2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
جزیره لارک کجا است و چه دیدنی هایی دارد

جزیره لارک کجا است و چه دیدنی هایی دارد

با جزیره لارک که منطقه ای بسیار جذاب برای گردشگری است آشنا شوید تا اگر خواستید برای سفر به آنجا برنامه ریزی کنید.

دوات آنلاین -جزایر خلیج فارس همگی دیدنی هستند البته فقط امکان سفر به جزایر مسکونی وجود دارد. یکی از این جزیره ها لارک است که اگرچه از شهرت کمتری برخوردار است اما محلی مناسب برای گردشگری و لذت بردن از آب و هوا و طبیعت جنوب کشور است.

جزیره لارک در کجا واقع شده است

جزیره لارک در کجا قرار دارد

لارک در نزدیکی جزیره قشم و ورودی تنگه هرمز قرار دارد. وسعت آن به ۴۹ کیلومتر مربع می‌رسد و از کوه‌های آتشفشانی مخطروطی برخاسته است، برای همین بافتی شبیه جزیره رنگارنگ هرمز دارد. در بخشی از این جزیره، نیروی دریایی مستقر شده و بخش دیگر آن، محل زندگی بومی‌ها است.

 

رفت و آمد به این جزیره چندسالی است با شناورهای دریایی ممکن شده؛ سه روز در هفته با اتوبوس دریایی از قشم به لارک می‌توان رفت.

 

جزیره یک درمانگاه، یک دکتر، یک مدرسه و یک اقامتگاه بومگردی دارد. با این‌که شغل بیشتر مردم ماهیگیری است، اما تامین سوخت برای قایق‌ها و موتورهای داخل جزیره ـ که تنها وسایل امرار معاش است ـ بزرگ‌ترین چالش آن‌ها به شمار می‌آید.

جزیره لارک چه جاهای دیدنی دارد

دیدنی های جزیره لارک

سلطان صباحی‌فر، عضو شورای شهر لارک می گوید: لارک جاذبه گردشگری دارد، هرچه هرمز دارد ما هم داریم. جزیره ما حتی از هرمز و هنگام هم بهتر است؛ بکر است.

 

اگر به جزیره لارک سفر کردید دو منظره را از دست ندهید. یکی آسمان صاف و زیبای خلیج فارس در شب و دیگری تماشای آب زلال ساحل جزیره. اما غیر از آن لارک دیدنی های زیادی دارد و غیر از دهکده گردشگری به جاهای زیادی می توانید بروید.

کوه های رنگین کمانی از جاهای دیدنی جزیره لارک است

راستی یادتان باشد دم غروب قدم زدن در ساحل بسیار جذاب است. هوای پاک، آسمان صاف، آب زلال و سکوتی آرامش بخش شما را غرق در خیال و رویا خواهد کرد. کوه های رنگین کمانی لارک هم بسیار دیدنی است.

 

در لارک از جاذبه های گردشگری موجود در کیش و بازارهای امروزی و پاساژهای متنوع خبری نیست و همه چیز بکر و طبیعی است.

از سفر به جزیره لارک لذت خواهید برد

جاذبه های تاریخی جزیره لارک

قدمت دیرینه جزیره لارک سبب شده است این جزیره جذاب و تماشایی در روزگار ما جاذبه‌های تاریخی بسیاری در خود داشته باشد که به خاطر دیدار از آن جاذبه‌ها که هم‌چون دفترچه خاطراتی سرگذشت پرماجرای خود را بر آن نوشته است گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کند. شک نداشته باشید جزیره لارک دوست دارد همچنان زنده بماند و فراموش نکنید رفت و آمد گردشگران به این جزیره درست مثل جریان خود در شریان‌های حیاتی این جزیره است. گردشگران مایه زندگی شهرها و آبادی‌ها هستند.

 

انسان زنده است و زندگی می‌بخشد. انسان خلاق است و شکوفایی و رونق می‌بخشد. انسان با ذهنی فعال خاطره‌ها را به خاطر می‌سپارد و از آن‌ها قصه می‌سازد. پس بیهوده نیست که انسان اشرف مخلوقات است.

 

در جزیره لارک خانه‌هایی صد ساله و گاه حتی دویست ساله به چشم می‌خورد. دیدار از این خانه‌های کهنسال قصه‌های بسیاری از سبک زندگی پیشینیان ر این جزیره را باز می‌گوید. به علاوه اینکه در جزیره لارک یک فانوس دریایی قدیمی و یک کشتی نیمه غرق شده نیز به چشم می‌خورد. دیدار از این فانوس دریایی و کشتی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

 

به تماشای قلعه پرتغالی ها بروید

ماجرای حضور پرتغالی‌ها در خلیج فارس یا به عبارتی دیگر در جنوب ایران زمین مربوط به دوران صفویه است. در آن دوره پرتغالی‌ها و انگلیسی‌ها از یک سو و دولت عثمانی از سویی دیگر به ایران زمین وارد شدند. در بیشتر یا شاید تمام جزایر خلیج فارس آثار پرتغالی‌ها به چشم می‌خورد. قلعه بازمانده از پرتغالی‌ها در جزیره لارک قلعه‌ای بزرگ است و این روزها قرار است مورد بازسازی و مرمت قرار بگیرد.

 

این بنا به هر حال بخشی از تاریخ این مرز و بوم را یدک می‌کشد. در جزیره لارک تنها قلعه‌ای بزرگ از پرتغالی‌ها به یادگار باقی مانده است. در حالی که در جزایر قشم و هرمز توپ‌های پرتغالی به وضوح باقی مانده‌اند. شاید پرتغالی‌ها از جزیره لارک به عنوان اتاق فکر یا محلی برای تجمع استفاده می‌کرده‌اند و تجهیزات نظامی خود را در جزایر قشم و هرمز قرار داده بوده‌اند.

 

منابع: ایسنا- سیری در ایران

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.