2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
اسیدپاشی زن کینه جو روی مرد جوان

اسیدپاشی زن کینه جو روی مرد جوان

آن مرد برای کمک من می آمد ولی آرام آرام از موقعیت و شرایط من سوء استفاده کرد به حدی که دیگر دست به اخاذی می زد و ایجاد مزاحمت می کرد.

دوات آنلاین -زن جوانی که با ردزنی های پلیسی در فرودگاه مشهد دستگیر شد، ماجرای اسیدپاشی مرموز را فاش کرد.

 

به نوشته روزنامه خراسان، عصر بیست و چهارم تیر گذشته بود که ناگهان فریادهای دلخراش مردی جوان، ساکنان محله ای در شهرستان طرقبه شاندیز را از منازل بیرون کشید. مرد جوان از شدت درد و سوختگی به خود می پیچید که شهروندان با نیروهای امدادی و پلیس 110 تماس گرفتند. دقایقی بعد امدادگران اورژانس در حالی پیکر نیم سوخته مرد 30 ساله را به بیمارستان انتقال دادند که بررسی های مقدماتی نشان داد مرد جوان در یک ماجرای اسیدپاشی عمدی دچار سوختگی شدید شده است. از سوی دیگر نیروهای گشت انتظامی نیز که در محل وقوع حادثه حضور داشتند، با انجام یک سری تحقیقات میدانی به سرنخ هایی رسیدند که بیانگر اسیدپاشی توسط زن 40 ساله بود.

 

با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع، بلافاصله بررسی های تخصصی با صدور دستورات ویژه ای از سوی سرهنگ اویسی (رئیس پلیس طرقبه شاندیز) آغاز شد چرا که اسیدپاشی از جرایم مهم  به شمار می رود واین گونه پرونده ها با ابلاغیه سردار تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار می گیرد.

 

در حالی که مرد جوان در بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد بستری شده و تحت مداوا قرار داشت، گروه تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی جلسه کارشناسی را به سرپرستی سرگرد زنگنه (رئیس پلیس آگاهی طرقبه شاندیز) تشکیل دادند و به بررسی ابعاد و زوایای مختلف این پرونده حساس پرداختند. طولی نکشید که مشخص شد اسیدپاشی در منزل زنی به نام «الف» صورت گرفته اما او لحظاتی پس از وقوع این حادثه دلخراش به مکان نامعلومی گریخته است. این گونه بود که گروه ورزیده ای از کارآگاهان با نظارت و هدایت مستقیم «سرهنگ اویسی» وارد عمل شدند و رصدهای اطلاعاتی را با به کارگیری تجهیزات و فناوری های نوین علمی شروع کردند.

 

با توجه به شایعات و حساسیت هایی که این ماجرا در منطقه تفریحی طرقبه شاندیز ایجاد کرده بود، گروه ویژه کارآگاهان به طور شبانه روزی و با استفاده از راهنمایی ها و تجربیات ارزنده مقامات قضایی شهرستان، دامنه عملیات های پلیسی را به جنوب کشور کشاندند چرا که بررسی های اولیه حاکی از آن بود که زن 40 ساله به جزیره کیش گریخته است.

 

عملیات دستگیری

پیگیری این سرنخ موجب شد کارآگاهان با دستورات ویژه قضایی، عملیات دستگیری متهم را در دو شاخه اطلاعاتی و انتظامی ادامه دهند اما زن جوان که زیر چتر اطلاعاتی پلیس قرار گرفته بود، در جزیره کیش و بندرعباس احساس ناامنی کرد و تصمیم به بازگشت به مشهد گرفت.

 

از آن جایی که تنگ شدن حلقه محاصره و کشاندن متهم به مشهد، نقشه عملیاتی و برنامه ریزی شده کارآگاهان بود، بنابراین آن ها ادامه عملیات را به فرودگاه بین‌المللی مشهد کشاندند و منتظر ورود زن متهم به اسیدپاشی ماندند تا این که مشخص شد هواپیمای حامل متهم مذکور، ظهر شنبه دوم مرداد روی باند فرودگاه شهید هاشمی نژاد بر زمین می نشیند. همه چیز برای دستگیری متهم فراری مهیا بود و مبادی ورودی و خروجی فرودگاه با هماهنگی های قضایی، زیر نظر کارآگاهان قرار داشت.

 

«الف» که تصور نمی کرد زیر چتر اطلاعاتی نیروهای انتظامی باشد، درحالی که با دقت اطراف خود را می پایید وارد کمین کارآگاهان شد و در یک لحظه باورناپذیر، حلقه های قانون بر دستانش گره خورد. این زن جوان که همچنان مات و مبهوت به  دست بندهای نقره ای رنگ می نگریست، بی سروصدا سوار خودروی پلیس شد و به مقر انتظامی انتقال یافت.

 

اعترافات زن جوان

این زن جوان که روز گذشته مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفته بود، در همان دقایق اولیه راز این حادثه وحشتناک را فاش کرد و اسیدپاشی را به گردن گرفت.

 

او در ادامه اعترافات خود مدعی شد: حدود شش یا هفت سال قبل با مرد جوانی آشنا شدم که یک باشگاه ورزشی داشت ، مدتی بعد که من هم باشگاهی را در همان رشته ورزشی راه اندازی کردم، او برای کمک به امور باشگاه نزد من می آمد ولی آرام آرام از موقعیت و شرایط من سوء استفاده کرد به حدی که دیگر دست به اخاذی می زد و ایجاد مزاحمت می کرد.

 

این زن جوان در ادامه اعترافاتش همچنین ادعا کرد:با شرایطی که برایم به وجود آمده بود بازهم می ترسیدم با پلیس تماس بگیرم  یا از او شکایت کنم چون او مرا تهدید می کرد، به همین دلیل تصمیم گرفتم از طرقبه مهاجرت کنم. به ناچار کار و زندگی ام را رها کردم و به شهرهای جنوبی کشور رفتم ولی متاسفانه او نشانی محل اقامتم را به دست آورد و دوباره مزاحمت ها شروع شد.

 

متهم به اسیدپاشی ادامه داد: این گونه بود که ناچار شدم به طرقبه بازگردم اما این بار کینه و نفرت عجیبی از «الف» در دلم داشتم ونمی دانستم با این عصبانیت چه کنم! تا این که نقشه اسیدپاشی به ذهنم خطور کرد. آن روز با ترفندی خاص، «الف» را به منزلم کشاندم و در یک لحظه بطری یک لیتری حاوی اسید را به سرو صورت او پاشیدم و به همراه یکی از دوستانم از شهر خارج شدم ، سپس به جنوب کشور رفتم تا دستگیر نشوم! اما خودم هم نفهمیدم که چرا و چگونه به مشهد بازگشتم که در فرودگاه دستگیر شدم و اکنون نیز از این رفتار نابخردانه پشیمانم که بر اثر لحظه ای عصبانیت و نفرت شکل گرفت.

 

تحقیقات بیشتر درباره زوایای پنهان این ماجرای هولناک با صدور دستورات ویژه قضایی همچنان ادامه دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.