2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
معرفی کامل فیلم آبجی؛ بازیگران و خلاصه داستان

معرفی کامل فیلم آبجی؛ بازیگران و خلاصه داستان

همه آنچه درباره فیلم آبجی باید بدانید از خلاصه داستان تا صحبت های کارگردان و معرفی بازیگران در این مطلب گردآوری شده است.

دوات آنلاین -فیلم آبجی که در گروه سینمای هنر و تجربه اکران می شود از آن فیلم هایی است که به چند دلیل باید حتما آن را تماشا کرد. حضور بازیگران مطرح، داستانی قابل تامل و وجود کارگردانی به نام مرجان اشرفی زاده که نخستین کار سینمایی اش را جلوی دوربین برده است.

 

مرجان اشرفی زاده اگرچه فیلم آبجی را به عنوان اولین ساخته بلند سینمایی خود در کارنامه اش به ثبت رسانده اما تجربه بارها کارگردانی را دارد. او تاکنون بیشتز از 20 فیلم کوتاه یا مستند ساخته، در 5 فیلم تلویزیونی در مقام کارگردان حضور داشته و یک مینی سریال را نیز در کارنامه اش به ثبت رسانده است.

پوستر فیلم آبجی

خلاصه داستان فیلم آبجی

در فیلم آبجی ما با دو شخصیت اصلی مواجه هستیم. زنی به نام طلا و دختر 50 ساله اش به نام عطی که او را آبجی صدا می زنند. این مادر و دختر در تمام 50 سال گذشته با هم و در کنار یکدیگر زندگی کرده اند اما حالا وقت خداحافظی است و این دو باید از هم جدا شوند.

 

آبجی به شدت به مادرش وابسته است و جدایی برای او بسیار دشوار به نظر می رسد و در سوی دیگر طلا نیز دغدغه های جدی دارد و می خواهند اینده دخترش در نبود او مطمئن باشد.

 

مرجان اشرفی زاده درباره داستان این فیلم به سینما سینما گفته است: موضوع فیلم آبجی دور از زندگی من نبوده است. من خواهری دارم که سال‌های دور دچار بیماری شده که بعدها این مساله در زندگی‌ و روند رشد ذهنی‌اش تاثیر گذاشته است. البته خوشبختانه خواهر من فرد مستقلی است که شرایط خوبی داشته اما این قضیه و ارتباطش با مادرم جلوی چشمان من بوده و همیشه این وابستگی و رابطه در خلوت، دل من را می‌لرزانده.

 

در حقیقت قصه فیلم آبجی از یک نگرانی و ترس در من شروع شد که اگر روزی چنین وضعیتی پیش بیاید، و یا جدایی در بین چنین افرادی رخ دهد که یکی به دیگری نیازمند است به چه صورتی می‌تواند باشد و چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

 

ایده اثر دقیقا از همین‌جا شکل گرفت. وقتی در درون خودم کندوکاو می‌کردم که قصه‌ اولین فیلم بلند سینمایی من چه می‌تواند باشد احساس کردم که شاید این اولین قصه‌ای است که می‌تواند به من نزدیک باشد و اولین حرفی است که دلم می‌خواهد در سینما بزنم.

 

او ادامه داده است: طبیعتاً قصه، قصه‌ای است که ساخته و پرداخته ذهن من با گروه نویسندگان است. موقعیت‌ها و یا گزینه‌های متفاوتی داشتیم که همه آن‌ها را بررسی کردیم و از ترکیب آن‌ها رسیدیم به شخصیت آبجی و مناسباتش با «مامان طلا» که در فیلم مشاهده می‌کنید.‌ بخشی از آن در واقعیت‌های متفاوت و بخشی از ویژگی‌های کاراکتر در تخیل گنجانده می‌شود.

عکسی از فیلم آبجی

بازیگران فیلم آبجی

گلاب آدینه، معصومه قاسمی‌پور، پانته‌آ پناهی‌ها، حمیدرضا آذرنگ، بابک حمیدیان، شیرین یزدان‌بخش، سیاوش چراغی‌پور، علی استادی، احسان امانی، مهسا مهجور، آرمینه زیتون چیان، ادموند ملکیان، مریم داننده بازیگران فیلم آبجی هستند.

عکسی از فیلم آبجی

جوایز فیلم آبجی

آبجی تاکنون در بیش از ۱۰ جشنواره بین‌المللی به نمایش درآمده و موفق به دریافت عنوان بهترین فیلم در جشنواره زنان هرات، بهترین بازیگر در جشنواره فیلم پکن، بهترین بازیگر در جشنواره فیلم بروکلین آمریکا و بهترین فیلم جشنواره Action on film آمریکا شده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.