2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
قتل برادر بزرگ در حمایت از والدین

قتل برادر بزرگ در حمایت از والدین

متهم: برادر بزرگم معتاد بود و مدام برای پدر و مادرم دردسر و مزاحمت داشت. او به زور پول می گرفت و یکسره آن ها را اذیت می کرد.

دوات آنلاین -جوان 24 ساله ای که برادر بزرگ‌ترش را با یک ضربه چاقو به قتل رسانده بود، ساعتی بعد از وقوع جنایت و با نصایح مقام قضایی، خود را تسلیم قانون کرد.

 

به گزارش روزنامه خراسان، پنج شنبه شب گذشته، زنگ تلفن همراه قاضی ویژه قتل عمد در حالی خواب را از چشمان وی ربود که عقربه های ساعت نیمه شب را نشانه رفته بودند. ماموران کلانتری خواجه ربیع، از مرگ جوان 33 ساله ای خبر دادند که بر اثر ضربه چاقو به پشت پای راست مجروح و به مرکز درمانی منتقل شده بود. با  دریافت این خبر، بی درنگ قاضی دکتر حسن زرقانی، عازم بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد شد و به تحقیق در این باره پرداخت.

 

تحقیقات جنایی

بررسی های اولیه حکایت از آن داشت که جوان 33 ساله در نزدیکی منزل پدرش واقع در خیابان شهید یوسف زاده 24 و توسط فردی ناشناس هدف اصابت ضربه چاقو قرار گرفته است.

 

توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله گروه ورزیده ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با  دستورات محرمانه قاضی ویژه قتل عمد، عازم محل درگیری شدند تا به صورت میدانی، تحقیقات غیرمحسوس را برای یافتن سرنخی از عامل جنایت ادامه دهند. از سوی دیگر، با مشخص شدن هویت مقتول که «رسول» نام داشت، بلافاصله خانواده وی شناسایی شدند و تحقیقات از آنان در حضور مقام قضایی آغاز شد.

 

خانواده مقتول به قاضی زرقانی گفتند: «ما در منزل بودیم که ناگهان سروصدایی را مقابل در حیاط شنیدیم و بیرون آمدیم. فرزندمان که اعتیاد شدیدی داشت از پشت زانو هدف ضربه چاقو قرار گرفته و زخمی شده بود. گزارش خراسان حاکی است این اظهارات در حالی بیان می شد که قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد کاملا رفتار و گفتار اعضای خانواده را بدون هیچ گونه جلب توجهی زیرنظر گرفته بود.

 

او که نگرانی خاصی را در چهره پدر و مادر مقتول احساس می کرد با  دستوری محرمانه از کارآگاهان خواست از تک تک افراد خانواده بازجویی کنند چرا که او یقین پیدا کرده بود، آن ها ضارب فرزندشان را می شناسند اما حاضر نیستند او را معرفی کنند. در میان  این پرسش و پاسخ ها ناگهان مشخص شد که یکی از اعضای این خانواده که «علی» نام دارد در محل نیست و خانواده نیز از او نامی نمی برند! به همین دلیل بررسی ها به صورت تخصصی ادامه یافت تا این که بالاخره آنان به قتل رسول توسط برادرش «علی» اعتراف کردند.

 

آنان گفتند «علی» در صحن حیاط با برادرش درگیر شد و او را از ناحیه پشت زانو  با ضربه چاقو مجروح کرد اما «رسول» به خاطر خونریزی شدید قبل از رسیدن به بیمارستان جان سپرد.

 

تسلیم شدن قاتل

با مشخص شدن ماجرای این جنایت، قاضی دکتر زرقانی به صورت تلفنی به نصیحت و ارشاد متهم فراری پرداخت و او را قانع کرد که خود را تسلیم قانون کند.

 

این گونه بود که ساعتی بعد، جوان 24 ساله در حالی به محل وقوع جنایت بازگشت و خود را تسلیم کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی کرد که آرام آرام سپیدی صبح از پیله تاریک شب بیرون می خزید.

 

این متهم به برادرکشی که از اقدام وحشتناک خود پشیمان شده بود در اعترافات تلخ خود به مقام قضایی گفت: برادر بزرگم معتاد بود و مدام برای پدر و مادرم دردسر و مزاحمت داشت. او به زور پول می گرفت و یکسره آن ها را اذیت می کرد به گونه ای که دیگر از رفتارهای او به تنگ آمده بودیم و من نمی توانستم این صحنه‌ها را تحمل کنم. به همین دلیل وقتی با هم درگیر شدیم، ضربه چاقو را به پایش زدم اما نمی دانستم که این ضربه کشنده خواهد بود. تحقیقات بیشتر در این باره  زیر نظر سرهنگ نجفی(رئیس دایره قتل عمد آگاهی) ادامه دارد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.