2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
چیزکیک یخچالی شکلاتی را چطور بدون فر درست کنیم

چیزکیک یخچالی شکلاتی را چطور بدون فر درست کنیم

چیزکیک یخچالی شکلاتی دسری پرطرفدار است که دستور پخت و طرز تهیه کامل آن را می توانید در اینجا بخوانید.

دوات آنلاین -اگر هوس شکلات کردید، یکی از انواع چیز‌کیک که شکلاتی یخچالی نام دار پیشنهاد ما به شماست. برای درست کردن این دسر خوشمزه نیازی به فر ندارید زیرا این چیز کیک با پایه بیسکوئیت‌های ساده تهیه می‌شود. پس هیچ جای نگرانی نیست و حتی اگر تجربه کمی در آشپزی دارید، از پس این دستور تهیه ساده برمی‌آیید. پس دست به‌کار شوید و با تلفیق مزه‌ها، طعم تازه‌ای را تجربه کنید. دستور پخت را در ادامه به نقل از همشهری بخوانید:

 

مواد لازم برای چیزکیک یخچالی شکلاتی

بیسکوئیت پتی‌بور: ۲۵۰ گرم

کره آب شده: ۸۰ گرم

خامه صبحانه: ۲۵۰ گرم

پودر ژلاتین: یک قاشق مرباخوری

کره: ۵۰گرم

شکلات: ۱۰۰ گرم (بنا به ذائقه تلخ یا شیرین)

برای تهیه چیزکیک یخچالی شکلاتی به فر نیاز ندارید

طرز تهیه چیزکیک یخچالی شکلاتی

بیسکوئیت را خرد و با کره آب شده کاملا مخلوط کرده و در قالب کمربندی کیک بریزید. سپس با فشار قاشق یا ته لیوان به هم فشرده و صاف کنید. برای اینکه به‌طور کامل تثبیت شده و قوام پیدا کند داخل یخچال قرار دهید.

 

در این فاصله خامه را روی حرارت ملایم گذاشته و قبل از جوش آمدن، شکلات خرد ، شکر، کره و پودر‌ژلاتین را به آن اضافه کنید. البته پودر‌ژلاتین را به همراه یک قاشق چایخوری شکر و کمی شیر به روش بن‌ماری حل کرده و در انتها به مواد بیفزایید.

 

به یاد داشته باشید افزودن کره باعث براق شدن گاناش می‌شود. سپس حرارت را خاموش کرده و خوب هم بزنید تا مخلوط یکدست شده و به خوبی با هم مخلوط شود.

 

اکنون باید مواد تهیه شده را روی بیسکوئیت‌ها ریخته و به‌مدت ۴ساعت در یخچال قرار دهید تا قوام پیدا کند. حالا چیزکیک شکلاتی آماده است و درصورت تمایل می‌توانید با خامه، ترافل یا میوه‌های فصل تزئین کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.