2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
بیوگرافی کامل علی سلیمانی، بازیگر + علت فوت

بیوگرافی کامل علی سلیمانی، بازیگر + علت فوت

علی سلیمانی، بازیگر نام آشنا و مطرح به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت. با بیوگرافی او آشنا شوید.

دوات آنلاین -علی سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون صبح روز پنج شنبه 21 مرداد در سن 50 سالگی به دلیل ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت. این هنرمند در طول سال ها فعالیت در فیلم و سریال های زیادی بازیگری کرده بود.

بیوگرافی علی سلیمانی بازیگر را بخوانید

زندگینامه علی سلیمانی

علی سلیمانی روز 10 آبان سال 1349 در شهرستان سراب به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی خود را در رشته نمایش با گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد تهران دریافت کرد.

 

سلیمانی به ورزش علاقه زیادی داشت و عضویت در تیم فوتبال هنرمندان و همچنین تدریس کاراته از جمله فعالیت های ورزشی او است.

 

این هنرمند بازیگری را از سال 1373 با فیلم سفر بخیر به کارگردانی داریوش مودبیان شروع کرد و بعد از آن در سال 74 همکاری با مرحوم رسول ملاقلی پور را در دو فیلم سفر به چزباه و نجات یافتگان تجربه کرد.

 

فیلم های سینمای علی سلیمانی

علی سلیمانی در مجموع در 17 فیلم سینمایی بازی کرد که به وقت خماری و تنگه ابوقریب آخرین کارهای او بودند. سلیمانی در این سال ها در همه ژانرها، از کمدی تا تاریخی بازی کرد. او همچنین کار با کارگردانان صاحب نام از جمله بهرام بیضایی، بهروز افخمی، یدالله صمدی و... را در کارنامه خود دارد. فیلم های سینمایی او به شرح زیر است:

در مدت معلوم، تونل، خاله سوسکه، زخم شانه حوا، یک وجب از آسمان ، کلانتری غیرانتفاعی، بی‌پولی، قارچ سمی، سگ‌کشی، تلفن، سرزمین پدربزرگ و جهان پهلوان تختی

علی سلیمانی به علت ابتلا به کرونا فوت کرد

علی سلیمانی در تلویزیون

سریال سفر به چزابه به کارگردانی ملاقلی پور اولین تجربه تلویزیونی علی سلیمانی است. او از سال 74 تا 1400 در 22 سریال بازی کرد که دو سریال وضعیت زرد و روزهای آبی تولید سال 1400 هستند و او قبل از آن در مجموعه های دادستان، کتونی زرنگی، ملکاوان و وارش به ایفای نقش پرداخت.

 

سلیمانی همچنین در فصل چهارم سریال پایتخت نیز بازی کرده بود. سریال های روشن تر از خاموشی، ماه و پلنگ، داستان یک شهر، سقوط یک فرشته، اشک ها و لبخندها و وضعیت سفید از دیگر سریال های شاخصی است که این هنرمند در آنها حضور داشت.

علی سلیمانی بازیگر در کنار همسر و دخترش

بیماری و فوت علی سلیمانی

علی سلیمانی چند روز قبل به کرونا مبتلا و به بیمارستان منتقل شد.

 

سهیلا جوادی، همسر سلیمانی به ایسنا گفته بود: از اوایل مرداد ماه نشانه‌های بیماری در او دیده شد. بعد از تست و اسکن اول گفتند ریه‌اش درگیر نشده و از ما خواسته شد با چند روز فاصله بار دیگر اسکن ریه را انجام دهیم. در این مدت، چند دوز دارو استفاده کرد ولی بعد از چند روز تنفسش دچار مشکل شد و در اسکن بعدی معلوم شد ریه هم درگیر شده است و پزشک توصیه کرد در بیمارستان بستری شود.

 

در نهایت این هنرمند ساعت 7 صبح روز پنج شنبه 21 مرداد ماه به دلیل عوارض بیماری کرونا چشم از جهان فرو بست.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.