2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
جوجه کباب کره ای؛ طرز تهیه و همه فوت و فن ها

جوجه کباب کره ای؛ طرز تهیه و همه فوت و فن ها

جوجه کباب را بهتر است طعم دار کنید و بعد اروی منقل بگذارید. جوجه کباب کره ای که البته مزه زغفران هم دارد پیشنهاد ما به شما است.

دوات آنلاین -جوجه کباب از معدود کباب های ایرانی است که همیشه و هر جا می توان آن را تهیه کرد و اصلا انگار برای پیک نیک و سفر درست شده است. این نوع کباب را به روش های مختلف می توان تهیه کرد. نوع ساده آن که کاملا مشخص است اما بعضی ها ترجیح شان مزه دار کردن جوجه کباب است. مدل مکیزیکی و تند و همچنین نوع کره ای آن طرفداران زیادی دارد.

 

برای تهیه جوجه کباب کره ای اصلا کار پیچیده ای در پیش ندارید و فقط باید به موضوع زمان اهمیت بدهید و توجه کنید. حتما باید جوجه ها را از 24 ساعت قبل آماده کنید تا خوب طعم دار و آماده طبخ شود.

 

مواد لازم برای جوجه کباب کره ای

شما هم می توانید از سینه و هم ران مرغ استفاده کنید و حتما موقع خرید تاکید کنید آن را برای جوجه کباب می خواهید تا برش هایش مناسب باشد.

 

نمک، فلفل قرمز و پدر سیر از دیگر مواد مورد نیاز شما است.

 

پیاز، ماست، کره و زغفران را هم آماده داشته باشید که موقع تهیه جوجه کباب لازم تان می شود. البته آبلیمو هم یادتان نرود.

به جوجه کباب چگونه طعم کره ای بدهیم

دستور پخت جوجه کباب کره ای

ابتدا پیازها را خلالی کنید. یادتان باشد رنده کردن پیاز اصلا شیوه مناسبی نیست چون به جوجه می چسبد و می سوزد.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت کامل جوجه کباب ترش با تابه

 

در مرحله بعد پودر سیر، آویشن و فلفل قرمز را با پیازها مخلوط می کنید تا مزه دار شود.

 

حالا جوجه ها را در ظرفی می ریزید و روی آن کمی ماست می ریزید. یادتان باشد ماست باید سفت باشد. از ماست موسیر هم می توانید استفاده کنید. بعد نمک اضافه می کنید. سپس وقتی جوجه ها را کامل با ماست ورز دادید پیازهای خلالی را که قبلا مزه دار کرده اید با جوجه مخلوط می کنید.

 

در این مرحله کار شما تمام شده و جوجه ها را باید به مدت 24 ساعت در یخچال نگه دارید.

 

حدود نیم ساعت قبل از این که پخت جوجه ها را شروع کنید مقدای کره در یک تابه بریزید و بگذارید گرم و نرم شود. بعد زعفران و آبلیمو را هم اضافه کنید و جوجه ها را داخل تابه ریزید و ورز دهید. حالا جوجه شما برای پخت آماده است.

 

یک نکته ظریف که در پخت جوجه کباب وجود دارد این است که نباید منقل را تند باد بزنید بلکه باید بگذارید جوجه ها با آتش ملایم به خوبی پخته شوند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.