2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
علت فوت فرشته طائرپور + بیوگرافی

علت فوت فرشته طائرپور + بیوگرافی

فرشته طائرپور تهیه کننده و فیلمنامه نویس مطرح سینمای ایران است که در سن 69 سالگی درگذشت.

دوات آنلاین -کرونا یکی دیگر از اهالی هنر را نیز از میان ما برد. فرشته طائرپور که فیلم های مطرح زیادی را تهیه کرده و یا نویسندگی آنها را برعهده داشت در روز 26 مرداد درگذشت.

 

بیوگرافی فرشته طائرپور

فرشته طائرپور متولد بهمن ۱۳۳۱ در تهران بود. او در دانشگاه در رشته ادبیات انگلیسی درس خوانده بود و سابقه روزنامه نگاری داشت و با مجله زن همکاری می کرد.

 

طائرپور همیشه به ادبیات به ویژه ادبیات کودک و نوجوان علاقه بسیار داشت و در این زمینه فعال بود.  او سال ها مدیریت مرکز نگارش ویرایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برعهده داشت و علاوه بر آن با گروه‌های کودک و نوجوان شبکه‌های یک و دو همکاری می کرد و علاوه بر نویسندگی مشاور نیز بود.

 

این بانوی هنرمند فعالیت در حوزه سینمای کودک را از سال ۱۳۶۶ آغاز کرد.

با بیوگرافی فرشته طائرپور آشنا شوید

فیلم های فرشته طائرپور

فرشته طائرپور فیلم های زیادی را به عنوان تهیه کننده و فیلم نامه نویس به یادگار گذاشته است؛ فیلم هایی که همه ما با آنها خاطره خوب داریم.

 

"گلنار" ،"خداحافظ دختر شیرازی" ،"آینه‌های روبرو" ، "نخودی"، "زن دوم"، "وقتی همه خواب بودند"، "پسر مریم"، "نان و شعر"، "پاتال و آرزوهای کوچک" و "مدرسه پیرمردها"  فیلم هایی است که او تهیه کرده است.

فرشته طائرپور به علت ابتلا به کرونا فوت شد

فوت فرشته طائرپور

طائرپور از یک ماه گذشته به دلیل درگیری ریه پس از ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد و در نهایت روز  26 مرداد ماه از دنیا رفت. نزدیکانش خبر دادند او با وجود اینکه از بیمارستان مرخص شده بود، اما از دو روز قبل دوباره به بیمارستان برگشت و در نهایت جان سپرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.