2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
اعدام، مجازات قتل 2 نفر در قهوه خانه

اعدام، مجازات قتل 2 نفر در قهوه خانه

متهم: من اسلحه داشتم و دوستم شمشیر داشت. او وارد قهوه خانه شد و شروع به تخریب و ترساندن حاضران کرد. من هم بیرون شروع به تیراندازی کردم...

دوات آنلاین -مردی که متهم است در جریان حادثه تیراندازی در قهوه‌خانه «فرات» دو نفر را به قتل رسانده در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد. متهم پیش از این به اتهام محاربه در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بود.

 

به نوشته روزنامه جوان، شامگاه‌۱۴ آذر‌سال‌۹۸ مأموران پلیس تهران از حادثه تیراندازی در خیابان اسلام‌آباد در شرق تهران با خبر شده و در محل حاضر شدند. بررسی‌های مأموران کلانتری‌۱۵۷ مسعودیه نشان داد عاملان تیراندازی سرنشینان یک خودروی پژو پارس بوده‌اند که پس از تیراندازی به سمت قهوه‌خانه «فرات» از محل متواری شده‌اند.

 

همچنین مشخص شد که راننده یک خودروی اسنپ که مردی ۲۵‌ساله بود، در جریان حادثه جانش را از دست داده و یک پسر ۱۳‌ساله به نام مجتبی و مردی ۲۷‌ساله با اصابت گلوله مجروح و روانه بیمارستان شده‌اند.

 

شاهدان به پلیس گفتند که عاملان حادثه چهار سرنشین یک خودروی پژو‌پارس بودند که در محل حاضر شدند. دو نفر از آن‌ها در حالی که سلاح به دست داشتند از خودرو پیاده شده و به سمت قهوه‌خانه تیراندازی کردند و بعد از وقوع حادثه خونین از محل متواری شدند. شاهدان همچنین گفتند که خودروی مهاجمان فاقد پلاک بوده است. چند نفر از اهالی هم به پلیس گفتند که محله اسلام‌آباد از مدتی قبل جولانگاه اوباش شده و دو گروه از آن‌ها مدام با هم درگیر شده و محل را ناامن کرده‌اند.

 

دستگیری متهمان

در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان پلیس موفق شدند که عاملان حادثه را شناسایی و آن‌ها را در حالی که برای خروج غیرقانونی راهی مرز‌های کشور شده‌بودند، بازداشت کنند.

 

مرد ۳۲‌ساله به عنوان مظنون اصلی گفت: مدتی قبل مردی به نام سیروس در اینستاگرام به یکی از بستگانم که به قتل رسیده ‌بود، توهین کرد. تصمیم گرفتیم که او را پیدا کرده و تنبیه کنیم. متوجه شدیم که پاتوقش قهوه‌خانه فرات است. شب حادثه از ورامین به تهران آمدیم. برادرم راننده بود. بهروز و شاهین که از دوستانم بودند همراهمان بودند. من و شاهین پیاده شدیم و به سمت قهوه خانه رفتیم تا سیروس را تنبیه کنیم. من اسلحه داشتم و دوستم شمشیر داشت. او وارد قهوه خانه شد و شروع به تخریب و ترساندن حاضران کرد. من هم بیرون شروع به تیراندازی کردم، اما متوجه شدیم که آن شب سیروس به آنجا نرفته‌ است با این حال حادثه‌ای خونین رقم خورد.

 

۱۶ روز پس از حادثه و در حالی که بررسی‌ها در جریان بود از بیمارستان خبر رسید مرد ۲۷‌ساله هم که در جریان حادثه مجروح شده ‌بود به علت شدت جراحت جانش را از دست داده است.

 

با کامل شدن تحقیقات مرد ۳۲‌ساله به اتهام دو فقره قتل و زخمی کردن پسر نوجوان و همدستان وی به اتهام معاونت در جرم، مجرم شناخته شدند و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد که متهمان پای میز محاکمه حاضر شدند. همچنین بازپرس عامل اصلی حادثه را به دلیل ایجاد وحشت عمومی محارب شناخته و پرونده برای بررسی به دادگاه انقلاب هم ارجاع شد.

 

محمد زمانی علویجه، وکیل مدافع اولیای‌دم راننده اسنپ گفت که پرونده در دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی و عامل اصلی حادثه به قصاص و شلاق محکوم شد و سایر متهمان به حبس‌های طولانی مدت، شلاق و تبعید به نقاط بد آب و هوا محکوم شدند. وی ادامه داد: همچنین متهم ردیف اول در دادگاه انقلاب محارب شناخته شده و به اعدام محکوم شد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.