2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
خاصیت عسل برای پوست، جوش و سوختگی تا معده و لاغری

خاصیت عسل برای پوست، جوش و سوختگی تا معده و لاغری

فایده عسل برای پوست چیست؟ آیا می توانیم برای جوش های صورت از آن استفاده کنیم؟ چرا برای معده مفید است و آیا واقعا لاغر می کند؟

دوات آنلاین -حتما شما هم شنیده و خوانده اید که عسل خاصیت های زیادی دارد اما این فایده ها دقیقا چیست؟ جواب این سوال بسیار مفصل است چون عسل برای پوست، سوختگی، جوش صورت، لاغری، معده و ... مفید است. البته باید به کیفیت عسل و طبیعی بودن آن دقت کرد. عسل های باکیفیت مقدار زیادی  آنتی‌اکسیدان‌های مهم مانند فلاونوئیدها دارند که احتمال حمله قلبی و سکته‌ مغزی کم می کنند و در پیشکیری از بعضی سرطان ها مفید هستند. علاوه بر این عسل مواد مغذی زیادی مانند فروکتوز، گلوکز، مالتوز و ساکروز دارد، البته آن هیچ نوع فیبر، چربی یا پروتئینی ندارد. این خوراکی خوشمزه می تواند از کلسترول بالا پیشگیری کند و  در کاهش تری‌ گلیسیرید موثر باشد. با سایر خاصیت های عسل در ادامه آشنا شوید.

با خاصیت های عسل برای پوست آشنا شوید

عسل برای پوست چه فایده هایی دارد

عسل 13 خاصیت برای پوست دارد که در ادامه به آنها شاره شده است:

 خاصیت مرطوب کنندگی عسل برای پوست

پاک کننده منافذ

ترمیم زخم ها

مناسب برای آفتاب سوختگی

درمان آکنه و جوش

درخشش پوست

کاهش چین و چروک

خاصیت لایه برداری

سفید کردن پوست

از بین بردن جای جوش

ترمیم بافت سوخته پوست

رفع لکه های قارچی و خارش پوست

درمان زبری پوست

 

البته یادتان باشد پوست شما بسیار حساس است. علاوه بر این، پوست از فردی به فرد دیگر تفاوت هایی دارد. بدین ترتیب همیشه بررسی کنید که آیا در مورد مصرف عسل برای پوست خود با عوارض جانبی روبرو هستید یا خیر؟ اگر با تغییر غیرمعمول روبرو هستید از مصرف آن خودداری کنید. در هنگام خرید عسل دقت کنید که حتما عسل خام و طبیعی تهیه کنید زیرا عسل های صنعتی و مصنوعی برای پوست شما فایده ای ندارند.

 

افرادی که به گرده گل یا سایر محصولات زنبورعسل حساسیت دارند باید از مصرف عسل بر روی پوست خودداری کنند. واکنش های آلرژیک به عسل شامل کهیر، التهاب لب یا زبان، تنگی نفس، تغییر صدا و خس‌ خس می باشد که در صورت مشاهده این علائم حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

درمان سوختگی با عسل

عسل خاصیت زیادی در بازسازی پوست سوخته شده میگذارد سوختکی های درجه یک و دو را می توانید با کمک عسل درمان کنید پوست آسیب دیده با کمک عسل به راحتی جدا می شود و پوست جدید جایگزین آن می شود التیام سوختگی با کمک این ماده به سرعت انجام میپذیرد. عسل دارویی کمی با عسل خوراکی و فرآوری شده که در اکثر قفسه های فروشگاه دیده می شوند متفاوت است. اگر به عسل دارویی دسترسی ندارید، یک انتخاب خوب عسل خام فیلتر نشده و طبیعی است. از عسل های معمولی در فروشگاه های مواد غذایی استفاده نکنید.

عسل برای جوش بسیار مفید است

عسل برای جای جوش صورت

مقداری دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا ماده‌ای چسبی شکل به دست آید. صورتتان را بشویید و بعد مقداری از این مخلوط را قبل ازخواب روی مناطق مورد نظر بمالید و بگذارید تا صبح بماند و بعد صبح صورت‌تان را کاملا بشویید. اگر معمولا در خواب زیاد تکان می‌‌خورید، توصیه می‌کنم روی بالش خود یک حوله بیندازید تا کثیف نشود.

 

همچنین عسل نیز برای درمان جوش‌های بزرگ مفید است چون خاصیت ضد باکتریای قوی دارد و عفونت را درمان می‌کند.

 

فواید عسل برای معده

عسل ماده ای است ملین و کمک کننده به هضم غذاها که مصرف اندک، ولی دائمی آن برای فعالیت طبیعی دستگاه گوارش توصیه شده است.

 

بیشتر بخوانید: گوشت و تخم بلدرچین چه خاصیت ها و ضررهایی دارد

 

عسل با داشتن آهن و منگنز بالا به عمل هضم غذا کمک می کند و از ترشح اسید اضافی معده ممانعت می کند. عسل با سایر خواصی که دارد، به طور غیر مستقیم باعث تنظیم ترشح شیره معده می شود و به عنوان یک مرهم موجب التیام زخم های معده می شود. در واقع اثر التیامی عسل روی زخم های معده به علت ایجاد آرامش عصبی در فرد مصرف کننده عسل است.

 

با توجه به ترکیب عسل، باکتری ها نمی توانند در محیط خود زنده بمانند. عسل نیز درمان مناسبی برای کشتن باکتری پیلوری (علت اصلی زخم های گوارشی) شناخته شده است.

 

طبق تحقیقات اخیر می توان درمان زخم معده با عسل را درمان این عارضه  دانست. محققان آزمایش عسل بر روی باکتری ها را با استفاده از بیوپسی زخم معده، برای تأیید فرضیه های خود انجام دادند. نتیجه این آزمایش نشان داد که عسل، رشد باکتری را مهار می کند.

 

افرادی که به دنبال درمان ‌های خانگی بوده ‌اند تصدیق کرده‌ اند خوردن یک قاشق عسل خام به همراه یک چهارم قاشق پودر دارچین به صورت روزانه می ‌تواند به درمان بیماری ‌های معده کمک کرده و زخم معده را ریشه‌ کن کند.

عسل می تواند باعث لاغری شود

با عسل لاغر شوید

طبق جدیدترین تحقیقات مشخص شده است که خوردن  حتی ذره ای از عسل  باعث لاغری سریع میشود چون عسل قند مضری ندارد و کاملا طبیعی است. از اینرو قند موجود در آن  باعث چربی سوزی می شود پس حتما باید کسانیکه به دنبال لاغری هستند عسل را در برنامه غذایی خود داشته باشند  .همچنین عسل جایگزن مناسبی برای قند وشکر است 

 

نتایج مطالعات جدید محققان انگلیسی نشان می دهد که مصرف عسل به طور کلی و به ویژه یک قاشق چایخوری آن قبل از خواب موجب چربی سوزی و کاهش وزن می شود.

 

منابع: میزان – رجانیوز – دنیای اقتصاد – خبرگزاری صدا و سیما- ایرنا - خبرآنلاین

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.