخ دهد به‌راحتی به تماشاگر هم منتقل می‌شود. من بازیگر زمانی که نقشی را خودم دوست نداشته باشم این اتفاق باورپذیری هم برای تماشاگر نمی‌افتد. اتفاقا یکی از دلایل گزیده‌کاری‌ام همین بوده و کاراکترها را با تمام وجودم باورپذیر ایفا کردم تا مخاطب بپذیرد. من یک شخصیت ماندگار به نام «مهشید» را در سریال «فصل زرد» بازی کردم که مخاطب بسیار پسندید یا آثار مردمی همچون «خواب و بیدار» یا سریال «کلانتر» که کاراکتر من و آقای رحیم نوروزی یک زن‌وشوهر خلافکار بود، مخاطب را از کارم راضی نگه‌داشت. من معتقدم وقتی بازیگر در جایگاه درست قرار بگیرد و کاراکتر را باور کند به‌راحتی می‌تواند آن حس را به دیگران منتقل نماید و برخی از شخصیت‌ها همچون نقش «کبری» در خواب و بیدار هیچ‌وقت از حافظه تماشاگران پاک نمی‌شود و این نکته مثبتی برای من بازیگر است.

 

*بسیاری از سریال‌های پلیسی از یک زاویه واحد به جرایم نگاه می‌کنند. چقدر برای انتخاب نقش به تفاوت نگاه در ساخت سریال‌های پلیسی با موضوع اجتماعی و موادمخدر قائل هستید؟

این موضوع بسیار مهم است. مثلا در جامعه افرادی داریم که خانوادگی در کار قاچاق هستند و من موافق آگاهی دادن به خانواده هستم؛ زیرا اعتیاد و قاچاق چه بخواهیم و چه نخواهیم در دنیا وجود دارد و از طرفی امروزه هر روز موادمخدر جدیدی به بازار می‌آید که جان جوان‌های ما را می‌گیرد و گاه ناخواسته آنها درگیر می‌کند. در این سریال به این موضوع پرداخته شده است چون افراد بر اثر فشارها، کمبودها و فشارهای مالی تن به این ماجرا می‌دهند تا امرار معاش کنند و در پایان این هشدار را به مخاطب می‌دهد اگر به حوزه موادمخدر وارد شوید چه مصیبت‌هایی پیدا می‌کنید. البته معتقد هستم کارهای پلیسی در این حجم بسیار مهجور واقع می‌شوند. به پرداختن به این موضوعات اجتماعی نیاز داریم زیرا هنوز جوانان زیادی ناآگاهانه در دام موادمخدر می‌افتند و ما باید برای مقوله فرهنگ‌سازی با قصه‌های خوب پلیسی و آگاهی دادن به جوانان سرمایه‌گذاری کنیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.