2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
موهای چرب را چگونه بشوییم، راه های مراقبتی

موهای چرب را چگونه بشوییم، راه های مراقبتی

روش مراقبت از موهای چرب و شست و شوی آن در این مطلب شرح داده شده است.

دوات آنلاین -برخی از افراد ممکن است از درمان موهای چرب خود ناامید شده باشند، اما باید بدانند چند روش درمانی طبیعی وجود دارد که می تواند بدون از بین بردن روغن های طبیعی مو و تحریک پوست سر به از بین بردن چربی کمک کند.

 

موهای چرب را کمتر بشویید

برخی از افرادی که موهای خود را یک بار در روز تمیز می‌کنند شاید بیش از حد آن‌ها را بشویند. شستن بیش از حد معمول روغن طبیعی مو را از بین می‌برد و باعث می‌شود حتی روغن بیشتری تولید کند. افرادی که متوجه می‌شوند موهای‌شان پس از شستن خیلی سریع چرب و دچار خارش یا تحریک پوست سر می‌شوند به شستن کمتر موهای خود پناه می‌برند که انجام این کار به تعادل تولید روغن و کاهش چربی کمک می‌کند.

نحوه شستن موهای چرب چگونه باید باشد

نرم‌ کننده ممنوع

 استفاده از نرم‌کننده ها باعث تجمع سریع‌تر روغن‌ها در مو می‌شود، بنابراین به جای این‌که همه جای مو را به نرم کننده آغشته کنید، بهتر است فقط روی ساقه موها از آن استفاده کنید تا خشک نشوند و بعد از استفاده موها را به درستی آب کشی کنید.

 

برنامه شست‌و‌شوی منظم برای موهای چرب

زمان‌های خاصی از روز مانند بعد از تمرین یا نخستین کار در صبح برای شست‌و‌شوی مو بهتر از دیگر زمان هاست. شستن مو در شب به این معنی است که تا صبح دوباره چرب به نظر می‌رسد. رفتن به باشگاه یا ورزش کردن باعث تولید عرق می‌شود. شستن موها پس از پوشیدن روسری ایده خوبی است.

 

از شامپوی خشک استفاده کنید

بعضی از افراد شاید تمایل نداشته باشند هر روز موهای خود را بشویند در این حالت شامپوی خشک به فرد کمک می‌کند؛ زیرا تاثیر آن بلافاصله رخ می‌دهد. توجه به این نکته مهم است که استفاده بیش از حد از شامپوی خشک باعث احساس ریزش و کثیفی مو می‌شود، بنابراین نباید آن را جایگزین استفاده از شامپو و آب کرد زیرا در از بین بردن آلودگی و بقایای پوست سر کمکی نمی‌کند.

 

در همین زمینه: بهترین شامپو برای موهای چرب و ریزش مو کدام ها هستند

 

استفاده زیاد از اتو و سشوار

استفاده از اتوی مو و سشوار می‌تواند به صاف شدن و حالت دادن به موها کمک کند. با این حال، انجام این کار موها را سریع‌تر چرب نشان می‌دهد. جلوگیری از صاف کردن مو با اتو و سشوار از مو در برابر گرما محافظت می‌کند.

چگونه از موهای چرب مراقبت کنیم

تمیز کردن برس مو

برس تمیز می‌تواند پوست مرده و دیگر مواد را از بین ببرد. اگر برس تمیز نشود بار دیگر که فرد از آن استفاده می‌کند آلودگی در مو پخش می‌شود و می‌تواند موهای تازه شسته شده را بلافاصله دوباره کثیف و چرب نشان دهد.

 

موی چرب را با روغن درخت چای بشویید

استفاده از شامپو حاوی 5 درصد روغن درخت چای باعث بهبود شوره سر، تسکین خارش پوست سر و کاهش چربی می‌شود.

 

در تهیه این مطلب از سایت«دکتر سلام »  کمک گرفته شده است.

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.